Tip kom naar Costa Rica, makkelijk hier te immigreren

• Johan

Kweenie maar waarom wil je gelijk een huis KOPEN??

Persoonlijk zou ik eerst eens een jaartje of zo gaan huren. Kijken hoe het jullie bevalt.

Effe buiten de hoofdstad (vb. in Luque,San Lorenzo of Villa Elisa) heb je voor 200 USD al een leuke ruime flat!! Een huis is weer een verhaal apart omdat dat weer goed beveiligd moet worden.

veel duitstalige makelaars die actief zijn in PY hebben vaak alleen erg dure panden op hun sites staan. Vaak hangt er ook een geurtje omheen van dubieuse zaken, maar dat is mijn mening.

Als je eens normaal geprijsde panden wilt zien ga eens kijken bij PY makelaars. Zorg wel dat je spaans spreekt. Er is zat te zien via internet…ik neem aan dat je de sites wel zult kennen.

Een leuk huis (vrijstaand) met 3-4 slaapkamers,een tuin,een garage en alles wat daarbij hoort hoeft namelijk NIET meer te kosten dan 40.000/50.000 Euro!!!

Ik zag (via vrienden) een penthouse te koop in het centrum van Asuncion….300 (!) vierkante meter woonoppervlak 2 verdiepingen met zwembad….voor 57.000 USD!!!!! Helaas was ik net te laat. Maar goed eigenlijk wilde ik eerst ook wat gaan huren. Als je de tijd hebt en langer kunt blijven zul je zien dat je vaak leuke koopjes vindt in de Onroerend Goed Markt. Maar dat is overal zo.

Als je zelf handig bent….stressbestendig bent (LOL) en een jaartje of 1.5 kan wachten kun je ook in eigen beheer wat (laten) bouwen. Dan ben je rond 30.000 euros klaar.

suerte

JOHAN

• Theophile

Hallo Johan,

Op dit forum heb ik gelezen dat je reeds een tijdje in Paraguay woont.

Nu ben ik ook zinnens om naar ginder te emigreren, en zou daarom graag van jou weten of het je ginder bevalt, hoe jij het hebt aangepakt, wat de mogelijkheden zijn op commercieel vlak, enz.

Verleden jaar ben ik met een vriendin naar Paraguay gereisd, waar we meestal in het zuiden verbleven. Tevens ook daar enkele mensen van ginds leren kennen. Het is voor ons een mooi land en we denken dat het ook mooie toekomst perspectieven biedt.

Hopelijk kan je ons hierbij even wegwijs maken.

Met vriendelijke groeten,

Theophile.

• NielsBxl

Hallo!

Hoe makkelijk of moeilijk is het tegenwoordig om naar Costa Rica of Panama te emigreren? Hoe doet de economie het in beide landen? Overweeg om dit te doen over enige jaren…