Emigratie motivatie?

• Fengzi

Joost P. (een maatje van Mohammed B.) Je weet niet eens waar je het over hebt.

• L@ M@m@

Het is niet iedereen gegeven om te emigreren, en de USA kom je zomaar ff niet in.

En dan heb ik het nog maar niet over de ambtelijke molens en de stapels en stapels formulieren die verwerkt moeten worden…

Ik ben er van overtuigd dat het meeste contact met europeanen wat echter is dan hier.Hier verschuilen mensen zich erg achter (opgelegde???) maniertjes, echt heel storend.Bij Oprah Winfrey kan je dat heel goed zien…zogenaamd met mensen meeleven ( a hug !!!) maar haar ogen zeggen iets heel anders…

Ik vind dat heel onaangenaam, kan er niks aan doen.Of mensen zeggen: ‘kom maar langs!’ terwijl het absoluut niet de bedoeling is dat je dan ook echt langskomt…dat snap ik ech niet.

• khonkaen

ja is zo , joost…

ons huis staat op naam van mijn vrouw…

als buitenlander kan je wel een huis op jouw naam leasen , of in company kopen

je kan ook een condo op jouw naam kopen ..

maar wat maakt het uit op wiens naam een huis staat ??

willem

• Willem

Met rationeel bedoel ik bepaalde aspecten in een leefomgeving die universeel zijn.

Voorbeelden:

1: aantal moorden per 1000 mensen in een land;

2: modaal inkomen in een land;

3: aantal mensen wonend in een appartement in een land;

4: aantal mensen wonend in een woning in een land;

5: netto discretionair inkomen (na belastingen en vaste lasten) in een land;

6: aantal inwoners per vierkante kilometers in een land;

7: aantal artsen per 1000 mensen in een land.

Met emotioneel bedoel ik bepaalde aspecten in een leefomgeving die individueel zijn.

Voorbeelden:

1: Vind ik carnaval erg belangrijk;

2: Vind ik kinderfeestjes met de buren erg belangrijk;

3: Vind ik de religie in een land erg belangrijk;

4: Vind ik de politieke richting van een land erg belangrijk;

5: Vind ik een doorsnee temperatuur van 20 graden erg belangrijk.

Enzovoorts.

Veel mensen op dit forum kiezen voor emotioneel (landen zoals Panama, Singapore enzovoorts die in de top 25 scoren op de rationele aspecten).

• Willem

Met woning bedoelde ik onder punt 4 een vrijstaand huis.

• Willem

Dat is geen echte emigratie.

Je bent niet met een Nederlandse partner en een Nederlands gezin naar China geemigreerd.

Wat jij hebt gedaan is gezinsvorming maar dan in China in plaats van in Nederland.

• Fengzi

Mijn vriendin en ik woonde al 3 jaar samen in Nederland. Na 3 jaar hebben we besloten om terug te gaan naar het thuisland van mijn vriedin. Is dat (voor mij) geen emigratie???

• Willem

Natuurlijk wel.

Maar het is heel anders dan met een compleet gezin ineens naar een willekeurige provincie in China verhuizen. En in die zin ook geen statistische optie die mensen kiezen volgens mij.

Met uitzondering van expats zijn er maar heel weinig mensen die naar China verhuizen voor een bepaalde of voor onbepaalde tijd.

• Fengzi

En deze eigenwijze Nederlander, met het opgeheven vingertje, weet het allemaal weer beter.

• Vince

Beste WIllem, als ik het goed begrijp zit het zo: Fengzi is ge-emigreerd, zijn vriendin is ge-remigreerd. Het is interessant te lezen over hun overwegingen en ervaringen, maar het is jammer als dat wordt opgehouden door een discussie over de status van emigratie.