Emigreren naar Tunesie

  • Tjeerd

    Uhm…nou ja…hij gaat op onze kosten…

    Mag ik dan misschien een ietsepietsie kritisch zijn…?

  • roy

    ..

  • Hannes

    Hij gaat helemaal niet op onze kosten; hij heeft WAO en bepaalt zelf waar ie dat uitgeeft: in NL of elders. Ik neem tenminste aan dat ie van de WAO z'n reis niet vergoed krijgt :-)

  • roel

    roy schreef:

    “vraag aan een willekeurige niet europeaan waar nederland ligt en ze weten het niet”

    niet mee eens:

    ik denk eerder dat meeste in africa en noord africa (arab) heel goed weten waar nederland, en andere europeese veel sociale verzieningens gevende landen, liggen.

    OK, misschien kennen ze de naam van de koningin niet, maar het adres van de sociale dienst kennen ze wel!

    maar laten we maar net doen alsof er niks aan de hand is!

    roel

  • roy

  • anna

    meneer vraagt netjes iets….hij vraagt gewoon concrete info…..ik kan je niet helpen….maar als je in een arabisch land woont dan mag je blij zijn dat je het alledaagse geleuter en negativisme van de mensen niet verstaat…..of we moeten leren te negeren de disrespect die men tegenwoordig aan de dag legt…..gewoon negeren en niet meer reageren dat is de enige methode om nederland weer netjes en aardig te maken……ene oor in andere uit

    Tunesie is een net land waar ik maanden heb gewoond en nooit ben lastig gevallen. En de tunesische vrouwen hebben echt de broek aan…..hihihi

  • Cees

    Als ik de omstandigheden van Freek zo lees geef ik hem groot gelijk. Waarom zou hij geen andere omgeving zoeken wanneer hij dan iets meer met zijn eurie kan doen en het wellicht gezondheidstechnisch beter is voor de kids.

    Freek krijgt geen uitkering omdat hij niet WIL werken, maar het blijkbaar niet meer kan op het niveau dat NL van hem vraagt.

    Op basis van de 21 jaren dat hij wel gewerkt heeft, heeft hij recht opgebouwd t.a.v. zijn WAO uitkering. Wanneer dat recht nu wordt tenietgedaan vanwege een gewenste emigratie, zou dat finaal van de ratten zijn.

    Als een ieder van jullie een uitkering kreeg en met die uitkering in NL amper kan zwemmen maar ergens anders comfortabel kan drijven zou je wellicht een andere houding aannemen. Zeker met de wetenschap dat er kinderen bij betrokken zijn, is het niet meer dan normaal dat Freek het beste zoekt voor zijn gezin.

    Het geld wat hij krijgt om zijn zaken te regelen is geld waar hijzelf jaren premie voor heeft afgedragen. Het komt dus niet uit de portemonnee van Tjeerd, Piet, jan, Koos of wie dan ook.

    Freek ik wens jou alle goeds voor nu en in de toekomst.

    Cees

  • Tobias

    Freek goed bezig je moet dingen voor je eigen regelen niemand anders doet het voor je ik ga die kant ook binnenkort op als j meer dingen weet over heel het gebeuren graag door sturen naar mij ik zoek ook nog wat info.

  • ursula

    ik vind dat je een beetje bezopen bezig bent . zeker gezien het feit , dat niet alle wao ers er om hebben gevraagd om iets te mankeren. schuif je nu niet de goede en slechte door elkaar ?

    Op jou kosten ??? zal hij dus gaan . Betaal je hem dan iedere maand zijn wao uit netjes op tijd ?

    Ik denk niet dat jij dr onder leid .,

    Miss kom je dr zelf ooit achter als je in een wao TERRECHT komt , hoe het voel als andere mallooten wezeloos reageren,

    Uiteindelijk heeft hij nog steeds geen normaal antworod gehad van je.

  • Safiyah

    hey

    ik heb dezelfde plannen, dus als je hier een antwoord op hebt, mag je het me altijd laten weten =)