Beste Monique,

dat jij je site de leukste plaats op internet vind, dat weten we onderhand wel.

Wat betreft de nare uitlatingen: elke uitlating van mij werd voorafgegaan door een uitlating van jou of in dit geval jullie. Ik reageer gewoon op wat jij zegt en geef daarbij mijn mening, zoals ik gewoon ben te doen. Dat ik daarbij meer partij kies voor anderen dan voor jou, schiet je blijkbaar in het verkeerde keelsgat.

Niemand, ook ik niet, doet jouw verhaal af als een flutverhaal. Een bouquetreeks is geen flutverhaal, maar is me te rose van kleur, het kan niet slecht gaan…emigreren kan dat wel.

Hoezo zie ik je liever op dit forum verdwijnen? Je moet de rollen hier niet gaan omdraaien en jezelf in een goed daglicht stellen. Jij beweert dat wij allemaal gefrustreerd zijn, volgens jou moet het forum een andere weg inslaan. Voor mij ben je, net als alle anderen op dit forum, van harte welkom. Maar je mag niet verwachten dat wij jouw verhaal als de nieuwe Bijbel nemen. Daarvoor lopen hier toch wel wat mensen met te veel ervaring rond. De bedoeling is ervaringen uitwisselen. Jouw bedoeling is een schouderklopje ontvangen voor zoals je zelf zegt, je prachtige, leuke website en als moeder, krijg ik soms de indruk.

Als ik je reacties lees, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat je het met de emigratie van je zoon veel moeilijker hebt dan je wil toegeven. Geloof me, daar is niets mis mee. Het is gewoon menselijk. Maar probeer geen goed gevoel te krijgen door anderen aan te sporen alleen positief te reageren op je verhaal. De meeste mensen die je hier tegenkomt hebben een migratieverhaal achter de rug, sommigen zijn zich aan het voorbereiden, anderen zitten al aan deel 2 of deel 3 van het verhaal. De mensen die hier posten staan dus aan de andere kant van jouw verhaal en hebben zelf ervaringen op gebied van schuldgevoelens en afscheid nemen. En geloof me, die zijn vaak negatief. Als jij dan niet wil dat die mensen reageren met hun ervaringen dan zit je hier niet op je plaats, hetgeen niet betekent dat je niet welkom bent.

Pat