ik wil terug naar nederland

• marcel

Wat n erge belevenis voor je ik woon in austalia al 30 jaar en hier is alles verzorgd ik wist niet dat het zo erg was in canada en nu die stress situatie voor je ik voel erg met je mee , en het enigste is naar de nederlandse ambassade te gaan en daaar binnen op de grond te vallen, en niet meer opstaan. En heb je nederlansdse paspoorrt bij je. DAt zou de enigste oplossing zijn voor nu ,, Ik hoop dat er wat voor je kan gebeuren daar heel veel mazzel marcel

• axel

gewijzigd

trollerij en

overtreding huisregels

• elhamdiui hassan

welkom

Mijn naam is Hassan e geboren 3/30/19**

• eddy metselaar

mijn naam is eddy metselaar ben 38 jaar

ik heb dus een vrouw leren kennen,ze woond in amerika.waar ik dus ook ben.

ik ben wel getrouwd maar heb geen greencard of een werkvergunning,en dat na bijna 2 jaar.

met haar gezondheid gaat het niet goed,ze ken dus ook weinig werken.waardoor we bij haar family inwonen

maar het is geen leven zo.ze wil dus ook van me scheiden,omdat ik geen werk kan vinden daar.

maar ik heb ook geen geld meer.en weet ook niet wat ik moet doen.

terug naar nederland gaan wil ik zeker,maar met geen verblijf plaats of geld wordt dat ook al erg zeuren..

heeft iemand raad of advies

• ikbenhet00

Zie hier weblog van Sandra herself:

http://canadiandutchie.web-log.nl/

“Ons leven in een notedop. Ik heb mijn man Stan leren kennen op 1 januari 2000 online met ICQ. We hebben een tijdje met elkaar gekletst en ik dacht van ach, het was wel gezellig. Een paar dagen later stuurde hij mij een emailtje, en zei me, ik blijf steeds aan ons gesprekje denken. In maart kwam hij naar Nederland, op 25 juli van dat jaar trouwden wij en 2 dagen later zijn we naar Canada vertrokken. Op 22 januari 2003 werd onze eerste dochter geboren, Emma Sophia Sybela en op 1 September 2005 werd Amber Elora Rose geboren. We zijn dol gelukkig samen…. het had altijd zo moeten zijn. In april 2005 waren we naar Nederland vertrokken omdat ik de beginselen van baarmoederhals kanker had en zwanger was, wat de zwangerschap niet makkelijker maakte. We hadden in Canada alles opgegeven wat we hadden, omdat we dachten terug te keren naar huis. Anderhalf jaar heeft het IND ons aan het lijntje gehouden, en uiteindelijk kregen we maar 3 weken de tijd om ons boeltje wederom te pakken en te vertrekken. We konden niet bij familie van Stan terecht, er was geen plaats om 4 mensen op te vangen, en er was geen werk in die regio's. Niet wetende waar we toen heen moesten hebben we maar gewoon de kaart van Canada er bij gepakt en hebben we een provincie uitgezocht en een stadje waarvan we dachten, het klinkt wel leuk. Toen hebben we kontakt opgenomen met een makelaar aldaar en die vertelde ons een beetje hoe het leven hier was. En hier wonen we dan, in Swift current Saskatchewan. Het maakt ons niet uit waar we wonen, zo lang het maar bij elkaar is. We zijn eindelijk tot rust gekomen… het is heerlijk hier…geen stress meer en geen herrie meer. Eindelijk thuis.”

• ikbenhet00

Het gaat nog verder zie ik zojuist, ze is zelfs op tv geweest in dat programma “onverwacht bezoek”.

http://www.eo.nl/programma/onverwachtbezoek/2010-2011/page/Onverwacht_Bezoek_voor_Sandra_in_Canada__Afl__5_/episode.esp?episode=10194715&programs=8869865

• Paul Vasseur

Ik ben een alleen staande man. Ik woon 10 jaar in Ierland. Voordien woonde ik in Engeland voor 12 jaar. In beide instanties was daar en hier voor werk. 10 jaar geleden heb ik een inzinking gehad en gelukkig ben ik er nou overheen, maar door de ziekte heb ik niet kunnen werken en ben ik zelfs een tijdje dakloos geweest. Onlangs was ik in Nederland op bezoek en ik besefte dat niet jonger wordt en dat ik op dit moment niet erg gelukkig ben. Ik zit te denk op mijn toekomst en begin te twijfelen of ik hier in Ierland zal blijven. Zelf will ik zeker weer van land veranderen en denk dat het misschien beter voor mij is om terug te keren naar Nederland. Maar wat moet ik doen als ik naar Nederland terug will. Ik ben geboren in Nederland en heb

steeds de Nederlandse nationaliteit. Ik nog wat familie daar en een grote vrienden kring. Wat en naar wie moet ik toestapeen om de gang op zaken te zetten.

• NielsBxl

Bijstandsuitkering aanvragen in de gemeente waar je je wil vestigen? Kunnen ze je niet weigeren, volgens mij.

• axel

Ik weet niet hoe oud je bent maar heb je in Nederland altijd meer dan 90% van je belasting betaald heb je volgens mij ook recht op alle Nederlandse rechten en als je AOW hebt wordt je 2% gekort op elk jaar dat je niet in Nederland was.

Maar zoals ik al zei ik ken jouw persoonlijke situatie niet.

Misschien kun je eerst opgevangen worden door familie, ik ken jouw familieband natuurlijk niet.

Maar als je nooit wat van je hebt laten horen en je staat ineens voor de deur is natuurlijk ook gek.

Succes verder.

• Tineke

Hoi,ik wil zo graag terug naar Nederland maar weet niet hoe dat met een uitkering gaat,kan ik dat van hier uit aanvragen of moet ik daar weer 3 maand in Nederland op wachten terwijl ik geen woning heb,wat moet ik doen!! Help

Tineke