emigreren naar Portugal

  • iemand

    Mijn God

    wat ben jij negatief over alles

    Kun je niet beter gewoo in heerlen gaan wonen en een nagelstudio beginnen.

  • Remco

    Wat vervelend voor je dat het zo gelopen is en dat je het niet naar je zin hebt. Wij wonen hier nu al zo'n 5 jaar ook in de Algarve en hebben het nog steeds naar ons zin wij hebben ons van tevoren goed voorbereid zodat we niet voor verrassingen komen te staan en het is bekend dat in Portugal de zorg minder is. En alles wat minder modern is.

    Wij gaan elk jaar terug naar nederland voor de tandarts en mijn vrouw heeft een handicap waarvoor ze ook terug moet. Dit werkt prima zo en wij vermaken ons prima het is ook belangrijk dat je een goede cursus portugees hebt gevolgd om je goed verstaanbaar te maken voor de instanties. De mensen ervaren wij juist als heel vriendelijk en snel tevreden wij zijn dan ook niet zo materialistisch en verwend ingesteld zoals vele hollanders. Maar goed als je luxe verwacht dan ben je meer op je plek in NL dan wordt het wel weer veel binnen leven en weinig natuur en vervuilde lucht het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Portugezen zijn idd laks met hun afspraken maar goed daar kun je jezelf op instellen de mensen leven daar nou eenmaal “slow” heel anders dan het stresserige nederland ik zou voor geen goud terugwillen. Maar veel plezier in NL

    Dit is geen advies dit is een mening en Portugal past gewoon niet bij jullie. Naar Portugal is voor ons weer het mooiste wat ons is overkomen en absoluut niet saai voor ons dat is onze mening

    groet,

    Remco en Patricia

  • tijntje

    Hey. Als je B&B start is er daar een wetgeving over hoeveel kamer je mag verhuren .

    En als je nog suggesties hebt laat maar komen .

    Wij zouden heel graag naar daar komen .en blijven

    Pc .wat ik wel kan zeggen mijn beste vriend is een portogees.en die gaat door vuur voor mij .

  • zon68

    Hallo,

    wat is de reden dat het huis verkocht wordt ( ander huis of retour naar nedrland ?)

    en weten julie sites waar je ooit zo een huisje hebben gevonden wat juilie bezitten ?

    Groet uit het koude nederland

  • patricewillems@hotmail.com

    hallo allemaal!

    ik ben patricia en ben 25 jaar. ik zit nogal in de knoop met mezelf! ik wil dol graag in portugal wonen. maar ik sta er alleen voor. ik heb geen hulp of ondersteuning. ik wil er graag een vaste baan en een dak boven m'n hoofd. zodat ik zeker weet dat ik goed zit.

    ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken enz.

    ik ben zwemonderwijzeres en toezichthouder van beroep in nederland ik heb ook enige ervaring in de horeca. ik heb nu in nederland een hele goede baan en die wil ik natuurlijk alleen maar op geven als ik helemaal zeker weet dat ik goed zit in portugal.

    heeft iemand een goede tip voor me of kan iemand me helpen, dan hoor ik het graag.

    met vriendelijke groet patricia

  • kim

    Beste allemaal,

    Ik lees hier van alles en nog wat en leuke dingen over portugal.

    Ik ben samen met mijn vriend ook heel wat aan het bekijken en plannen aan het maken om in portugal te gaan wonen. En dan in de algarve richting spaanse grens.

    We willen een klein lunchroom beginnen met leuke extra's. We zijn aan het kijken hoe en wat?

    Kan iemand advies geven betreft het huren van een pand? beter een appartement kopen of huren om te wonen?

    We hebben een dochtetje van 8 jaar , en hoe is het bij jullie gegaan om je kinderen op plaatselijke school te doen?

    Wie kan ons helpen en advies en tips alles is welkom.

    Wij laten ons niet mislijden door al het negatieve.

    Want de negatieve mensen klagen het hardst en de positieve genieten en hoor je niet.

    maar alle reele tips en adviesen zijn echt van harte welkom……………………………..

    groetjes Kim en Michel

  • Fransendiana

    Dus concreet: Negatieve verhalen negeren, maar tot bepaalde mate, als je zo'n stap neemt moet je down to earth zijn lijkt me.Vloeiend Portugees in dit geval spreken en het liefst ook schrijven is optie 1 ?

  • Coen en Karima

    Hoi allemaal,

    Wij zijn Coen en Karima en gaan volgend jaar ook de big stap wagen naar het heerlijke Portugal.

    We zijn op zoek naar een eerlijke Nederlands-Engels (ons Portugees is helaas nog niet zo goed) sprekende makelaar in de omgeving van Coimbra.

    Heeft iemand een suggestie?

    Merci bij voorbaat

  • thomas

    Hey,

    Mijn vrouw en ik zijn aan het kijken voor een woning in portugal om op termijn een b&b van te maken… Nu heb ik gehoord dat er een wetgeving over bestaat dat je een bepaalde oppervlakte land moet hebben tegenover de aantal kamers….

    Weet iemand hier meer over? Algemeen wetgeving rond turismo rural in portugal?

    alvast bedankt!

    gr

    Thomas & Stephany

  • marisca repping

    hoi hoi

    wij zijn een gezin met 2 kids

    een van 15 en een van 6 jaar

    wij willen graag nl verlaten en portugal trekt ons wel

    maar ik weet niet hoe ik het het beste aan kan pakken

    ik heb al veel infos gelezen

    maar als we de knoop echt door hakken dan moet mijn man ook nieuw werk vinden

    en we moeten dan ook een huis en zo vinden

    kunt u mij hier mee helpen wat er allemaal op ons afkomt wat er te wachten staat

    heel veel groetjes marisca baer en de kids