Ik heb alle kommentaren gelezen. Ook ik zoek met gezin met jonge dochter (5) het juiste land in latijns Amerika. Wij spreken Spaans, ook mijn dochter, spaans en engels en redelijk nederlands. Goede school is dus essentieel. Wij denken aan Uruguay, Ecuador of Panama. Ik heb evsrchillende landen bezocht doch van de bovenstaande alleen Panama, verschillende keren. Onr. goed is duurder doch nog steeds aantrekkelijk voor verhuur. Zelf bouwen met een uurloon van $4.- is ook erg interessant. Bovendien is er 20 jaar geen onr. goed bealsting, geen kapital gain belasting en kan je er gemakkelijk komen. Door de verbreding van het canal is de economie bijzonder goed. Ik wil echter graag meer weten over leven in Uruguay en Ecuador. Wat is het prijsverschil (levens onderh) tussen de drie landen. Cuba ken ik zeer goed. Extreem duur voor buitenlanders omdat je geen distrubutiekaart hebt en dus alleen in de $-CUC winkels kan kopen, Hier liggen de prijzen vaak 2-3 x Nederland!! Je kunt wel een huis kopen, doch weer verkopen is moeilijk. kan alleen aan de overheid en diens beleid is elke dag anders. Overigens uiterst vriendelijk volk en zeer veilig ondanks het gebrek aan alles.
Hoop iets te horen,
Groet,
Albert