Emigratie motivatie?

• Ruud

Pluim Eric! Je hebt gelijk.

Tis dat ik al getrouwd ben…:)

• L@ M@m@

Ben ik niet geheel met je eens willem.

Het ligt eraan wáár je in de USA gaat wonen.

Wij zijn met het hele gezin verhuisd naar NY, nou, het is hier wel rustig en ruim wonen maar echt aansluiting vinden met andere mensen…nou nee.We hebben zelf een feestje voor de buurt gegeven, toen onze oudste jarig was spontaan twee vriendjes meegenomen naar een pretpark, ect…maar andersom??? Onze kinderen worden nooit voor feestjes gevraagd, mothers night out> wel van gehoord maar dat is het dan ook wel…enz.En dan heb ik me bij van allerlei groepen aangesloten en vrijwillig overal, het word gewaardeerd wat je doet maar verder mag je het je uitzoeken…

Ik heb het opgegeven, vind het rot dat alles van een kant moet komen en vind de meeste mensen hier erg ongastvrij en onvriendelijk.Wel standaard beleefd enzo, dat wel, maar die holle beleefdheid ben ik eerlijk gezegd een beetje zat.

Europa een zinkend schip? Ik vind de USA op veel punten heel wereldvreemd op dingen reageren, alsof er buiten amerika niks bestaat.Echt achterlijk hoor.

• L@ M@m@

…Ben over all gesproken dus wel tevreden , maar vind het gewoon jammer dat alle pogingen om contacten te leggen steeds weer afketsen . Ik wil ook niet bidden en smeken dus heb ik eea maar naast me neergelegd.Het is niet anders! Maar ik zou er wat voor geven om niet alleen gedoogd maar ook geaccepteerd te worden.

• Willem

http://store.eiu.com/index.asp?layout=pr_story&press_id=540000654

• Willem

Europa is geen zinkend schip.

Singapore is een stadstaatje, dus geen vergelijkingsmateriaal voor echte landen.

In de meeste Aziatische landen is nog steeds armoede, corruptie, vervuiling, overbevolking enzovoorts.

• Willem

Amerikanen zijn helemaal niet achterlijk. Ik ken veel Amerikanen en heb daar prettig contact mee.

Hier in Nederland is het ook niet zo dat je met veel buren of mensen in het algemeen contact hebt. En als er contact is dan is het vaak geveinsd of erg oppervlakkig.

Dus daar verschilt niet veel in.

En in Nederland zijn ook heel veel mensen zonder enige algemene ontwikkeling. Kijk maar naar het programma van vroeger: De Vakantieman. Daar wezen mensen ook Zuid-Korea aan als hen gevraagd werd Spanje aan te wijzen.

• Willem

In andere landen zijn onroerende zaken niet veel goedkoper en heb je hogere kosten in de verzekeringensfeer (pensioen, ziektenkosten, werkeloosheid, studiekosten enzovoorts).

Nederland is echt zo slecht nog niet.

En ook beslist niet saai. Het is maar wat je er zelf van maakt.

• Willem

Daar zie je dus dat objectief gezien de Aziatische steden ver beneden Europa en Noord-Amerika liggen qua levenskwaliteit.

• khonkaen

ik ben het met de meeste reacties , HELEMAAL niet eens ..

de economische groei is hier jaarlijks 6% ..op china na het hoogste in

zuidoost azie ..

ik woon 12 jaar in thailand.. heb mij in nederland laten uitschrijven en betaal daar geen belasting of sociale premies meer , in thailand ook niet , omdat mijn inkomsten uit het buitenland komen.. ik woon in een rustig dorpje 10km bij khonkaen vandaan .. ons huis is vrijstaand met 3 slaapkamers in westerse stijl gebouwd en kostte 30.000 eu incl 280m2 grond

de gezondheidszorg is hier uitstekend .. de thai betalen 30thb = 0.6 eu voor een complete behandeling incl. medicijnen in een gemeenteziekenhuis..

huizen zijn goedkoop .. je koopt al een huis incl grond vanaf 15.000 eu..

het eten kost 2x niks , bij straatstalletjes 0.5 eu voor een maaltijd.. in de luxe rstaurants , betaal je 10x zoveel ..

het voedsel is van goede kwaliteit.. alles groeit in de aarde onder de zon..

het klimaat is lekker warm.. ook de oceanen … er zijn 3 seizoenen het warme seizoen , het regenseizoen van mei tot december en het koele seizoen van december tot maart..

de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam , arbeidskrachten kosten 2 tot 4 eu/dag

in bangkok is meer te koop dan in nederland en er zijn enorme shoppingmalls

en hypermarkets..

dan nog al die regeltjes en controles , de smerige straten , de gestresste mensen

het slechte voedsel en de slechte en dure gezondheidszorg , overal belasting op ,

parkeren, wat geld kost .. fundamentele moslem zijn hier ook aan de grens met maleisie . sinds vorig jaar zijn er al 1900 gedood en 700 thai..

..

voor mij hoeft nederland niet meer ..

vergeleken met thailand , kan je nederland het best typeren als een derde wereldland…

willem ,nederthai

• bappie

helemaal mee eens Willem.

In andere landen is het beslist niet veel beter. Maar ja, “ the grass is always greener on the other side”.

Ik vind NL niet oersaai.

Ik woon hier in een heerlijk, rustig, landelijke omgeving. Heb goed en leuk contact met de buren. Een paar uurtjes rijden en dan zitten we in een totaal andere omgeving met een heel ander cultuur…. Onroerend goed is inderdaad schandalig duur in het westen. Hier in het oosten valt het nog mee. In grote steden in bijvoorbeeld Canada (Vancouver, Toronto…)is het ook schandalig duur.

En de zorg in andere landen is echt niet veel beter geregeld hoor…..

Zoals Willem schrijft, “het is maar wat je er zelf van maakt”