@Koos:
In welk opzicht lijk ik een zuid-amerikaan?? Maar het klopt wel dat ik wel weet wat me (ongeveer) te wachten staat. Maak je niet ongerust…ook ik ben “lowprofile”….en toch zien de meeste mensen daar meteen dat ik geen zuid-amerikaan ben;-) Dat heeft nadelen maar ook voordelen:-)
Ik ben al in heel wat landen daarzo geweest….tsja en niet alleen aan het strand en “doing them turist traps”als je snapt wat ik bedoel. Dom Republiek is ook erg mooi, maar zoals gezegd ik zou er (niet meer) willen leven…te duur….en te weinig mogelijkheden.
Dat ik (nog) niet in Paraguay geweest ben zegt niets. Qua cultuur,opzet en beleving zal het niet veel verschillen van Bolivia (daar was ik wel al eens geweest) of Peru. Hier en daar is het landschap iets anders….het eten…..of de kleding. Punt is dat de meerderheid der bevolking zich rekent tot de latinos…en dat zegt mij genoeg. Ik was niet van plan ergens in een achteraf dorpje 500 km van Asuncion te gaan wonen……..echt niet.
Bolivia is idd niet echt stabiel NU….maar wie weet over 2-3 jaar?? Ook in Paraguay is er vorige maand een linkse regering aangetreden olv señor Lugo. Eens kijken wat dat geeft……
Peru is idd een erg mooi land met mooie vrouwen,een prachtige cultuur en een uitgebreide keuken:-) Verder is het een land met toekomst en zijn er veel mogelijkheden. Wie weet als het me toch niet zo bevalt in Paraguay….laat ik de weg naar Peru geheel open.
Met je mening van de argentijnen lig je wel goed denk ik….want ik weet van PY vrienden dat argentijnen niet echt geliefd zijn omdat ze altijd opscheppen en idd hautain uit de hoek kunnen komen. Dat veel Paraguayanen toch in Argentinie werken/leven heeft louter te maken met het feit dat er in PY zelf te weinig werk is.
Vorige week speelde het PY voetbal elftal 1-1 uit in ARgentinie….en reken maar dat er volop gefeest is in Asuncion!!;-)
Verder vind ik Argentinie te duur. (ben er geweest in 2005). Zeker in BA zijn de prijzen op ons nivo zoniet hoger. De criminaliteit is (wat jezelf ook al aangeeft) een groot probleem.
Het feit dat men buitenlanders altijd geld probeert af te troggelen is normaal….dat gebeurd overal ter wereld in toeristen gebieden…..ja dus ook in Zuid-Amerika.
Zelfs in Valkenburg aan de Geul in Limburg probeert men nog wel eens “Hollanders” af te zetten…niks nieuws dus onder de zon. Als je wat spaans spreekt en net doet alsof je alles kent zullen de prijzen zakken;-)
Keep you posted….morgen me koffer pakken:-)
suerte
Johan