Postadres

  • Kees

    Ik sta op het punt om te vertrekken naar het buitenland. Dit wil ik eigenlijk doen met “bestemming onbekend”.

    Kan iemand mij vertellen hoe het dan werkt met een postadres in Nederland? Kan ik gewoon iemand van mijn familie opgeven, die de post dan kan doorsturen of komen daar voor hen dan ook bepaalde regels of wetten voor om de hoek kijken? Word ik dan op hun adres bijgeschreven of staat dat er los van?

  • Eric S'pore

    Hoe denk je dat te doen? Welk land accepteert jou zonder een verblijfsvergunning? Of ga je met een retour ticket op pad? De meeste landen laten je niet toe zonder een retour ticket, danwel een verblijfsvergunning of werkvergunning.

    En uiteraard kan je familie je post doorsturen, waarom niet?

    Je hoeft je zeker niet uit te schrijven uit NL, zeker niet als je geen verblijfsadres hebt in het buitenland. Maar zolang je je niet uitschrijft, ben je dus ook gewoon in NL belastingplichtig en ben je ook een rechtspersoon hier, met alle rechten EN plichten.

  • Kees

    Vergunningen etc. is allemaal geregeld. Mijn vraag is of ik in Nederland een willekeurig adres op kan geven waar mijn post naartoe doorgestuurd wordt en wat de consequenties hiervan zijn voor de persoon wiens adres ik opgeef.

  • Hans

    in veel landen wordt ook een uitschrijf bewijs verlangt van de voormalige NL gemeente.

    Zeker binnen de EU landen. Je hebt het namelijk nodig als je je wilt laten inschrijven in je nieuwe gemeente(lees: in een ander land dus).

    Dus hoe dacht je dat dan op te lossen??

    Hans

  • mil

    geen probleem wat post betreft, een post doorstuur adres staat overal los van.

  • ElviraUK

    Dat ligt er maar net aan in welk EU land. Hier in Engeland hoef je je absoluut niet in te schrijven bij de gemeente. We hebben het geprobeerd toen we hier aankwamen, maar werden een beetje vreemd aangekeken, ze wisten niet helemaal wat ze er mee aanmoesten.

  • Rieky

    Helemaal mee eens. Post laten doorsturen naar een ander adres is voor niemand een probleem. En je kunt het via internet regelen. Maar ik vind het wel nogal duur. En er glibt nog wel eens post door naar je eigen adres.

  • hans

    je kan in nederland een postadres houden als je verhuist naar het buitenland. Sommige instanties (cedit cards en gemeenten) verlangen dat je in Nederland een postadres hebt. Ook wel genoemd briefadres. Daar zijn speciale formulieren voor. Bijna elke gemeente heeft daar een voorbeeld van op internet. Daarmee blijf je in een gemeente bekend, wat van belang is. Verlenging rijbewijs bijvoorbeeld.

    Dit adres kan van een familielid zijn. neem in ieder geval iemand die je “volledig” kunt vertrouwen.

  • griet

    Hallo

    Mijn kleinzoon logeerd tijdelijke bij mij om dat hij geen huis meer heeft.

    Nu wil de gemeente mijn adres als postadres vorr hem.

    Ik ben alleenstaand en derhalve betaal ik ook diverse belasingen voor een alleenstaande en ik heb geen zin om voor een gezin te gaan betalen.

    Komt dit in gevaar als ik er mee akkoord ga dat hij bij mij een postadres krijgt?

    Wie weet her hetantwoord op?

  • masja

    hi er is een site www.inschrijfadres.nl daar kun je je inschrijven voor een post adres p.s kijk uit met het inschrijven wand je kunt er je heelee uitkering me verliezen niet voor tijdelijk maar voor altijd