kind mee na scheiding

• Saska

Volgens mij vroeg Stapelmaf geen advies over scheiding, maar of ze haar dochter mee mag nemen.

Ik denk dat je het beste je advocaat kan vragen, ik weet alleen hoe het in Canada is en daar moet de vader schriftelijk toestemmig geven dat zijn kind(eren) naar het buitenland vertrekken.

Doet de moeder dat niet dan valt dit onder kidnapping, dus goed uitzoeken lijkt mij geen overbodig iets.

Lekker trouwens Spanje..zeker nu de sneeuw hier met bakken de lucht uit komt vallen ;-)

• Hank

Volgens mij vroeg Stapelmaf niet hoe het in canada geregeld is

• stippel

Ben ik nog wel benieuwd wat Stapelmaf in Spanje voor de kost denkt te gaan doen. In je eentje voor een kind zorgen valt al niet mee, laat staan in een ver buitenland waar je niemand kent.

• Patries

Stapelmaf (aparte naam trouwens), je kan je goed afvragen waardoor je dochter ziek wordt. Vaak worden kinderen ziek vanwege allerlei virussen die op de scholen rondhangen en dat los je niet op door naar Spanje te verhuizen, ook daar heb je “winter” en zijn in de winter meer mensen ziek. Tuurlijk is de winter niet zo koud als in nederland maar toch.

Volgens mij moet je exman toestemming geven en mag je niet zomaar emigreren.

Succes

• petra

Zo ver is Spanje toch niet?Kan er met de vader niet afgesproken worden dat hij het kind in Spanje kan bezoeken,dat dat wettelijk vastgelegd wordt?

• Hank

Lijkt me een heel redelijke oplossing, Petra. Vader rijdt elk weekeind naar Spanje om zijn kind te bezoeken. Zo ver is dat nou ook weer niet. Nog meer goede ideeen?

• isanboer

In Spanje gaat Stapelmaf werken in de beroemde Sinasappel fabrieken van senor

Listo,aan de lopende band worden daar in Valencia de sinnasappels met een te veel aan stippels eruit gehaald.Is natuurlijk een geintje hóór.

Maar er zijn legio mensen die schrijven,vertalen,stukken door nemen etc. en per mail op de Laptop achter in de tuin zitten, en zo hun kost kunnen verdienen.

Niet iedere vrouw is een Verkade meisje.

Maar Stapelmaf kan ook bij Paps en Mams gaan wonen in het souterain.

En als Stapelmaf niet meer antwoord “ ligt ”ze nu in een deuk,net als de duizenden faekers op diverse prikborden dit dagelijks doen.

Kom er maar uit Stapelmaf

• isanboer

En de brandstof prijzen zakken,kindje speelde altijd al met Dinky Toys,en deed brrroem,broemmm met de lipjes .

• pat

Stapelmaf probeert nu Spaans te leren op het Spanjeforum.nl…

Ze heeft het Spaanse woord voor urbanisatie reeds onder de knie…

Pat

• Lisa

Ik BEN een moeder die na echtscheiding is gaan emigreren met de kinderen en boevndien naar Spanje.

Als ervaren moeder zal ik je wat verder helpen.

Je MOET toestemming hebben van de vader indien jullie beiden gezag hebben over de kinderen (ongeacht hij je kind wel of niet ziet en ongeacht het kind wenst)

Ik heb hiervoor een advocaat in de hand genomen en na het overleggen van de door mij positieve kanten van het emigreren van de kinderen heeft de vader uiteindelijk akkoord getekend met de door hem daaraangestelde voorwaarden die door de rechter zijn toegewezen, daaronder vielen: de kindern mogen niet door een nieuwe partner owrden geadopteerd, de kinderen behouden de achternaam van de vader, de vader heeft het recht op minimaal 1 uur telefonisch contact met de kinderen per week, en ik als moeder dien elke schoolvakantie van de kinderen minimaal 1x naar NL te komen zodat de vader de kinderen kan zien.

Verder blijft de vader inderdaad alimantetie plichtig tot aan het 18e levensjaar, in mijn geval is de vader er reeds lange tijd al mee gestaakt maar laat ik het er bij zitten. Ik vind het al een hele eer de kinderen dagelijks om mij heen te mogen zien opgroeien.

Verder is het met de scholen in spanje zeer goed mogelijk als mama een baan te zoeken en kun je best goed uitkomen met de opvoedingskosten. Maar als je het harder wilt spelen kun je de vader dus wel verplichten, dat is een persoonlijke keus.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.