Emigratie motivatie?

• La Mama

Dat spreek ik tegen…je kunt in NL in een buitenwijk van pakweg amersfoort wonen waar iedereen met de neus in de lucht loopt en alles ons-kent-ons is, val je erbuiten dan kun je 3 weken dood in je huis liggen…niemand die het iets kan schelen, tenzij het gaat stinken…

Ik heb overal ter wereld meer sociaalvoelendheid en betrokkenheid meegemaakt dan in NL.

Mijn ervaring is dat je ook de káns moet krijgen sociale contacten te leggen, ga anders maar eens in een wijk leven waar je lekker genegeerd word…kijken hoe leuk dat is.Ik ben helaas niet de eerste en zeker niet de laatste die weg is MOETEN verhuizen, omdat een hele wijk is verziekt door dat soort lui.

• Stippel

Fengzi, ik vind het hartstikke goed dat het je lukt! Natuurlijk is dat emigratie.

Het lijkt mij wel dat het een groot verschil maakt of je bij je -whatever-migratie de taal al kent, terug kunt vallen op je schoonfamilie, een tijdelijk onderkomen kunt laten regelen voor je met je spullen op de luchthaven staat, geen ‘bloedjes van kinderen’ achter je aan sleept etc. Lijkt me een stuk makkelijker om opgestart te raken en je kunt je keuze voor de migratie ook een stuk gefundeerder maken.

China lijkt me echt een geweldig land voor goed geinformeerde, ondernemende mensen.

• Janneman

Weer lekker aan het stoken zie ik?

Vraag ik me gewoon even af wat je dan verhinderde om al diespannende dingen in Nederland te doen die je in Singapore wel doet?

• Ilona

tjee, alleen maar reacties om te emigreren omdat het financieel beter uitkomt?????

Sorry hoor maar wat een reden!! Ik denk dat dat echt de hoofd reden niet moet zijn want …

GELD MAAKT NIET GELUKKIG!

• Ilona

Inderdaad, helemaal mee eens!!!

Maar wat voor werk doe jij, verdien jij ook 4 euries per dag?

Ben in Thailand geweest, half jaar rond getrokken prachtig land.

groetjes