emigreren wat waren/zijn jullie reden

• Sol

Het leek me gewoon leuk. Zag het niet eens als een enorme uitdaging, maar meer iets wat bij me pastte. In Nederland vond ik bepaalde zaken niet echt eerlijk en duidelijk. Je betaalt veel belasting en kunt het eventueel in allerlei toeslagen en subsidies weer terug krijgen. Ik vond dit niet echt bijdragen aan de duidelijkheid.

Als Nederland 5 miljoen mensen minder heeft en een berg transplanteert waar een beetje op te skieen valt, dan overweeg ik terug te komen. ;-)

• Fransendiana

Azie is erg in trek, ik heb een maat die woont nu in cq op Java…heeft niets nodig behalve ene dak voor als het regent, en dat kan het daar, voor de rest is het spotgoedkoop, heerlijke temperaturen, en misschien het belangrijkste veel respect en vriendelijkheid van nature onderling, hij verteld dat de mensen daar veel en veel kalmer en minder gestresst zijn als in Europa waar alles op de klok moet…….hij zegt nooit meer terug t ekomen, had een klein kapitaal van 35.000 in euro…kan daarmee tig jaar vooruit..Is ook een type die niet geinteresseerd is in grote plasma televisies thuis en dure grote autos e.d, geniet van de natuur en de mensen terplaatse.Ik denk toch dat met deze instelling en mogelijkheden en onthaasting de mensen daar het langer uithouden als wij hier.