Ervaring met ambassade?

• Alien

Joke, dit is nu wat ik bedoelde. Zouden we allebei ouderwets zijn en teveel van de ambassade (ons Nederlanderschap) verwachten? Zou Hewy voor de ambassade werken?

• Hans

Wat een ONZIN vertel je hier man.

Ik woon in duitsland en mag daar gewoon rijden met een NL rijbewijs in een Duitse auto….omdat ik daar WOON. Vraag maar na bij het “Stassenverkehrsamt”in de kreis waar je woont.

Het omwisselen is pas aan de orde wanner je dat ZELF wilt…of wanneer je NL rijbewijs verlopen is. Veel rijbewijzen zijn inderdaad levenslang geldig (ook in Duitsland)

TZT zal ik daarom mijn NL rijbewijs omwisselen in een Duits rijbewijs:-)

Omwiselen gaat trouwens alleen maar in de EU…..mnaar anders om moeten veel buitenlanders in NL opnieuw examen gaan doen.Vooral als ze buiten de EU afkomstig zijn.

Vreemd he??? maw….Nederland denkt dat ze in andere landen niet kunnen rijden…!

Hans.

• Joke.

Misschien zijn wij oud(erwets) en hij de nieuwe generatie. ;)

• GerritRO

Er zijn idd schrijnende gevallen, waar de wetgeving eigenlijk niet voor bedoeld is maar wel togepast word.

Dit haalde ik van een andere prik.

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/wijsopreis,wat_kan_een_consulaat_of_ambassade_niet_voor_u_doen.html

Nederlanders die in het buitenland in de problemen raken, hebben vaak heel hoge verwachtingen van wat het ministerie van Buitenlandse Zaken kan doen. Maar de mogelijkheden van de Nederlandse ambassades en consulaten zijn in de praktijk beperkt. Een consulaat of ambassade kan u niet van dienst zijn bij onderstaande zaken.

„h Een betere verzorging regelen in een ziekenhuis of een gevangenis dan voor de plaatselijke bevolking gebruikelijk is.

„h Rekeningen van hotels, restaurants, medicijnen, artsen, etc. betalen.

„h Een vlieg- of treinbiljet voor de terugreis naar Nederland betalen.

„h Het honorarium van de advocaat of een borgsom betalen.

„h Onderdak regelen, werk voor u zoeken of zorgen voor een werkvergunning.

„h Iemand uit de gevangenis halen.

„h Een onderzoek instellen naar een misdrijf.

„h In het algemeen hulp verlenen aan Nederlanders met een dubbele nationaliteit, die in het land van die tweede nationaliteit verblijven.

„h In bewaring nemen van geld of bagage.

„h Bemiddelen in civielrechtelijke geschillen.

La revedere.