NL in Zuid Amerika gezocht

• Thijs

Alle ervaringen die anderen met mij delen, wil ik gebruiken om de mensen die op het punt staan dezelfde beslissingen in hun leven te maken, te informeren over hoe het er aan toe gaat. Wat het inhoudt, wat erbij komt kijken, waar je rekening mee moet houden, wat de positieve en negatieve kanten zijn….. maar als ik mezelf dagenlang moet verdedigen tegenover mensen die er toch geen interesse hebben en niet verder kijken dan hun neus lang is, is dit voor mij verspilde moeite.

• Ben

Dat jij je geroepen voelt jezelf te verdedigen, heb je zelf over je afgeroepen door jouw manier van schrijven.

1. Je doet een of andere vage oproep.

2. Daar wordt op gereageerd.

3. In jou reacties scherm je vervolgens met geheim, nieuw concept en nog meer nietszeggende opmerkingen.

3.Daar wordt vervolgens kritisch op gereageerd en terecht.

4. Je somt een hele waslijst op met wat je niet doet en klaagt vervolgens over negatieve reacties.

5. Dat is vragen om nog meer reacties en vragen wat dan wel de bedoeling is..

6. Je laat eindelijk een beetje van je plannen los en stelt je tevens op als de vermoorde onschuld die volledig onterecht verkeerd beoordeeld wordt.

Als je in je eerste post met punt 6 was begonnen, had je jezelf veel kritische vragen cq opmerkingen kunnen besparen en was er zeer zeker anders op je schrijhfsels gereageerd.

• Hiep

Please Thijs, hoor jezelf…alsof je een wereldwonder hebt ontdekt! 't staat morgen in de krant: Thijs heeft de wereld gered! Heb je echt niets beters te doen?

• Thijs

Tja….. wat je maar vaag vind. Wat is er nou zo moeilijk om gewoon een mail te sturen als je nieuwsgierig bent geworden of meer wilt weten. Alsof je dan ineens bestookt zou worden met duizenden emails en dwangsommen om contributie te betalen. Inmiddels zijn er gelukkig wel normale reakties op me mail geweest. De anderen wens ik succes met het verder reageren op andere adds. Lijkt me beter als we deze discussie sluiten!

• Thijs

Diezelfde vraag kan ik jou ook stellen…..

• Pat

Beste Thijs,

ik heb dat inderdaad gelezen maar kan je alleen mailen via outlook. En die heb ik niet op mijn PC geïnstalleerd. Derhalve lijkt het me eenvoudiger dat jij mij een mail stuurt.

Pat

• Thijs

Maar hoe wil je dan evt. terug reageren als je niet zelf kan mailen? Je dient overigens je adres vrij te geven, anders kan ik jou niet mailen……

• jantine

beste thijs,

met grote intresse en verbazing heb ik deze discussie op dit forum gelezen. Ikzelf heb jarenlang de wereld overgereisd en over een paar dagen ga ik emigreren naar Chili, kortom ik voldoe volgens mij perfect aan de personen die jij zoekt, maar toch voel ik me totaal niet aangetrokken om je te helpen met je project. Het is veel en veel te vaag, en je reactie(S) die erop volgde(n) zijn zo'n ongelovelijk onprofessioneel, dat het nooit om een goed doordacht profesioneel project kan gaan. Normaal gesproken mail ik heel graag en heb ik ook gedaan om mee info te krijgen en vooral ook om het te delen, ik heb zelfs een boekje geschreven over reizen en nu mijn emigratie. Ik geef je het advies om nog es goed over je aanpak na te denken.

• Pat

ik had niet gezien dat mijn mailadres verstopt was, heb het vinkje weggehaald. Bij deze kan je me dus mailen.Ik kan zelf terugmailen via de website van mijn provider, dus…

Pat

• Maurice

Beste Thijs,

Op het Prikbord van emigratie.startpagina.nl kwam ik je bericht tegen. Benieuwd naar je plan, idee en voor jou de informatie dat ik na een jaar Bolivia en een half jaar Nederland overweeg mij in de toekomst definitief in Bolivia te vestigen zou ik graag met je van gedachten willen wisselen.

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groeten,

Maurice