Stel, je hebt minimaal 35.000,- of meer en je wilt het liefst een eigen business opzetten in het buitenland.
Welk land en welke business hebben dan je voorkeur en waarom?
Omdat mijn kinderen nog op school zitten, het liefst een land waar Engels gesproken wordt. Bij een iets “hoger” bedrag graag naar Nieuw Zeeland. Zou er graag een wijngaard of olijfgaard kopen. Nog een jaartje of tien relaxed werken en daarna de benen op tafel in een mooi land. Maar ben er na een paar emigratie bureau adviezen achter dat zoiets niet mag als je zoiets niet eerder gedaan hebt.
Inderdaad Ruud, daar zat ik zelf dus ook mee. In New Zealand en Australia kun je niet zomaar een eigen bedrijf starten en moet je hier in NL al een goedlopend bedrijf van minimaal 2 jaar hebben. Maar in andere landen is het weer wel makkelijker om iets op te starten.
P.S. het zijn trouwens euro's en het is een startkapitaal waar wellicht een beginnetje mee gemaakt kan worden. Als back-up heb ik nog eens 75.000,- achter de hand. Een hotel of restaurant zal ik er niet mee kunnen overnemen nee, maar dat wil ik ook niet. Ik ben gewoon op zoek naar een goed idee in een ander land. En dat kan zelfs een internetwinkel zijn of een ander goed idee dat je overal kunt doen.
Hi Ruud,
Geen dank.
Maar ik bedoelde het niet om iemand onderuit te schoffelen, alleen komt het over of er niet veel vooronderzoek gedaan is.
Jim wil naar een engelsprekend land ivm scholing van de kinderen, helaas zul je in die landen met meer (4 ton voor investeerders) moeten hebben om uberhaupt maar in aanmerking te komen voor een visum.
Misschien landen als Panama oid, dat je daar meer kans maakt.
Groetjes Alice, overigens niet uit Wonderland maar gewoon vanuit Canada
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?