De Redenen :

• Eric S'pore

Hoi Roy,

Je lijstje zou het mijne kunnen zijn, maar je motivatie om te emigreren moet naast deze redenen om NIET in Nederland te blijven natuurlijk ook een aantal redenen hebben om WEL in het land van keuze te gaan wonen. Met andere woorden, niet vertrekken om negative redenen, maar ergens anders leven om positieve redenen.

groet,

Eric S'pore

• La M@m@

Goed gesproken, eric, jij krijgt de complimenten van het allerhoogste gezag!

En men doet alsof het een uitje betreft, vergeet niet…emigreren is een belasting, zowel voor je prive leven, emotioneel alswel financieel.Veelal moet je weer vanaf 0 beginnen…ook niet te onderschatten allemaal.

Heb je al geteld hoeveel mensen er om vrienden/famillie thuisblijven? Ik bedoel maar.

• Joke.

Stilte, natuur, ruimte, vrijheid, veilige, kindvriendelijke plek voor dekinderen om op te groeien tussen minder harde jeugd.

Maar elk huisje heeft zijn kruisje, zo heeft ook elk land zijn voor en nadelen.

Dus overal vindt je wat en laat je wat, daar moet je mee kunnen en willen leven.

Welk land heeft het volgens jou wel?

Joke.

• roy

Auteur: La M@m@ (—.nrp2fair.roc.ny.frontiernet.net)

Datum: 09-05-2005 03:39

Goed gesproken, eric, jij krijgt de complimenten van het allerhoogste gezag!

En men doet alsof het een uitje betreft, vergeet niet…emigreren is een belasting, zowel voor je prive leven, emotioneel alswel financieel.Veelal moet je weer vanaf 0 beginnen…ook niet te onderschatten allemaal.

Heb je al geteld hoeveel mensen er om vrienden/famillie thuisblijven? Ik bedoel maar.

*********************************************************************************************

Makkelijk als je ze op 1 hand kan tellen.(familie en vrienden samen)

Wie verstaat u onder “men”.

• diana

Zoveel mensen zoveel redenen…de een vliegt familie achterna of een geliefde…een ander vertrekt voor een baan..weer een ander is toe aan een nieuwe uitdaging….

Als je alleen vertrekt omdat Nederland je niet meer aanstaat zal je van een koude kermis thuiskomen. Emigreren kost veel tijd, geld en energie. Maar mijn ervaring is ook dat de mensen die het hardst schreeuwen dat ‘ Nederland een …land is (vul maar in..)’ meestal geen beslissing kunnen nemen. Want als je je daadwerkelijk gaat orienteren in een evt nieuw land en je komt op het moment dat je ECHT knopen moet gaan doorhakken, dan wordt het andere koek. Je gaat je familie achterlaten, je “ vaste baan” op zeggen, je huis verkopen, veel (!) geld uitgeven aan de aanvraag van een visum en nog meer geld uitgeven aan de daadwerkelijke overtocht enz enz enz…De eerste tijd ben je volkomen opjezelf en je evt gezin aangwezen en dan blijkt ineens dat je meer op je vrienden en familie gericht bent dan je dacht…

Ik zie het als een weegschaal. Nederland heeft goede en slechte dingen maar ergens anders helemaal opnieuw beginnen brengt ook de nodige problemen met zich mee. De mensen kennen je niet, weten niet hoe je als kind was, erkennen je opleidingen niet dus je moet je op allerlei fronten weer opnieuw gaan bewijzen. En dat gaat vaak niet zo soepel als je hoopt.

De kunst is om alles af te wegen en te kijken naar welke kant de weegschaal naar toe uitslaat.En wat als gezegd os door ik meen Ruud: besluit je nederland te verlaten, richt je op je nieuwe land en gebruik je energie voor positieve dingen ipv alleen maar nederland af te kraken…..

Diana (Kamloops BC Canada)

www.canadutch.com

• Stephanie Kaars

Beste Roy,

Voor een reportage in ons weekblad Vriendin ben ik op zoek naar stellen/gezinnen die van plan zijn binnenkort weg te gaan uit Nederland om economische redenen, omdat ze vanwege een ziekte beter zullen functioneren in een warmer land of om andere praktische redenen. Zouden jullie daar misschien aan willen meewerken of kennen jullie mensen om dit bericht aan door te sturen? Ik hoor heel graag iets; als je je telefoonnummer mailt, kan ik het verder uitleggen.

Vast bedankt,

met vriendelijke groet,

Stephanie Kaars (journaliste Vriendin; 020-597 9623)

• Stephanie Kaars

Beste Ruud,

Voor een reportage in ons weekblad Vriendin ben ik op zoek naar stellen/gezinnen die van plan zijn binnenkort weg te gaan uit Nederland om economische redenen, omdat ze vanwege een ziekte beter zullen functioneren in een warmer land of om andere praktische redenen. Zouden jullie daar misschien aan willen meewerken of kennen jullie mensen om dit bericht aan door te sturen? Ik hoor heel graag iets; als je je telefoonnummer mailt, kan ik het verder uitleggen.

Vast bedankt,

met vriendelijke groet,

• Stephanie Kaars

Beste Wim,

Vast bedankt,

met vriendelijke groet,

• La M@m@

waar wij wonen (dorp, cul-de-sac…) voldoet wel enigzinds…

• annet

Ruud

Als jij in de Vriendin gaat, mag ik dan een copy ????? :)

Groeten Annet