ik wil terug naar nederland

• Eric S'pore

We geven elkaar de hand, we zijn het eens :-)

groet,

Eric S'pore

• ton en sharon

Hoi ,

wat ik een beetje raar vind is dat na drie dagen sandra nog steeds niet gereageerd heeft op het geen zei is gestart, als het verhaal waar is dan vind ik het heel erg voor haar, maar voor mij begint het steeds meer te lijken op het verhaal van het oude vrouwtje met haar hondje in spanje, die alles kwijt is en nu om geld vraagt voor de terug reis. om dan vervolgens lekker op het strand te gaan zitten. jullie weten vast wel waar ik het over heb.

maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, we zullen het wel merken als sandra weer een keer reageerd.

groetjes ton.

• Frank

na 12 maart ging de hele discussie niet over haar probleem :)

• paul

Weer zo'n jank verhaal. Klopt van geen kanten.

Geen vrienden en familie, Geen geld en armoede en schulden ,maar toch een kind. Wat doe je de kids aan!!

Wel blijkbaar een PC en internet aansluiting!!!

Als het waar is , hebben deze mensen een heel laag IQ om zichzelf zo in de nesten te werken.

NB : Je krijgt niet zomaar een bijstands uitkering in Nederland hoor!

Verder is je man Canadees, dus om een verblijfsvergunning voor hem te krijgen zul je moeten werken.

En omdat je in het buitenland niet verzekerd bent geweest , hebben zorg verzekeraars in Nederland geen acceptatieplicht.

Als het waar is , sorry hiervoor ,maar die goede oude sociale Nederland bestaat niet meer.

• Eric S'pore

Paul,

internetcafe's? Hebben ze ook in Canada.

groet,

Eric S'pore

ps. geheel met je eens overigens

• paul

Eric,

Maar dat kost toch geld ?? en dat hebben ze niet

PAul

• Eric S'pore

of het geld was op na het eerste bericht :D

Eric S'pore

• rinaki

Je schrijft,mijn dochter heeft recht op geluk en een beter leven.Is dat dan niet iets waar jullie zelf voor moeten zorgen.Er zijn heel wat meerdere kinderen op deze wereld die daar recht op hebben,en ook niet krijgen.Denk je dat onze kinderen het ook zomaar krijgen toe geworpen.Wij hebben drie kinderen,en mijn man zit ook dag en nacht op de vrachtwagen en werkt heel wat meer uurtjes als 40 per week om de rekeningen te kunnen betalen.Wij krijgen het ook niet zomaar,daar moet je wel iets voor doen.En geluk gaat niet altijd samen met geld.Ook met weinig kan je gelukkig zijn.Schouders eronder en maak er iets van,ook hier in nederland gaat het niet allemaal van een leien dakje.

• patricia

Ik heb gister de eerste reacties gelezen en ik had inderdaad ook al meteen zoiets van “waarom heeft ze nog niet gereageerd”. Behalve wat negatieve reacties zijn er ook positieve gekomen waarop ze al makkelijk had kunnen reageren met ten minste een “dank je wel”………Haar eerste zin was dat ze dringend en snel hulp nodig heeft…..dus als je zo'n noodkreet plaats zorg je dat je de reacties kan lezen als je erop zit te wachten, toch?

Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen niet zo makkelijk van de steun moeten trekken, maar om even bijstand aan te vragen voor de eerste maand dat je terugkomt kan ik wel begrijpen.

Helaas heb ik ook de ervaring met mijn vriend die heel graag wilde werken, ingeschreven stond bij 20 uitzendbureau's, heel veel brieven heeft geschreven maar het 6 maanden heeft geduurd voordat er 1 gesprek kwam. Gelukkig leidde dat meteen tot een baan maar zo makkelijk was het niet en hij wilde absoluut niet thuis te zitten en van de steun treken.

• Erik

Raar verhaal, er kloppen een flink aantal zaken niet nl.:

1. Ik ben hier al 5 jaar en heb geen papieren. ? welke papieren? emigratie papieren? Dat is normaalgesproken geregeld VOOR aankomst, als je geen papieren hebt ben je illegaal in Canada en heb je geen recht van spreken.

2. Ik mag niet werken. Iedereen die legaal zijn landed immigrant status heeft vervorven mag werken in Canada. illegaal? geen recht van spreken.

Het sociale stelsel in Canada mag dan niet zo goed zijn als in Nederland, maar als je in de bijstand terecht komt is alle medische hulp gratis.

Kortom, een lulverhaal van hier tot Winsor. Er zijn talloze hulpverleningsinstanties die je tegemoet willen komen, ook hier in Canada.

Groet,

Erik