Emigreren naar Tunesie

  • Freek

    Wij zijn voornemens om te emigreren naar Tunesie, ik zelf heb een uitkering inzake de WAO, en ben niet in machte om een huis te kopen, we willen daar dus huren, we hebben ons al flink georienteerd hierop, en hebben ons ook al ingeschreven bij div. immo makelaars.

    We willen met onze kinderen er dus definitief gaan settelen, mede omdat ze astma hebben en daar dus stukken beter af zijn.

    Mijn vragen zijn :

    Hoe is het toelatingsbeleid daar, ik heb tenslotte een vast inkomen ?

    Moet je een zak met geld meenemen oid of kom je er anders niet in ?

    Hoe gaat het in zijn werk als je er eenmaal bent ? moet je je dan elke 3 maanden melden om het visa te laten verlengen ?

    etc etc

    Ik zou graag wat reacties krijgen, liefst van mensen die ook die stap hebben gewaagd of gaan doen, of die ook in een noord afrikaans land die plannen hebben hadden?

    Groetjes en bedankt alvast :D

    Freek

  • Goh

    Geen idee, maar heb je al geïnformeerd naar het vrouw-onvriendelijke karakter van dit land?

    :D Of is dat juist een pré voor jou?

  • Freek

    Graag serieus, we zijn reeds 9x in tunsie geweest , en als er een islam land is wat open is voor vrouwen dan is dit het wel.

  • Goh

    mmmm ok.

    Ik heb wat andere ervaringen vernomen, maar wellicht is het streekgebonden?

  • Tjeerd

    Emigreren met behoud van WAO uitkering?

    Laat ajb iemand zeggen dat dat niet kan…

  • Goh

    Zou kunnen, als het echt helemaal 100% is, als het goed is zal zo iemand ook in het nieuwe land regelmatig ter controle moeten en kan altijd weer goedgekeurd worden.

    Een risico dan om te gaan denk ik?

  • roel

    “”een islam land dat open is voor vrouwen??“”

    Krijg nou wat, elke dag leer je weer wat nieuw!

  • Goh

    :D

  • Joke.

    Ik betwijfel dat NL een afspraak met Tunisië daar over heeft.

    Het is geen EU land en ik neem aan dat Freek geen Tunesiër is, die ooit als gastarbeider naar NL gekomen is.

    Joke.

  • Freek

    Ten eerste , ik ben tot me 65e afgekeurd, ben er inmiddels ook al 44 waarvan ik er 21 jaar heb gewerkt en ten 2e in de kuststreken , zoals monastir , sousse, etc wonen velen duitsers, fransen, nederlanders

    Blijkbaar stel ik hier de verkeerde vragen ???????????????

    mss moet ik me vraag stellen op het auto prikbord ?