Ik BEN een moeder die na echtscheiding is gaan emigreren met de kinderen en boevndien naar Spanje.
Als ervaren moeder zal ik je wat verder helpen.
Je MOET toestemming hebben van de vader indien jullie beiden gezag hebben over de kinderen (ongeacht hij je kind wel of niet ziet en ongeacht het kind wenst)
Ik heb hiervoor een advocaat in de hand genomen en na het overleggen van de door mij positieve kanten van het emigreren van de kinderen heeft de vader uiteindelijk akkoord getekend met de door hem daaraangestelde voorwaarden die door de rechter zijn toegewezen, daaronder vielen: de kindern mogen niet door een nieuwe partner owrden geadopteerd, de kinderen behouden de achternaam van de vader, de vader heeft het recht op minimaal 1 uur telefonisch contact met de kinderen per week, en ik als moeder dien elke schoolvakantie van de kinderen minimaal 1x naar NL te komen zodat de vader de kinderen kan zien.
Verder blijft de vader inderdaad alimantetie plichtig tot aan het 18e levensjaar, in mijn geval is de vader er reeds lange tijd al mee gestaakt maar laat ik het er bij zitten. Ik vind het al een hele eer de kinderen dagelijks om mij heen te mogen zien opgroeien.
Verder is het met de scholen in spanje zeer goed mogelijk als mama een baan te zoeken en kun je best goed uitkomen met de opvoedingskosten. Maar als je het harder wilt spelen kun je de vader dus wel verplichten, dat is een persoonlijke keus.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.