Is het een optie....

• Goh

om een referendum te houden wie voor of tegen verkoop van Nederland is? :D

Bij een meerderheid voor (ja dus) geld verdelen, iedereen miljonair en uitzwerven over de wereld ;-)

De mensen die hier willen blijven zullen in overleg moeten met de koper, en dan zullen er kosten aan verbonden zijn :D

Al zal de koper ook belang hebben bij meerdere beheerders, en/of adviseurs en uitleg willen bij bepaalde (vreemde) zaken in en van dit landje :D

tis maar een ideetje :?

• Pat

Waarom kopen wat je zo kan krijgen??

Pat

• Goh

Een enigzins cynische reactie op een ironisch bericht? :D

• Joke.

Ik zal een vergelijking geven…………….

Als je in Afrika woont en iemand vraagt je om iets, werk, kleding,eten,schoenen, maakt niet uit wat.

Vraag er dan in ieder geval 25 eurocent voor, zodat ze in ieder geval iets betalen of laat ze er een half uurtje voor werken.

Waarom?

Omdat als jij het gratis weggeeft, dan houdt het in dat het jou niets waard is.

Waarom zou de krijger er dan netjes mee om gaan.

Heeft hij/zij er iets voor betaald, dan is het van hem/haar en niet meer van jou en heeft het opeens veel meer waarde voor ze.

Zo is het met Nederland ook.

Men komt, men krijgt, men hoeft er geen meoite voor te doen.

Wat vertellen we ze dan?

Het is erg over èèn kam geschoren.

Ik vond het flauwekul toen ik er woonde.

Had iemand honger dan kreeg hij/zij eten, kleding nodig…..neem de zak met oude kleren maar mee.

Maar ik heb ondervonden dat er een kern van waarheid in het boven geschrevene staat.

Joke.

• Goh

Dan is mijn uitgangspunt toch juist:

Verkopen die hap? :?

• Joke.

Mijn punt is………….Nederland heeft zichzelf allang weggegeven.

Er is niets meer te verkopen.

Joke.

• Goh

Ach ja, het is maar hoe je het bekijkt.

Natuurlijk zijn er veel ‘probleem-groepen’ binnen gelaten en heeft dat veel financiële, maar ook sociale problemen opgeleverd, en hebben we zelfs een forse stap teruggezet in onze opgebouwde beschaving.

Maar weggegeven? Voor een deel: ja, aan de andere kant is er nog veel op te lossen/ te repareren.

Maar niet met W.Bos :D

• Pat

Dus…wil je graag de problemen verkopen vermits je zegt dat er nog veel op te lossen en/of te repareren valt?? Voor hoeveel wil jij mijn probleempjes dan kopen?? Ik verkoop ze graag, maar raak ze aan de straatstenen niet kwijt.

Inderdaad Joke, dat is precies wat ik ermee bedoelde. Er valt niets meer te verkopen, wat we nog niet weggegeven hebben, wil niemand hebben.

En daar kan geen Bos, Balkenende en zelfs geen Pim tegenop…

Even een vergelijking, schade bij een ongeval aan een auto veroorzaak je in enkele seconden, reparaties duren dagen, weken, maanden. Dus wat er in 50 jaar verkeerd liep, los je niet op in enkele uren of met een pennetrek.

Verkopen??? Ik wil het nog niet voor niets!!!

Pat

• Goh

:?

Er worden hier dingen uit zijn verband gehaald :?

Vertel eens, wat is er allemaal zo verschrikkelijk in NL dan?

één van de allerrijkste landen ter wereld….

• Ankie

In wat is het het allerrijkst, toch echt niet meer in sociaal leven, rust, natuur, vrijheid, ed.

Het is mischien rijk aan mensen, jaloezie, misnoegen, asfalt, gebouwen (in welke staat dan ook), grondvervuiling, watervervuiling, ed. En dat raak je dus aan de straatstenen nog niet kwijt.

Natuurlijk kun je dan nog gaan denken aan de rijke historie, de architectuur , ed. Maar of dit opweegt tegenover het andere weet ik nog niet.

Dus helaas aan mij raak je het ook niet kwijt.