Wat zou jij doen met 35.000,- en je wilt hier weg?

• Ruud

Alice, ik wil graag naar een Engels sprekend land. Bij voorkeur Nieuw Zeeland. Heb meer geld beschikbaar dan jij noemt. Doe al meer dan een jaar onderzoek. Maar zo simpel ligt het dus niet. Of je moet naar dat land vele miljoenen meenemen, en die heb ik weer niet. Exact dezelfde business opzetten, waarin je in Nederland ervaring hebt opgedaan, is ook een vereiste. Je moet daar de (liefst hoogste) leidinggevende geweest zijn (voldoe ik ook aan). En er moet een benefit for NZ in je plan zitten. Die combinatie maken is (te?) moeilijk. Canada leek ons wat koud;)

Groetjes, Ruud

• roy

Al eens gedacht aan St.Maarten of Aruba ?

• Ruud

Roy: zijn daar dan wel goede (renderende) bedrijven te koop?

En scholen?

• Hans

Qoute :

Jim wil naar een engelsprekend land ivm scholing van de kinderen, helaas zul je in die landen met meer (4 ton voor investeerders) moeten hebben om uberhaupt maar in aanmerking te komen voor een visum.

Alice

De VS is een Engels sprekend land, tenminste voor het grootste gedeelte ;-) , maar daar hoef je geen 4 ton te investeren om aan een visum te komen. Met 1 ton in dollars als investering kom je al een heel eind.

Volgens mij spreken ze in Belize ook engels, misschien is dat een optie voor Jim.

• roy

Scholen ? Ik neem aan dat je geen school wit kopen :D

Scholen zijn goed,les wordt gegeven in nederlands (Aruba) en Engels (St.Maarten),maar kinderen pakken Engels doorgaans razendsnel op.

Of er bedrijven te koop zijn,daarvoor zou je de tientallen Arubaanse koop/huur/bedrijven sites moeten afzoeken,er zijn er genoeg,misschien vindt je een leuk bedrijf wat je over kan nemen……

Plaats anders een oproep op :

http://dutch.aruba.com/msgbrd/list.php?f=1

Hier komen ook veel Arubanen die NU op Aruba zijn…zoeken zoeken zoeken

succes !

• Tom

Ik snap alle negatieve berichten niet helemaal moet ik zeggen, waarschijnlijk zijn die vooral gemaakt door niet-ondernemers, want het is wel degelijk mogelijk om met een klein startkapitaal een leuk bedrijf op te zetten. Zelf heb ik een bedrijf in Zuid-Afrika opgezet met iets van 1000 euro aan investeringen en een aantal oudere laptops die ik al had. In ons eerste jaar draaiden we iets van 40.000 euro winst en ook ziet het komende jaar er weer goed uit.

Jim heeft het over het opzetten van een bedrijf met 35000 euro, niet over het overnemen van een bedrijf. Dat laatste zal inderdaad lastig worden voor dat bedrag.

Tom

ps het opzetten van een internetgerelateerde business heeft wel het grote voordeel dat je je laptop dichtklapt in Zuid-Afrika, verhuist naar who-knows-where, je laptop weer openklapt en je business verder voortzet. Althans dat kunnen wij, heerlijk gevoel moet ik zeggen.

• Mejdl

Hé… hó…. ik moet nu toch echt even ingrijpen,

want Ruud moet dus naar New Zealand komen.

Dus breng hem NIET op andere gedachten !!

• Alice

Jim naar wel land gaat je voorkeur uit? er zijn best goedkopere bedrijven over te nmen in Canada.

Tja of ze ook rendabel zijn geen idee en in tegenstelling bij bv US waar je op een of ander manier je visum bij een bedrijf koopt, in Canada bestaat die mogelijkheid niet.

Dan moet je gewoon meer meebrengen wil je je visum erbij, krijg je inderdaad ook temaken met wat je kunt betekenen voor Canada.

Maar goed Canada is geen optie, maar je hebt met -40 echt nog geen koude voeten hoor, zolang je maar niet op blote voeten buiten loopt ;-)

Ik denk dat ik hier trouwens twee personen door elkaar gehaald heb, Jim en Ruud, zijn dit nu twee verschillende personen of niet?

Groetjes Alice

• Ruud

Ja dat zijn twee verschillende personen. Ik ben wat ouder denk ik, maar heb ook iets meer te investeren. En heb het sneller koud;)

• Ruud

Annet wil me al adopteren:)

Denk nu wel een goede adviseur gevonden te hebben. Niet zo'n “het kan vriezen, het kan dooien” figuur. Recht door zee, heerlijk!