Gezellig *D
Ik ben helemaal niet bitter. Ik vraag me alleen af wat ik me moet voorstellen bij personen die hun land willen verkopen om miljonair te worden. Volgens mij alvast geen harde werkers of ondernemers die de schouders eronder zetten. Eerder een bende nietsnutten die alleen maar kritiek hebben op alles en nog wat.
Ik wil wel eens weten, als je het land zou verkopen, welk deel van jullie zal zijn, want verkopen kan je alleen maar dingen die van jou zijn.
Maar uiteindelijk was de mentaliteit één van de hoofdredenen om te vertrekken.
Pat
Punt 1: ik werk al mijn gehele leven (..)
Punt 2: de ironie van mijn bericht is je geheel ontgaan?
Punt 3: Eerst gebruik je het argument dat het niet verkoopbaar is, omdat het niks is, en we het al vergeven hebben. Nu is het weer dat de mensen die een land willen verkopen vast niet deugen?
Punt 4: Dit land is van ons allemaal. (Nederlanders)
Punt 5: Je bent wel enigzins bitter gezien de toon van je reacties.
Vertrekken om de mentaliteit? Wiens mentaliteit is voor jou reden om te vertrekken uit een land?
Ik kan mij nu voorstellen dat er ook mensen zijn die jouw wijze van reageren/ interactie met mensen niet snappen en zeker niet zullen kunnen waarderen.
Het is van een felheid die niet functioneel is voor jouzelf, en dus ook niet voor anderen.
Groeten Goh
Kijk dat is nu eens een reactie waar ik iets mee kan.
Punt 1: ik werk al mijn gehele leven (..)
Dan begrijp ik je frustratie en je wil om Nederland te verkopen, want na een heel leven werken heb je in Nederland nog steeds weinig, om niet te zeggen niets.
Punt 2: de ironie van mijn bericht is je geheel ontgaan?
Het cynische van mijn eerste reactie is jou blijkbaar in het verkeerde keelgat geschoten.
Punt 3: Eerst gebruik je het argument dat het niet verkoopbaar is, omdat het niks is, en we het al vergeven hebben. Nu is het weer dat de mensen die een land willen verkopen vast niet deugen?
Ik zeg niet dat die mensen niet deugen, ik bedoel dat die mening getuigt van een extreme opvatting, en extremisten,van welk geloof of nationaliteit ook, zijn voor mij nietsnutten. Extremisme komt voort uit onvrede met de huidige situatie en is een makkelijke vorm van ´er niets aan moeten doen´.
Punt 4: Dit land is van ons allemaal. (Nederlanders)
Ik snap niet hoe dit rijmt op je eerste stelling.
Punt 5: Je bent wel enigzins bitter gezien de toon van je reacties.
Als het de enige manier is om een discussie zonder emoticons en met meer dan één woord aan te gaan, dan ben ik blij dat het erop lijkt dat ik bitter ben.
Vertrekken om de mentaliteit? Wiens mentaliteit is voor jou reden om te vertrekken uit een land?
Ik kan mij nu voorstellen dat er ook mensen zijn die jouw wijze van reageren/ interactie met mensen niet snappen en zeker niet zullen kunnen waarderen.
Inderdaad, om de mentaliteit. De mentaliteit van politiekers, bankbedienden, leraren, gemeentepersoneel,winkelpersoneel. Niemand die nog iets voor een ander doet zonder een tegenprestatie te verlangen. Iedereen wil de andere de loef afsteken. Steeds meer en meer, ongeacht of je de anderen daardoor schade berokkent. Niemand die zijn kinderen nog in de hand heeft. Ik nodig je uit om eens een kijkje te nemen in Argentinie. Kom eens kijken hoe kinderen én ouders mekaar behandelen met wederzijds respect. Kom eens kijken hoe de kinderen nog luisteren naar hun leraren. Kom eens kijken hoe mensen met elkaar omgaan,met mekaar praten en mekaar begroeten. Misschien dat je dan begrijpt dat mijn felheid toch functioneel kan zijn, voor mij én voor anderen.
Het is van een felheid die niet functioneel is voor jouzelf, en dus ook niet voor anderen.
Groeten Goh
Pat
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?