ik heb raad nodig en snel ook…. ik zal even uitleggen waarom.
Ik ben in 2000 vertrokken naar canada, ik heb een canadese man leren kennen, we zijn in 2000 in nederland getrouwd en toen vertrokken naar canada.
iedereen denkt canada wow mooi land….niet dus!
ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel armoede bij elkaar gezien en dan de manier waarom mensen worden behandelt is gewoon zwaar waardeloos.
Bv. ik woon hier nu bijna 5 jaar en tot op heden heb ik nog steeds mijn papieren niet doordat hier dus niets gedaan word, dat betekend ook dat ik al 5 jaar geen ziekenfonds verzekering heb en nu dus ziek ben.
Ik heb intussen een 2 jarige dochter en we betalen nog steeds de ziekenu\huis rekeningen.
ik ben wederom zwanger en nu blijkt dat ik kanker heb…en wat denk je?
ze laten je hier gewoon barsten…geen geld is geen hulp.
Ik moet 3500 dollar betalen aan het ziekenhuis, zo niet helpen ze me ook niet.
ik mag niet werken en mijn man werkt meer dan 40 uur in de week en hij verdient nog maar net 400 in de week.
We betalen 200 aan huur iedere week en 50 dollar aan vaste lasten wekelijks.
We leven op het randje van armoede…en er is niets wat we kunnen doen dan afwachten.
mijn familie in nederland heeft ons vliegtickets gestuurd en we gaan 1 april terug naar nederland voordat ik ongeneeslijk ziek ben door de kanker die ik heb.
mijn ongeboren baby loopt gevaar em omdat dit een geheel nieuwe situatie is krijgen we geen hulp van emigratie buro's en dergelijke.
Ik schrijf bijna dagelijks noodkreten dat we echt hulp nodig hebben bij deze procedure, maar tot op heden wacht ik op antwoord op mijn vragen.
Ik weet niet of mijn man in nederland mag blijven, door de stress in 2000 ben ik toen des tijds mijn baby verloren en nam ik heb besluit alle achter me te laten en naar canada te verhuizen.
nu na 5 jaar van armoede en ellende kan ik het niet meer uithouden.
Mijn dochter heeft recht op geluk en op een beter leven.
Hier leven we in een appartement waar de ratten onder onze veranda leven en alles stinkt naar urine.
Is er iemand die ons helpen kan?
is er iemand die mij kan vertellen wat ik doen moet?
het enige dat ik nu weet is dat ik een manier moet vinden om naar het vliegveld te komen met mijn 2 jarige dochter en mijn man.
Geld hebben we niet, vervoer hebben we niet, vrienden en familie hebben we hier ook niet.
er is zelfs geen geld voor telefoon.
wat moet ik doen als ik in nederland aan kom???
waar kan ik terecht?
ik ben 4 maanden zwanger, getrouwd met een lieve man, heb een 2 jarige dochteren we hebben geen idee wat ons te doen staat.
weet iemand raad?
Sandra Howard windsor canada