kidsoverzee emigratie voor ouders

• monique

simone,

ik vind het jammer dat je niet eerlijk bent, kijk eens naar mijn website en ga niet eerst oordelen of hetzelfde beamen als Joke die ook geemigreerd is.

Mijn opzet is zuiver en na lang nadenken had ik toch gehoopt wat positieve woorden terug te krijgen dan alleen frustraties naar familieleden die achter zijn gebleven in Nederland. Ik heb mijn zoon gestimuleerd, opvangen op zijn moeilijke momenten toen hij nog hier in Nederland was en zijn vrouw in Japan.

Ik begrijp de reactie niet echt, ik ben geen groentje of ouder waar je maar langs praat via via. Had ook de echtheid in je gehad om naar mijn persoonlijk te reageren, en niet via Joke een lofwoord geschreven. Jij hebt misschien je frustratie naar jou familie die je elende noemt. Leuk voor je familie trouwens, alles heeft 2 kanten.

Dat heet respect hebben, dat jij uit Nederland vertrekt zal zo zijn reden hebben waar ik niet over kan en wil oordelen, maar wees wel eerlijk naar je medemens.

Misschien moet je wat positiever naar jezelf kijken, trots zijn dat je je eigen weg gaat,maar laat ook je familie in zijn waarden. Want je wortels zijn toch je bestaan.

Ik neem het je niet kwalijk,maar blijf vooral jezelf en laat mij gewoon lekker moeder van mijn zoon zijn, Ik hoef geen lesje in emigratie te hebben, en dacht leuk een pagina waar ik mijn verhaal kwijt kan, krijg ik toch meteen een nasmaak van alle kanten. Maar waar hebben we het eigenlijk over, geen bigdeal, frustraties e.d. wat een gezellig pagina zeg, dat valt even tegen. Mensen die nu nog iets positiefs te vertellen hebben mogen best reageren hoor, maar mensen die alleen maar op de negatieve toer gaan a.u.b. thuis blijven.

monique

• monique

hoi, jantine

bedankt voor je reactie,maar ook hierbij moet me van het hart hoe verbaasd ik ben over het negatieve gevoel wat ik telkens lees. Jeetje de ene na de andere frustratie komt me tegemoet. Ik krijg van allerlei klappen om mijn ogen, lief en leuk dat ik zoveel energie in een website steek, en dat jij er geen bigdeal van maakt. Prima dat is jou gevoel, ik maak er geen bigdeal van, maar ik ben jou natuurlijk niet.

Ik dacht op een leuke pagina te komen, en gek genoeg heb ik dat gevoel helemaal niet. Mijn zoon is gelukkig, en misschien goed om te lezen dat ben ik ook, dolblij voor hem, maar daarom mag ik hem wel missen, ik heb een zeer goede band met mijn zoon, onvoorwaarlijk. Er is geen verschil tussen moeder-dochter, of zoon-moeder. Er is helemaal geen verschil als het om liefde en hechtheid gaat.

Ik ben blij voor je dat jij ook gelukkig bent, en dat je mijn site niet aan wilt bevelen aan je ouders begrijpt ik niet, Wat is er mis met deze leuk site. Helemaal niets, het is geen werkgroep, geen workshop maar gewoon het delen van leuke informatie. Dus zal mijn site misschien nog eens aanpassen, en duidelijkheid geven dat het geen naaikransje wordt, maar gewoon site voor ouders van kidsoverzee. Jammer hoor, misschien moeten we deze emigratiepagina eens herzien.Want zo positief lijkt het me allemaal niet. Waar zijn die positieve mensen die mij misschien wat serieus nemen in mijn gevoelens.

monique

• monique

Hallo iedereen,

Aan wie dit leest,ik ben Carolien de vrouw van Monique.

Tot op heden de mailtjes de ze terug krijgt,zijn nu niet allemaal positief te noemen.

En als ik ze zo lees krijg ik de indruk dat jullie niet goed naar de site van Monique

kijken want daar is niks negatiefs aan.Een moeder die uit liefde voor haar zoon een site opzet.En geen klaag gezang van o,o,o wat ben ik ziellig.Want dat is ook niet wat ze hier mee wil bereiken.

Dus voor dat je een reactie geeft kijk eerst goed naar de site.

Tot wat ik tot nu toe heb gelezen wil ik dit nog even kwijt ik geloof dat de personen die tot nu toe hebben gereageerd meer een probleem met zich zelf hebben.

• Joke.

Hoi Carolien.

Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Ik maakte de fout niet eerst de site te bekijken.

Ik was degene die zich afvroeg of er verschil zit in hechtheid tussen moeder/dochter en moeder/zoon banden.

Waar of het nou aan ligt, ligt het…… maar het onderwerp bleek een gevoelige snaar te raken.

Voor Monique een koude douche en haar opzet van deze draad pakte daardoor helemaal verkeerd uit.

We kunnen het helaas niet weg halen.

Jullie beleven èèn emigratie en doen dat op jullie unieke manier.

Aan onze reacties kunnen jullie zien dat het niet overal positief verloopt.

Ik kan je zelfs vertellen dat vijftien jaar geleden zelfs een deel van een tropenkursus was, voor mensen die uitgezonden gingen worden.

Wat jullie tot 20% maakt die niet doorsnee reageren. :)

Daar hebben jullie niets aan, maar het verklaard het een beetje.

Waarom Simone niet meer reageert?

Misschien omdat ze niet meer op het internet geweest is?

Dit prikbord wordt door heel veel mensen bezocht.

Maar heeft haast geen vaste kern.

Of je het een positief, gezellig of negatief prikbord kunt noemen?

Het gaat een beetje met golven, na gelang de onderwerpen.

Deze raakte een gevoelige snaar bij mij.

Een probleem met mezelf?

Nee, hoor. :)

Zoals je kon lezen had ik achteraf al spijt over hoe ik reageerde.

Want ik heb die gevoelens al jaren geleden losgelaten, ik kan er toch niets aan veranderen.

Maar nu zei ik wat er in mijn hart op kwam, als emigrant en moeder van een kind die ver weg zit.

Maar ik begin in herhaling te vallen.

Misschien komt er hier nog andere ouders voorbij met een andere houding.

We zullen zien.

Nog een prettig weekend verder.

Joke.

• Joke.

Joke. schreef:

> Ik kan je zelfs vertellen dat vijftien jaar geleden HET zelfs een

> deel van een tropenkursus was, voor mensen die uitgezonden

> gingen worden.

• Pat

quote: ik vind het jammer dat je niet eerlijk bent.

-bedoel je daarmee dat de anderen hier liegen en alleen jij de waarheid in pacht hebt.

quote: Mensen die nu nog iets positiefs te vertellen hebben mogen best reageren hoor, maar mensen die alleen maar op de negatieve toer gaan a.u.b. thuis blijven.

-Dat is nu eens iets typisch van deze tijd, positieve verhalen, geen probleem. Maar negatief zijn , ook al zijn het verhalen die anderen meegemaakt hebben of nog steeds meemaken en die nu even weer bovenkomen, die moet je niet. Ik vrees oprecht dat je dan niet op een openbaar forum moet zijn. Ga dan even naar Yahoo.groups en maak even een bouquet-reeks forum. Meld je gelijk aan als moderator en je weert alles wat je niet wil zien. Eenvoudiger, lees gewoon dit forum en scroll een eind weg bij alles wat je niet wil lezen. Misschien kunnen we een steekwoordje inlassen dat je weet of het een positieve of een negatieve reactie is.

Quote: Ik heb mijn zoon gestimuleerd, opvangen op zijn moeilijke momenten toen hij nog hier in Nederland was en zijn vrouw in Japan.

-Ik heb je website niet gelezen en zal dat ook niet doen. Ik ben ervan overtuigd dat je je best gedaan hebt. Ik hoop echter dat je er voor je zoon zal zijn als er zich moeilijke momenten aanmelden in de toekomst. Want dan is Japan een heel eind weg. Ik lees ergens dat hij nog maar 22 jaar is, lang zal hij dus nog niet weg zijn. Vraag maar eens op dit forum wanneer de meeste migranten het moeilijk krijgen in hun nieuwe land. En meestal hebben ze dan een partner die niet uit een radicaal andere cultuur komt…

quote: waarom simone bedank je Joke en hang je haar prachtige verhaal boven je PC. Terwijl ik degene ben die een prachtige site heb gemaakt, met een veel trots over mijn zoon.

-Misschien doet ze dat, beste Monique, omdat Joke met haar verhaal, Simone een hart onder de riem stak, iets wat iedereen al eens kan gebruiken. Misschien heeft Joke met haar reactie wel iemand net dat duwtje gegeven om er weer tegenaan te gaan. Voor de ene is herkenning dat duwtje, voor de andere zoete bouquetreekssites. Volgens mij is er met beiden niets mis, maar laat ieder zijn eigen mening op een openbaar forum.

quote: En mijn intensie met een netwerk is voor ouders, niet voor mensen die meteen kritiek hebben.

-Zoals eerder reeds aangegeven moet je dan een privé-forum beginnen waar JIJ en niemand anders de berichten filtert. Overigens lees ik in al jouw berichten KRITIEK op alles wat van jouw mening afwijkt.

quote: Ik dacht op een leuke pagina te komen, en gek genoeg heb ik dat gevoel helemaal niet.Jammer hoor, misschien moeten we deze emigratiepagina eens herzien.Want zo positief lijkt het me allemaal niet.

-Deze pagina is vooral informatief bedoeld. jammer genoeg komen hier vaak mensen die hier niets te zoeken hebben, en daarmee bedoel ik jou zeker niet. Maar iemand die hier wat post moet ervan uitgaan dat hij andere meningen zal te horen krijgen. Wie ben jij om hier bij het eerste bericht een herziening van de emigratiepagina aan te vragen. Wens je dat toch te doen dan moet je je grieven voorleggen aan de webmaster. In elk bericht je beklag maken over de reacties van anderen zal je niet verderhelpen.

quote: Tot wat ik tot nu toe heb gelezen wil ik dit nog even kwijt ik geloof dat de personen die tot nu toe hebben gereageerd meer een probleem met zich zelf hebben.

-Ik wist niet dat Dr Phil deze website ook bezocht??

Pat

• P.

Hoi Monique

Je hebt een leuke en website gemaakt. Ik kan het me goed voorstellen dat ouders en andere familie/vrienden het moeilijk hebben als hun kinderen / naasten gaan emigreren. Ik juich het toe als ouders daar op een positieve manier mee omgaan in plaats van te gaan natrappen.

Ik wens je veel succes en een fijne tijd in Japan.

• monique

dank je wel joke,

ik vond dat ik het wel even voor monique moest opnemen, ze is een geweldig leuk mens die gewoon met haar zoon meeleefd. Door haar website probeer ze zeker de positieve kanten te benadrukken, maar ze heeft als moeder natuulijk ook haar verdrietjes en op deze manier doet ze haar best om deel van haar zoon te kunnen begrijpen. Het is echt geen rozekleur en maneschijn maar gewoon eerlijk en warm.

Haar zoon is er nog lang niet, en er gaan beslist moeilijke momenten komen, maar ik als meemoeder van Dave weet gewoon dat de afstand tussen moeder en kind, of het nu een zoon of dochter is, dat maakt niet uit. Moniuqe en haar zoon hebben gewoon een hechte band en dat blijft ondanks de afstand. Het is haar creatieve kant die ze als afleiding en leerproces deel wil maken. Het contact zoeken via dit forum heeft ook bij haar een gevoelige snaar geraakt, misschien kunnen jullie en de andere vrouwen elkaar daarbij helpen ipv elkaar op deze manier benaderen.

thanxxxxxx carolien.

• monique

thanxxxx je bent de eerste die positief reageerd mijn dag kan niet meer stuk!!

monique

• monique

hallo, pat

wat een nare mail stuur jij zeg, waarom eigenlijk? ik ken je niet en je hoeft ook helemaal mijn site niet te lezen hoor, misschien is die gewoon te leuk.

Laten we wel zijn je komt met allerlei nare uitlatingen terwijl je mij niet kent.

Wie denk jij wel dat je bent? Het is absoluut geen flut verhaal of iets uit de bouquetreeks, maar gewoon een menselijk verhaal, wat is daar mis mee.

Moet ik nu negatief of positief zijn? want wat is nu bedoeling van dit forum waar je mij het liefst op ziet verdwijnen. Met welke reden, ik ben geen zielige moeder, maar een zeer gewone ondernemend en creatief mens. Die inderdaad positief probeer te zijn over mijn zoon. Wie denkt je wel! als mijn zoon het moeilijk heeft sta ik net zoals hier in Nederland voor hem klaar. Wat is er mis aan mijn website als je hem niet eens gelezen hebt maar bij voorbaat als zo afkeurend een natrap moet geven.

Ik dacht dat dit een leuke website was, een waar iedereen gewoon zichzelf kan zijn, maar neen, ik schrijf iets en beland opeens in een soapserie. Begrijpen zal ik het waarschijnlijk niet, maar verwijs mij niet naar iets anders als ik net als iedereen het recht heb om op deze site te schrijven. A. Positief is dat mijn zoon gelukkig is, en ik ook. B. Negatieve gedrag is waar je zelf voor kiest, ik kan wel als een treurend wilgje gaan zitten wachten tot ik mijn zoon zie, maar ipv gebruik ik alle middelen om juist positief te zijn. Ik vind het een ongelooflijk afknapper en de reden kan ik niet achterhalen. Misschien moet ik wel zielig gaan doen om erbij te horen of meteen al uitgekakt te worden. Maar begrijpen doe ik het inderdaad niet en wat docter phil ermee te maken heeft, wat is er erg aan dat iemand de meemoeder van mijn zoon haar zegje keurig zegt. Ik zit hier niet om verder te kissebissen of ergens een bigdeal van te maken, maar geloof me dit forum heeft wel iets los gemaakt, ik heb er wel een naar gevoel en rot dag aan overgehouden. En dat omdat ik als ouders positief ben. Leuk forum.

monique