..
Het wordt wel duidelijk onderhand hoe diep het land wegzinkt… Wilders heeft alle macht en laat inmiddels Rutte en Verhage alle hoeken van de Tweede Kamer zien… gesprekken afbreken, en als dissidente CDA´ers opstappen weer vrolijk opnieuw beginnen!
Hoedt u Nederlanders, u bent overgeleverd aan een bende machtswellustelingen. Sociale verworvenheden etc., het gaat allemaal op de tocht!
Ik zie Wilders er toe in staat de emigratie van Nederlanders te beperken dmv een emigratietax o.i.d.
Het invoeren van zo,n soort tax heeft maar 1 ding tot gevolg….het niet opgeven van je toekomstig woonadres,dan maar niet uitschrijven, NL gaat langzaam ten onder.De rijken worden nog rijker en de armen nog armer,hogere inkomens zijn laatste 15 jaar met 60 pct gestegen,de lager met iets van 10 of zo,en we lopen allemaal braaf mee,klagen ja dat kunnen we goed,over benzineprijs bv,maar 1 dag niet tanken met zijn allen uit protest neeeeee want die eensgezindheid is allang verdwenen hier !!!!
Ik ben zelf al 24 jaar weg uit NL en overweeg nu terug te keren. Wat me in deze discussie en andere discussies over emigratie opvalt is de totale blindheid voor het feit dat het elders niet perse beter is.
ja, het lijkt beter. Mooier weer, meer ruimte, ‘aardige mensen’ (alsof je daar na 4 vakanties inzicht in hebt), aardigere meisjes, knappere jongens, minder belasting, enz.
Om ergens te beginnen: Denise, de rijken worden overal rijker en de armen armer. Zo gaat dat nu eenmaal als je de mensen hun gang laat gaan en geen sterke - relatief rechtvaardige overheid zoals je dat in noord europa ziet - ingrijpt zodat ook de ‘kansarmen’ toch nog een kansje maken door bijvoorbeeld toegang tot goed onderwijs betaalbaar te houden.
Als jullie werkelijk zouden beseffen hoeveel mazzel je hebt gehad in NL te zijn geboren en dus een goede opleiding kon hebben; want 95% van de mensheid in ontwikkelingslanden heeft die kans niet.
En nou is er dan Geert Wilders. Een rasechte politicus die blijkbaar haarfijn de onderbeukgevoelens van veel nederlanders kan vertolken waar de traditionele partijen geen oor voor hadden. Ja, het begon met Pim Fortuin die al dingen zei die voor Nederland schokkend waren; als Jan Maat het zou hebben gezegd zouden ze roepen ‘fascist’ maar omdat Pim een homo was mag je alles zeggen. Nou ja, exit Pim; nu dan Geert. Ja, dat kon je 20 jaar geleden al zien aankomen.
Wederom; het is in andere landen ECHT NIET BETER. Het enige verschil is dat je kan zeggen tegen gezelf: ach, ik ben hier gast. Ik mag hier niks over zeggen; ze moeten zelf weten hoe ze hun land runnen. Dus zie je (of zie je niet want je kan de lokale kranten niet lezen) hoe de elites in dit soort landen zich verrijken en verrijken, de armen armer worden maar ja, je bent gast dus je houd je mond dicht. Bovendien, als je mond echt open trekt of erger nog, er iets aan gaat doen ben je meestal je verblijfsvergunning snel kwijt. Ja ja, was is NL dan toch slecht he? Daar gaat de politie de bak in ipv andersom.
Belastingen: ja, je betaald inderdaad veel belasting in NL. In veel gevallen teveel. Helemaal mee eens. Ik heb er niet echt een oplossing voor. Er moeten moeilijke beslissingen worden genomen die niet populair zijn; polici schuiven dat graag voor zich uit (overal ter wereld) zodat het probleem allleen maar erger wordt en de klap straks harder.
Aan de andere kant, je krijgt er een hoop voor terug. Ik betaal nu meer voor de scholing van m'n kinderen en ziekekosten verzekering dan ik in NL zou betalen aan belasting. Dus als je de ‘best of both worlds’ wil, is dat niet echt veel goedkoper.
En Hans, als ik straks naar NL ga om een beetje te rentenieren, dan moet ik me particulier verzekeren, heb ik een enorm AOW gat, betaal ik gewoon wegenbelasting, BPM, vermogensbelasting, gemeentelijkbe belastingen enz.
In al die jaren dat ik weg was heb ik julllie nooit een cent gekost. Ik heb m'n geld buiten NL verdient, zondere NLse subsidie. Dus als ik naar NL terug wil, dan lijkt me daar niks mis mee.
Beste mensen, het echte paradijs bestaat niet: dat maak je zelf. Of je gaat er voor of jij blijft klagen en mekkeren. Maar reken er niet op dat het elders dan beter zal zijn. Hoogstens anders. De afweging zal voor iedereen anders zijn om te emigreren en soms is het een goed idee. Maar probeer eerst uit te vinden of het gras daar verderop echt groener is.
Precies! En mijn paradijs is zeker niet Nederland, zo heb ik gemerkt! Heb me meer buiten Nederland veel beter kunnen ontplooien. Het lage maaiveld en de hokjesgeest zijn voor mij verstikkend gebleken.
Nooit keer ik terug naar NL. Voor mij is leven buiten Nederland wél beter gebleken. Een wereld aan mogelijkheden is er open gegaan.
Scott Ingels Schreef:
——————————————————-
> Ik ben zelf al 24 jaar weg uit NL en overweeg nu
> terug te keren. Wat me in deze discussie en
> andere discussies over emigratie opvalt is de
> totale blindheid voor het feit dat het elders niet
> perse beter is.
>
> ja, het lijkt beter. Mooier weer, meer ruimte,
> ‘aardige mensen’ (alsof je daar na 4 vakanties
> inzicht in hebt), aardigere meisjes, knappere
> jongens, minder belasting, enz.
>
> Om ergens te beginnen: Denise, de rijken worden
> overal rijker en de armen armer. Zo gaat dat nu
> eenmaal als je de mensen hun gang laat gaan en
> geen sterke - relatief rechtvaardige overheid
> zoals je dat in noord europa ziet - ingrijpt zodat
> ook de ‘kansarmen’ toch nog een kansje maken door
> bijvoorbeeld toegang tot goed onderwijs betaalbaar
> te houden.
>
> Als jullie werkelijk zouden beseffen hoeveel
> mazzel je hebt gehad in NL te zijn geboren en dus
> een goede opleiding kon hebben; want 95% van de
> mensheid in ontwikkelingslanden heeft die kans
> niet.
>
> En nou is er dan Geert Wilders. Een rasechte
> politicus die blijkbaar haarfijn de
> onderbeukgevoelens van veel nederlanders kan
> vertolken waar de traditionele partijen geen oor
> voor hadden. Ja, het begon met Pim Fortuin die al
> dingen zei die voor Nederland schokkend waren; als
> Jan Maat het zou hebben gezegd zouden ze roepen
> ‘fascist’ maar omdat Pim een homo was mag je alles
> zeggen. Nou ja, exit Pim; nu dan Geert. Ja, dat
> kon je 20 jaar geleden al zien aankomen.
>
> Wederom; het is in andere landen ECHT NIET BETER.
> Het enige verschil is dat je kan zeggen tegen
> gezelf: ach, ik ben hier gast. Ik mag hier niks
> over zeggen; ze moeten zelf weten hoe ze hun land
> runnen. Dus zie je (of zie je niet want je kan de
> lokale kranten niet lezen) hoe de elites in dit
> soort landen zich verrijken en verrijken, de armen
> armer worden maar ja, je bent gast dus je houd je
> mond dicht. Bovendien, als je mond echt open trekt
> of erger nog, er iets aan gaat doen ben je meestal
> je verblijfsvergunning snel kwijt. Ja ja, was is
> NL dan toch slecht he? Daar gaat de politie de
> bak in ipv andersom.
>
> Belastingen: ja, je betaald inderdaad veel
> belasting in NL. In veel gevallen teveel.
> Helemaal mee eens. Ik heb er niet echt een
> oplossing voor. Er moeten moeilijke beslissingen
> worden genomen die niet populair zijn; polici
> schuiven dat graag voor zich uit (overal ter
> wereld) zodat het probleem allleen maar erger
> wordt en de klap straks harder.
>
> Aan de andere kant, je krijgt er een hoop voor
> terug. Ik betaal nu meer voor de scholing van
> m'n kinderen en ziekekosten verzekering dan ik in
> NL zou betalen aan belasting. Dus als je de 'best
> of both worlds' wil, is dat niet echt veel
> goedkoper.
>
> En Hans, als ik straks naar NL ga om een beetje
> te rentenieren, dan moet ik me particulier
> verzekeren, heb ik een enorm AOW gat, betaal ik
> gewoon wegenbelasting, BPM, vermogensbelasting,
> gemeentelijkbe belastingen enz.
> In al die jaren dat ik weg was heb ik julllie
> nooit een cent gekost. Ik heb m'n geld buiten NL
> verdient, zondere NLse subsidie. Dus als ik naar
> NL terug wil, dan lijkt me daar niks mis mee.
>
> Beste mensen, het echte paradijs bestaat niet: dat
> maak je zelf. Of je gaat er voor of jij blijft
> klagen en mekkeren. Maar reken er niet op dat het
> elders dan beter zal zijn. Hoogstens anders. De
> afweging zal voor iedereen anders zijn om te
> emigreren en soms is het een goed idee. Maar
> probeer eerst uit te vinden of het gras daar
> verderop echt groener is.
Niet zo overdrijven.Niemand heeft he tover zoeken naar een paradijs of naar een perfect land.
Leer lezen.
Wilders is maar even, die valt door de mand straks en al zijn geweldige ideeen blijft niks van over.
Nederlanders denken bijna 1 miljoen moslims zomaar even te kunnen negeren.
Nee, je zal er rekening mee moeten houden.
Het gaat er niet om om geld of luxe….er zijn meer dingen in het leven zoals het echte vrije gevoel.
Daar moeten we juist vanaf hier in NL zeker, van dat geld geld geld gevoel,mensen leven hier, iedereen wordt hier geleefd.
Goeie zorg voor school en ziektekosten etc,ja mag het voor die bijna 200 euro per maand wat sdtraks duurder wordt ?
Mag ik zeggen da tik NL een kloteland vindt ?
Hou die welvaart en dat geld maar bij je ! Ik heb liever een land waar mensen elkaar nog willen helpen en er samenwerking is,dan een maatschappij vol met extreme haast,stress,hypocrisie,discriminatie en egoisme !
Dus het is in andere WEL ZEKER BETER.
Natuurlijk is het geluk dat we niet in Haiti of Afghanistan zo geboren zijn,dat snap ik,maar ook hier betalen wij een hoge prijs,maar dan letterlijk,de rijken worden rijker,de armen nog armer.
Daarbij is de egoistische mentaliteit van de standaard Hollander er extreem op verslechterd, dit is mijn mening.
NielsBxl Schreef:
——————————————————-
> Precies! En mijn paradijs is zeker niet Nederland,
> zo heb ik gemerkt! Heb me meer buiten Nederland
> veel beter kunnen ontplooien. Het lage maaiveld en
> de hokjesgeest zijn voor mij verstikkend
> gebleken.
>
> Nooit keer ik terug naar NL. Voor mij is leven
> buiten Nederland wél beter gebleken. Een wereld
> aan mogelijkheden is er open gegaan.
Groot gelijk !
“! Ik heb liever een land waar mensen elkaar nog willen helpen en er samenwerking is,dan een maatschappij vol met extreme haast,stress,hypocrisie,discriminatie en egoisme ! ”
Ja, dat is het probleem nu juist: dat land bestaat dus niet.
En als je dus die welvaart en dat geld allemaal niet wilt, kun je in NL dus lekker op je krent gaan zitten en de kantjes er af lopen en dan nog heb je goede gezondheidzorg en goed onderwijs. Waar kan dat nog meer?
In sommige landen vind je een zekere “wellevendheid”. Tot mijn enorme verbazing ben ik dat tegengekomen in Zuid Afrika, een land met ontzettende armoede en geweld. Een zekere easyness in de omgang en fatsoen, die je in het kleine landje aan de walmende Rijnmond absoluut niet meer vindt! Voorzieningen ja, maar voor de rest egoisme, verhuftering, botheid, racisme en totaal gebrek aan service.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?