Emigreren waar naar toe

  • Aad

    Hallo mensen,

    Ik/wij willen graag emigreren naar een land waar het 90% van het jaar warm weer is.

    Ook willen we er een eigen zaak opzetten,in NL ben ik ook zelfst ondern.

    We zijn de wetten en regels in NL meer dan zat , ziektekosten rijzen de pan uit en zijn bijna niet meer te betalen,de regering plukt de NL bevolking helemaal kaal en iedereen neemt het maar zoals het is en komt,onbegrijpelijk voor mij.

    Nu weet ik niet of dit in een ander land (en) anders is bijv,Spanje,Italie,Portugal.

    We willen dus naar een lekker warm land waar de westerse hectiek ver te zoeken is.

    Graag veel info.

    Alvast bedankt ,

    Adrie

  • Fransendiana

    En waar de meeste mensen wel vriendelijk en warmhartig zijn voor een ander ondanks bijvoorbeeld hun ethnische afkomst, en egocentrisch gedrag vrij vreemd is ? Misschien is onderstaande hint iets voor U.Niet volmaakt, maar het zit er meer tegen aan schat ik zo in.

  • Pieterh

    Hallo Ron,

    Ja, Aruba is wel aardig, wel Amerikaans en behoorlijk druk.

    Overigens is het ook voor NL lastig om Aruba binnen te komen, en te blijven, gezien de status van Land.

    De vraag van Aad is wel erg vaag, het lijkt me verstandiger om eens op een rijtje te zetten wat je belangrijk vindt (denk hierbij aan medische zorg, veiligheid, scholing, taal e.d.) en vervolgens op de landen prikborden informatie te gaan zoeken. Na alles op een rijtje gezet te hebben kun je gericht vragen stellen.

    Als je de temperatuur belangrijk vindt is het in veel derde wereld landen prima vertoeven…………….

    Wat hectiek betreft: vergeet niet dat je jezelf ook meeneemt. Als je het in NL nodig vindt om het druk te hebben zul je het waarschijnlijk ook op een andere locatie druk hebben (aard van het beestje).

    De mensen die NL i.v.m. het oerwoud aan wet- en regelgeving gaan verlaten zou ik willen adviseren om er vooral te blijven. Onderschat de burokratische molens in andere landen niet, het kan nog veel erger.

    Pieter

    Bonaire: ook goed vertoeven

  • stippel

    Oei, als je als Makamba op Aruba een zaak probeert te beginnen, maak dan je borstels maar nat, als we het dan toch over bureaucratie hebben ;-)

    Heb je wel eens getwijfeld over Belgie?

    Of wat dacht je van Nederland? Een prachtig klimaat! 90 % van de keren dat ik naar m'n werk fiets, is het er prachtig weer!

    Sorry, beetje melig vandaag….

    Ik ben bang dat het hebben van een eigen zaak en daar redelijk de kost mee verdienen enerzijds, en een rustig leventje anderzijds, ongeveer overal ter wereld in tegenspraak met elkaar zijn.

  • Niels

    Zuid Afrika! Buiten de grote steden valt het geweld wel mee.

  • kdvdino@home.nl

    CURACAO de place for you, er is nog erg veel te ondernemen. Bevolking zeer vriendelijk en spreekt jou taal, bij het opzetten van een zaak erg fijn.

    Huizen zijn er nog te betalen, en dan te bedenken dat er in fiscale zin erg veel voordelen te behalen zijn.

    Succes.

    Martin Dickens.

  • Ellen Webby

    Hi Aad,

    De plek die jij zoekt, dat moeten haast wel de canarische eilanden zijn. 90% mooi weer, de eeuwige lente…. Ziektekosten 1/3 van de Nederlandse tarieven….. Gewoon een stukje Europa maar geen hectiek….. 4,5 uur vliegen….. en voor ondernemers in principe het hele jaar door hoogseizoen….

    Zelf wonen wij op Lanzarote en hebben een website over emigreren naar Spanje gemaakt: www.emigrerennaarspanje-info.nl

    Succes met je keuze!

    Groet,

    Ellen

  • spike

    Hallo Aad,

    Heb je al een land gekozen?

  • Fransendiana

    Curacao raad ik persoonlijk af, macamba's worden zeer vriendelijk behandeld………………………bij de resorts en de hotels..omdat je cash bij je hebt, daarbuiten vindt ik het minder, de criminaliteit neemt bovendien nog steeds elk jaar toe……………prachtig eiland met zeer mooie cultuur, maar goed het is ieder voor zich,verdiep je goed uiteraard.

  • daan

    leuk ip adres….