Het Klimaat en etc
Jeetje Ron, wat een negatieve voorbeelden! Waar is het allemaal beter dan?
Onze redenen toendertijd:
!!! Zucht naar avontuur en uitdaging !!!
Bang zijn om tot je 65 'e vast te zitten in je bruingebakken Nederlandse leventje met je doorzonwoning, je 2 kindertjes en je anderhalve baan
Willen bewijzen dat jij jezelf in tegenstelling tot vele anderen WEL aan kunt passen aan een andere taal en cultuur.
Frustratie omdat tijdens de studietijd de buitenlandse stage niet door kon gaan door een niet helemaal geplande zwangerschap
Het idee dat een ander klimaat ook wel eens leuk zou zijn
Groetjes,
Stippel (been there, done that, next, maar dan wel als de kinderen groot zijn)
Ron9 Schreef:
——————————————————-
> Geef hier uw reden of wat de redenen zouden kunnen
> zijn voor uw emigratie in een paar woorden,
> bijvoorbeeld:
>
> “”Men wordt gestraft als je een baan hebt, het
> wegenverkeersnet, de onvriendelijkheid onderling,
> het egoisme, de luchtvervuiling, de criminaliteit
> , carrieremogelijkheden, het gejaag en gestress“”
> etc etc
en hiermee dreigt er weer een goed willende persoon te vertrekken uit Nederland ipv er met andere goed willende persoenen tegen in te gaan. jammer dan blijven de slecterikken over en komt er niks meer van nederland terecht.
Ik denk dat een verhuizing van (ver)Rotterdam naar het noorden of de veluwe of twente of de achterhoek je gauw anders doet denken over Nederland . Je zit in het beroerste gedeelte van Nederland waar ik nooit wil wonen. Nog liever dak en thuisloos op de velewe dan een gratis villa in Rotterdam. letop het is niet de bedoeling om mensen uit die regio te beledigen. Ik respecteer ieder zijn woonplaats.
Pagina's beheren kan vanuit het buitenland voortgezet worden . internet heb je overal zelfs mobiel. Beetje moderne dak en thuisloze heeft via zijn laptop internet.
Met vriendelijke groeten Hans
Hahahaha Ja Hans , alles is gefixeerd op geld geld geld ….ik zou het ook graag anders willen zien, kom veel te weinig op de Veluwe bijvoorbeeld,hier in regio rijnmond is zeker beroerd veel luchtvervuiling waar je niets meer van ruikt, veel files, heel veel stress en gejaag etc…in feite ben je financieel SLAAF en gevangene van de economie, blijf maar meedoen met de Lotto en probeer te sparen, wat je overigens ook moeilijk wordt gemaakt in dit land !! Weet het anders ook niet X(
Er is voor mij geen enkele reden om ons land te verlaten. Natuurlijk is niet alles hier rozengeur en manenschijn, maar over het algemeen mogen we toch niet klagen.
Als je nou een kijkt naar de mensenrechten in veel andere landen, bv. Turkijke, China.
Als je nou eens kijkt naar gezondheidszorg in veel andere landen, bv. Amerika.
Als je nou eens kijkt naar het klimaat in veel andere landen, of zomers grote hitte en in de winter erg veel kou en sneeuw.
Als je nou eens kijkt naar milieurampen, aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, overstromingen. Dat laatste hebben we hier ook, één keer zelfs heel ernstig, maar dat is meer dan een halve eeuw geleden.
Zo slecht is het hier toch niet.
Noem nou eens een land waar jullie naar tou zouden willen.
Vwb mensenrechten, geheel eens.
Gezondheidszorg, natuurlijk ie die goed,maar mag dat dan, wij betalen een behoorlijke maandelijkse premie, dat is binnekort afgelopen want die wordt superbehoorlijk, de premies en einge risicos gaan fors omhoog, oa door een minimale 300 euro eigen bijdrage.Mag ik dan een goeie gezondheidszorg aub.
En buiten dat, hoe vaak is een mens ziek, ook een persoonlijk iets dus.
Het klimaat is een nachtmerrie hier, het is allemaal persoonlijk,maar ik haat sneeuw,kou,winter,en veel,heel veel regen……daar kan je nog zulke mooie verhalen bij gaan verzinnen,maar das gewoon 3 keer niks.Je zit opgesloten van oktober tot april in je huis.
Rampen zijn excessen, als we spreken over emigratie spreken we niet over emigratie naar Haiti en een ander land waar veel of regelmatig van deze ernstige zaken voordoen.
SLECHT is misschien een groot woord, maar beter kan absoluut.
Ik zeg ook niet dat een superland bestaat.Dat het ergens perfect zou zijn, dat is ook niet zo,maar beter,ja dat geloof ik wel,en dan beter in welzijn en leven, en nog geen eens op financieel aspect.
Je bent de files, luchtvervuiling, het egoisme onderling, de intolerantie, en geert wilders in de regering vergeten !
Stitch Schreef:
——————————————————-
> sneeuw,kou,winter,en veel,heel veel
> regen……daar kan je nog zulke mooie verhalen
> bij gaan verzinnen,maar das gewoon 3 keer niks.Je
> zit opgesloten van oktober tot april in je huis.
>
>
Niet mee eens. je kunt met extra kleding veel buiten zijn al viest het dat het kraakt.
Ik heb een slaapzak waarmee ik met zware nachtvorst warm in blijf en buiten kan slapen.
de winter is juist een extra reden om Nederland mooi te vinden gezien wat er allemaal uit noordelijke streken in Nederland overwinterd want in noord rusland is het te koud.
Met vriendelijke groeten hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?