hallo jan
ik ben inmiddels 7 x in portugal geweest en nee niet alleen op toeristische plaatsen,mn moeder woont daar,dus ik kom ook op andere plekken dan toeristen
hier ff iets wat ik duidelijk anders zie: het brood is best te eten,oke smaken verschillen, uit eten? probeer dat maar eens in nederland voor € 8,- p/p en dat is incl wijn,toetje en uiteraard je warme hap.
huizen kopen duur?pfff zie voor 2 ton in nl maar eens n huis te kopen met 3 slaapkamers en n stuk grond waar vaak nog een zwembad op staat
het is alom bekend(zie andere pagina's over emigreren naar portugal en kopen van n woning)dat je erg goed moet oppassen wat er op je land staat en wat in je koopcontract.
medische hulp is best te doen,zolang je extra bent bij verzekerd( ook dat heb ik gezien is niet al te gek duur)en je dan ook zeker goede zorg krijgt.het is ook bekend inderdaad dat de portugezen geen haast hebben.
de scholen schijnen zo slecht niet te zijn, in buurtscholen heb je ook vaak anders-taligen dan alleen portugezen
misschien zie ik het te rooskleurig in of jij te zwart/wit,maar ik ben zeker benieuwd hoe het er nu voor staat bij jullie,aangezien wij plannen hebben die kant op te verhuizen.
dit is zeker niet bedoelt om je af te zeiken,maar mijn visie te laten zien
gr felicity