Emigratie motivatie?

• Joost P.

Bovendien denk ik dat Singapore voor de GEMIDDELDE NL emigrant geen optie is. Ik denk niet dat je daar iets kunt beginnen als je niet minstens 3-4 ton aan euris bij je hebt. Of een beroep hebt dat daar veel gevraagd wordt. En niet iedreeen heeft het geluk of de mogelijkheden om via een (grote) multinational daar te kunnen werken(en wonen).

Verder ligt het moslim extremisme natuurlijk ook DAAR op de loer gezien de samenstelling vd bevolking.

het is een kwestie van tijd vooraleer ook DAAR aanslagen gepleegd gaan worden door mn Moslims.

Zou me in ieder geval niets verbazen.

Joost P.

• Joost P.

Errrr was dat niet zo'n kaart waar je aan draaien moest???

Maar voor zover heb je gelijk….de sociale contacten in veel wijken zijn ook in NL uiterst beperkt.

Neem maar alleen eens het feit dat veel (oudere) mensen weken soms maandenlang dood in huis liggen. Dat heb ik in Zuid-Amerika nog niet vaak geizen.

Maar de verdere rest vind ik de meeste Amerikanen wel achterlijk. Ze zijn bekrompen…wereldvreemd maar bovenal enorm overtuigd dat ze iedereen HUN wereldje moeten opdwingen. Vooral als het vanm die conservatieve (gelovige) Amerikanen zijn….dat zijn de ergsten!!:-(

Joost P.

• Joost P.

Ik weet het niet Willem…maaaree…moet je niet je huis op naam van je Thaise vrouw zetten dan???

Volgens mij kunnen buitenlanders helemaal geen onroerend goed kopen daar. Althans niet op hun naam.

Of ik moet het mis hebben natuurlijk.

JP

• Willem

Dit is een mooi voorbeeld van iemand die zich buitengewoon goed kan aanpassen.

Een (statistische) modale Europese burger ziet echter niets in een dergelijk bestaan.

Dus het is wederom een kwestie van rationele (statistische) vergelijkingen waaruit naar voren komt dat Australie, Canada, Nieuw Zeeland en de USA toch echt de emigratielanden bij uitstek zijn waar een (statistische) modale Europese burger zich het beste kan vestigen.

• Willem

Dat valt wel mee. In Nederland lopen ook genoeg mensen rond die het liefste iedereen tot Jehova of tot god willen bekeren.

Om nog niet te spreken van de sociale dwang om ook ieder jaar 2 keer op vakantie te gaan, RTL 4 te moeten kijken enzovoorts enzovoorts.

Je moet je daar gewoon niets van aantrekken en gewoon je eigen leven leiden zoals jij dat wilt.

Dat kan in Nederland net zo goed als waar dan ook.

Het enige grote punt waar ik altijd mee zit is tweeledig:

a) bevolkingsdichtheid (rationeel feit) en eenzijdig landschap (rationeel feit);

b) klimaat (rationeel feit).

Alle irrationele feiten zoals sociale verhoudingen enzovoorts zeggen me niet zo veel. Dat heb je toch voor een groot stuk zelf in de hand. Als je in Nederland er niet in slaagt sociale contacten op te bouwen en uit te bouwen lukt je dat ergens anders ook niet. Mensen zijn namelijk over de hele wereld mensen.

• Fengzi

Mijn (chinese) vriendin en ik wonen nu ruim 3 jaar in Yangshuo (China). Net zoals jij al zegt:“Het alles kost hier 3x niks. Ik heb hier een huis laten bouwen met +/- 300 m2 grond. Die wordt gebruikt voor rijst, groenten en fruit. Een groot deel hiervan is voor de verkoop. Ik heb mij nog niet laten uitschrijven uit Nederland. Ik wil eerst wachten tot ik hier 5 jaar woon, als dan alles nog goed gaat dan laat ik me uitschrijven en dan heb ik niets meer met Nederland te maken (behalve met de Nederlandse toeristen die hier komen), maar dat is ”gelukkig" niet het hele jaar.

• Joost P.

mmmm ik weet het niet W…maare zou je mij misschien eens het verschil kunnen uitleggen van een rationeel feit en een irrationeel feit?? Dat heb ik altijd nog niet begrepen.

En ga nou niet “Googgle”…zeggen he??

JP

• Joost P.

Fengzi schreef:

Ik wil eerst wachten tot ik hier 5 jaar woon, als dan alles nog goed gaat dan laat ik me uitschrijven en dan heb ik niets meer met Nederland te maken (behalve met de Nederlandse toeristen die hier komen), maar dat is “gelukkig” niet het hele jaar.

Maare je wilt wel blijven verdienen aan NL toeristen dan???? beetje hypocriet,vind je niet??

Trouwens is het heel dom om prijzen in China te vergelijken met een inkomen van nederland. Je zou het eens moeten vergelijken met wat een GEMIDDELD persoon in China verdient!!!!!!!!! Dan ziet het plaatsje er dus totaal anders uit he Fengzi!!

JP

• Willem

http://www.fanray.nl/editie4/art06_wegvanvenray4.html

• Fengzi

Ben jij achterlijk of zo??? Ik verdien net zoveel als elke andere Chinese ondernemer. En natuurlijk verdien ik aan Nederlandse toeristen. Net als de ondernemers op Zantvoort geld verdienen aan Duitsers die een kuil graven voor hun huis.