Hoe weet je....

• Marco

Hallo!

Ik had een vraagje. Ik sta er op zich niet afkerig tegenover omin de toekomst naar het buitenland te vertrekken. Aangezien dit een grote stap is hoop je natuurlijk dat dit in een keer goed verloopt.

Ik heb nog niet echt een specifiek land voor ogen. Maar hoe weet je nou welk land goed bij je past? Bestaat er een soort test op het net ofzo, waar dan bv. een aantal opties uitrollen?

Hadden jullie altijd al gelijk een idee waar jullie heen wilden vertrekken?

Groetjes,

Marco

• loc

Je zet je wensen op een rijtje, dan kijk je welk land dat het best daaraan voldoet

vervolgens kijk je of je wensen ook gerealiseerd kunnen worden en dan maak je je keuze, waarbij aanvankelijk uitgaat van 3 of 4 landen.

• Petra

Wij gaan naar het land waar wij al jaren op vakantie komen (ter info, in ons geval Oostenrijk) en dat doen we omdat we ons er erg thuis voelen, de natuur is er prachtig, in de winter heerlijk skiën, het klimaat is er over het algemeen een stuk aantrekkelijker dan in NL.

Voor ons genoeg redenen om het daar te gaan proberen.

Heb je zelf niet een favoriet vakantieland? Dan kun je daar info over opzoeken, praat met locals en je gaat een stuk beter voorbereid weg.

Veel succes, maar vooral veel plezier met je zoektocht.

Petra

• Fengzi

Volgens mij is dit niet juist. Vakantie is totaal anders dan wonen, werken en leven in je favorite land.

• Alice

Het is toch vaak een vakantie die zorgt voor de eerste kennismaking met een land.

zodat je nieuwsgierigheid gewekt wordt om eens verder te kijken dan alleen vakantie.

Het lijkt mij prettiger een land te kiezen dat je al eens gezien hebt dan even online te gaan kiezen.

Dan kan het bijna alleen maar tegenvallen..

Succes trouwens Petra…wanneer gaan jullie?

• Petra

Inderdaad is het heel anders om ergens te wonen en te werken dan op vakantie te gaan. Maar, zoals Alice al zegt, je hebt dan wel een ingang. Het is natuurlijk leuk om via internet iets te zoeken, maar ook dan is het voor de meeste mensen niet verstandig om die overstap te plannen zonder het land verder ook maar bezocht te hebben. Het klimaat of de mentaliteit van de mensen kan je nog wel eens heel erg tegenvallen. Daarom mijn suggestie om te kiezen voor een land dat je al enigszins kent van vakantie.

En onze vertrekdatum is 30 juli :-)

groetjes, Petra

• Alice

Petra ik wens je alle succes toe, emigreren was voor ons een hele goede zet.

Groetjes Alice

• Joke.

Eerst wat van de wereld zien, om daarna een beetje een mening te hebben.

Hoi Marco.

Zowel ik als mijn man hadden al wat landen gezien voordat we elkaar leerden kennen.

Dan heb je al wat verschillende mentaliteiten meegemaakt, sferen geproeft, mensen gesproken over hun leven daar en een beeld gekregen over wat je aanstond of tegen viel.

Wij hebben eerst ruim drie jaar in een thuisland gewoond.

Op zich beviel het land, de natuur, de mensen, het klimaat ons goed.

Maar het geweld, niveau van de scholen voor onze kinderen en de onzekerheid voor de toekomst van het land, deed ons terugkeren naar NL.

Nu wonen we alweer ruim acht jaar in Noorwegen.

Een heel ander klimaat, andere mensen, wel veel natuur en ruimte.

Èèn van onze dochters zit op een noorse school op de Canarische eilanden.

Zij wou graag naar de warmte en zomersporten.

Qua land, leven en mensen beviel Zuid-Afrika ons beter.

Maar je veilig en vrij voelen, is ook wat waard.

Wat ik er mee wil zeggen is: je moet je het zelf ondervinden.

Op papier of wat een ander je verteld is niet de werkelijkheid van hoe jij het zal gaan ervaren.

Daarom raad ik je aan om eerst in een land te gaan kijken, rondreizen, eventueel er te werken, voordat je een besluit neemt.

En hou een achterdeurtje vrij, voorals het toch tegenvalt, zodat je dan weer terug kunt en eventueel een nieuwe poging kunt wagen.

Joke.

• ria

Hoi petra heel veel geluk daar in oostenrijk.Zoals een ander al zei moet je het ondervinden om ergens anders te gaan wonen.Wij zijn vorig jaar naar gran canaria gegaan te wonen,maar gaan nu toch weer terug naar nederland.Wij kwamen hier ook al 10 jaar met vacantie,maar wonen is toch heel wat anders hoor.Dit geldt nartuurlijk niet voor iedereen er zijn er genoeg die het wel redden in een ander land,maar voor mij is het niets geworden.Nou meid heel veel succes met de hele familie en veel geluk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Groetjes ria

• Joke.

Hoi Ria.

Wat leuk dat jij ook op G.C. zit.

Mijn dochter zit op Puerto Rico.

Ze ging er in eerste instantie voor een jaartje heen.

Maar wilt er ook de rest van haar school afmaken.

Wat bevalt je er niet?

De touristenmassa, dat je weinig contact hebt met de lokale bevolking of……..?

Hebben jullie nog andere plannen om het in een ander land te proberen of gaat er niets boven “thuis”?

Joke.