Commerciele televisie zit op MBO-niveau en daarbij zijn eenvoudig toegankelijke emoties de garantie voor hoge kijkcijfers wat leidt tot hoge verkoopcijfers en prijzen van advertentiesloten op televisie.
Ach welnee, onder HBO-ers en universitair geschoolde mensen heb je ook veel lui die graag naar emo-tv kijken hoor. Ik heb zelf nooit zoveel zin om naar andermans gehuil te kijken. Ik kan me voorstellen dat je aan Hart In Aktie meedoet omdat je de financiele middelen niet hebt, maar ten overstaan van miljoenen Nederlanders duidelijk gaan maken dat je op Pietje valt en hoopt dat hij ook op jou valt; daar begrijp ik niks van. Gameshows van Linda de Mol en consorten kan ik ook niet veel mee; veel te veel spanning. :-)
Geef mij maar debat, actualiteiten en National Geographic.
Bianca, je zit er helemaal naast, hahahahaha. Dit is een programma dat volgens mij iedere kerst wordt uitgezonden. Mensen kunnen zich aanmelden (of door anderen worden aangemeld) als ze bijvoorbeeld een (vakantie)liefde o.i.d. hebben in het buitenland en die persoon zoooooooo graag weer willen zien. Robert ten Brink en consorten gaan die mensen dan zoeken in het buitenland en zorgen, surprise surprise, dat op kerstavond deze mensen herenigd worden. Staat garant voor een hoop tranen en emoties. In bovenstaand geval ging het om een mevrouw wier dochter naar Melbourne in Australie is geemigreerd. Ze had haar dochter al lang niet gezien inclusief kleinkind. De hele familie zat dus gezellig in de studio alsof ze niks verwachtten (duh!!!) en mevrouw vond het nodig te vermelden, dat het leven haar glans had verloren omdat haar dochter naar het buitenland was geemigreerd. En ja hoor, na deze emotionele intro kwam dochterlief de trap afgedaald met in haar armen het kleinkind dat oma nog nooit had gezien. Dat hadden we nou helemaal niet verwacht ….. Emotietelevisie van de bovenste plank, maar het staat garant voor klinkende kijkcijfers (en dus reclame inkomsten)!!
Groetjes, Elvira
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?