emigreren wat waren/zijn jullie reden

• Hassan

Let op: de regels zijn er in ieder land en zodra ze er niet zijn ben je al snel het slachtoffer van corruptie en/of willekeur.

Verder is het belastingstelsel overal zwaar want anders werkt een land namelijk niet (de politie, ziekenhuizen, wegen enzovoorts enzovoorts moeten ergens van betaald worden).

De keerzijde van rust is vaak dat er geen geld kan worden verdiend (aan de Costa Brava kun je lekker verdienen maar daar is het ook druk, in de binnenlanden van Spanje kun je lekker rustig rondlopen maar kun je weinig tot niets verdienen).

De perfecte wereld bestaat alleen wanneer je de loterij wint.

• angel

oh maar ik vind het niet erg dat er belasting bestaat hoor

wat ik erg vind is dat ik echt het pispaaltje ben van de belastingdienst

voorbeeldje (1 van de vele fouten die bij mij gemaakt worden) 2006 is een regelrechte ramp geworden bij de belastingdienst (zijn we nu nog steeds mee bezig)

in 2006 hebben wij een huis gekocht terwijl we nog een huis hadden en dat huis wat we al hadden hebben we in 2007 verkocht (dus een jaar met 2 huizen gezeten)

september 2009 kregen we een brief we zouden een mooi bedrag krijgen (eindelijk dachten wij want als je een huis koopt kan je bepaalde bedragen aftrekken)

week later brief foutje bedrag gaat niet door en wij moesten een behoorlijk bedrag betalen

oktober 2009 belasting is gestoord geworden en denkt dat die brief van september 2009 is uitgekeerd en verwacht van ons dat wij dat bedrag dus even terug storten (enige nadeel is alleen dat wij dat geld nooit hebben gehad en dus ook niet in de gestelde 10 dagen kunnen terug betalen)

accountant heeft een uitstel betaling aangevraagd maar die is schijnbaar nooit aangekomen ofzo want jawel 5 december FIJNE sinterklaas krijgen wij weer een brief ter herinnering dat we MOETEN betalen :S

ik hoop gewoon in een utopie die waarschijnlijk niet zal bestaan zal in ieder land wel gewoon een orgaan zonder hoofd zijn het belastingstelsel….

• Fransendiana

En het allerergste is dat de echt grote mensen via het oldboysnetwork gewoon van baantje naar baantje schuiven met inkomens die ruim boven de Bakellendenorm zitten………heb je natuurlijk in elk land wel, maar dat betekent niet dat het niet even gezegd mag worden, de stratemaker mag vanaf zijn 17e stevig doorwerken tot ruim boven zijn zestigste, had die maar een loi cursus moeten volgen, straks gezellig met zijn allen een paar honderd euro netto per MAAND inleveren als het km heffingssysteem ingaat is ook een leuke……Nederland is inderdaad prachtig, maar ik heb vernomen dat als het zo doorgaat en er komen geen echte ingrijpende miljardeninvesteringen….het land verzuipt binnen 40 tot 60 jaar….letterlijk welteverstaan….ivm klimaatswijzigingen en het effect op de zeespiegel…erg he….ik stel voor om dan prioriteit te geven met die investeringen aan de abc eilanden…daarna Nederland als er nog wat over is van

de opbrengsten van de km heffingen.

• angel

ja ik heb ook gehoord dat we er beter aan zouden doen zuidwaards te gaan omdat Nederland niet zo heel lang meer te gaan heeft

maar ik hoor ook dat het kouder word ipv warmer en dat dat opwarmen weer ge*** is :S

• Fransendiana

Ik hoorde dat er op de Noordpool diep, ja erg diep beneden, basisbeginselen bestaan van ….palmbomen !!!!

Misschien dwaas om te lezen maar….dit is geen grapje, gehoord op BNR nieuwsradio van een natuurkundige die oa voor de overheid onderzoek doet naar de klimaatsveranderingen…..best interessant….vraag blijft, icm met alle co2 uitstoot, waar we staan over 50 tot 100 jaar….ijskapsmeltingen etc, ga maar eens zoeken op OMVANG van die ijskappen….die zijn een zoveel keer GROTER als heel Europa, wij denken vaak dat Europa erg groot is, maar ga maar eens goed googlen op deze omvangen….best beangstigend ook al zal het nog een tijdje duren….

• stippel

Maar Ronneke, wij passen niet met z'n allen op de ABC-eilanden, en als Hugo Chavez z'n zin krijgt moeten we daar binnenkort allemaal churros eten en Spaans spreken….

Tip voor de man van Angel met z'n ‘iets met computers’, als je het ECHT wil: solliciteer nu bij een Nederlands IT-bedrijf met een vestiging op Curacao (voorbeeldje: ESRI in Rotterdam, ik wil geen reclame maken maar dit is een leuk bedrijf met leuke handel die enorm in de lift zit), leer vast wat Papiamento en laat je over een tijdje uitzenden naar Korsow. Dan kom je er vanzelf achter of het iets voor je is. Als ik terug wilde, zou ik het wel weten…

• Marvin

Ja maar stippie, niet IEDEREEN wil naar de abc eilanden, mede vanwege de enorme vooroordelen die veel Nederlanders over Antillianen hebben…en…churros zijn erg lekker…….

• angel

spaans spreekt mijn man al ;) en churros zijn idd lekker :D

heel misschien wil het bedrijf waar hij nu werkt ook iets beginnen op de abc-eilanden (we gaan gewoon hard hopen en een beetje pushen :X)

en als Chavez daar komt komen wij niet

• Fransendiana

Chavez zal zich toch eerst door de NAVO cq verenigde Korpsen Mariniers heen moeten werken…..wordt zware klus……

• arie

redenen voor emigratie naar zuid oost Azie

belastingdruk !! als je 4 uur extra werkt wordt dit in NL ‘beloond’ met 52% belasting. m.a.w. levert dus weinig extra op.

de laatste 10 jaar werd het sociale verzekeringsstelsel langzaam uitgehold. met dank aan de klaplopers en andere profiteurs en het wordt nog erger. straks kan je werken tot na je 70e en wie zegt dat je dat haalt? heb genoeg mensen ‘zien gaan’ die jonger dan 55 waren.

voel me beter in een warmer klimaat

gemak van heerlijk eten voor een spotprijs (daar kan je het zelf niet voor doen)

meer natuur (natuurlijk niet in bangkok wonen)

minder stress

gemak (meer service en winkels zijn altijd open)

vrouwen zijn minder geemancipeerd (ben geen sextoerist ofzo, woon hier een local)

kortom meer genieten

je krijgt in nederland er simpelweg niet voldoende voor terug(druk, duur, nat)

je leeft maar een keer en teruggaan kan altijd!!