emigreren naar zweden

  • roodkapje

    hallo lezers

    wij willen graag naar zweden emigreren wij zijn twee broers van 20 en 18 we willen graag boer worden en zien hier wel mogelijkheden om te beginnen. wat moet er allemaal gebeuren voor emigratie? weten jullie ook boeren uit zweden?

  • Pat

    …ik weet uiteraard niets over boeren in Zweden, maar al eens aan Argentinië of Paraguay gedacht…

    Pat

  • Marjorie

    Ik weet er ook niks vanaf,wel vaag dat als iemand over Zweden begint men reageert met een ontwikkelingsland als Argentinie.

    Beetje jammer.

  • dirk

    als je van sneeuw houd lijkt zweden mij een paradijs,maar probeer www.emigratieverhaal.nl eens. op die site zitten nederlanders die daar wonen en die kunnen jullie misschien verder helpen met info. succes !!

  • ¿

    'T is niet waaar!!! Meid, waar weet je wel iets vanaf???

    Je bijdragen hier aan het prikbord zijn Fenomenaal! Indrukwekkend!

    We noemen je vanaf nu prof.dr. van neuzel tot weetikveel. LOL

  • sacha

    Staan de ouders erachter? Want je hebt een flink eigen kapitaal nodig om te beginnen, googel eens wat op agrarisch vastgoed bemiddelaars, en ga bijvoorbeeld eerst eens op stage of gewoon aan het werk bij een boer in Zweden. Met temperaturen van -10 de in de melkstal staan, een winter van 7 maanden, prachtige natuur, ruimte. Mooi land, maar zoek het eerst goed uit.

  • sacha

    P.S. Interfarms heeft aanbod van boerderijen in veel landen, waaronder Zweden, kun je een idee van prijzen krigen.

  • Hans

    sinds wanneer is argentinie een ontwikkelingsland?????

    Hans

  • Pat

    Beste Marjorie,

    Als ontwikkeld wil zeggen dat:

    - ik elke dag 2 uur ´s morgens en 2 uur ´s avonds in de file moet staan om te gaan werken

    - ik, als ik ernstig ziek ben, op een wachtlijst kom te staan

    - ik, als ik bij mijn huisdokter op consultatie wil, te horen krijg dat ik maar niet zo vaak moet komen

    - ik je 2 maand op voorhand moet bellen als ik even bij je langs wil komen op de koffie

    - ik van jou welgeteld één koekje krijg bij de koffie, waarna de koekendoos onverbiddelijk weer de kast in gaat

    - ik op straat kan vermoord worden zoals Pim en Theo

    - ik zeker mijn kop niet boven het maaiveld mag steken of hij gaat er onverbiddelijk af

    - ik absoluut in één vakje moet passen

    - ik absoluut politiek correct moet denken ook al heb ik reden te over om anders te denken.

    Dan wil ik met alle plezier in het ´ontwikkelingsland´ Argentinië wonen want:

    - Hier heb alleen eens sporadisch file als er een zwaar ongeval gebeurt

    - Hier zijn geen wachtlijsten bij dokters en ziekenhuizen

    - Hier stap ik binnen bij een dokter en een uur later sta ik weer op straat nadat ik met alle vriendelijkheid van de wereld geholpen ben

    - Hier komt na de eerste koekendoos een tweede op tafel

    - Hier stap ik bij vrienden binnen als ik er toevallig voorbij rij

    Wist je overigens beste Marjorie dat Argentinië één van de drie grootste landbouwlanden ter wereld is. Hier rijden landbouwmachines rond waar je van opkijkt. Wist je dat wij met z´n allen veel te danken hebben aan Argentinië, vermits dat land ons voorzag van voedsel tijdens WOII. Wist je dat Argentinië tot voor de crisis de derde grootste wereldmacht was op gebied van ruimtevaart en dat alle ingenieurs die toen hier werkten nu in de VS werken. Wist je dat Argentinië zijn eigen vliegtuigen bouwde. Wist je dat heel veel grote containerschepen gebouwd werden in Argentinië. Wist je dat van alle produkten die op Argentijnse bodem gekweekt worden 80% uitgevoerd wordt. Wist je dat Argentinië voor 93,7% voorziet in eigen behoeften.

    Dat wil uiteraard niet zeggen dat Argentinië het beloofde land is. Ook hier lopen dingen fout, zijn er moorden en heb je burocratie…maar Argentinië ontwikkelingsland?? Mooi niet dus!!!

    Pat

  • Joke.

    Een man die de nickname Roodkapje heeft………….. ja ja. :D

    Maar goed.

    Heb je al eens op de site van www.zweeds.net gekeken?

    Daar staat o.a. twee boerderijen te koop.

    http://www.zweeds.net/soderhamnboer.htm

    http://www.zweeds.net/ljusdalhedsta.htm

    Dan krijg je ook een beeld van prijzen en wat je er voor kunt kopen.

    De mensen die deze site draaien kunnen je vast aan heel veel info. helpen over wat er allemaal bij komt kijken en waar je op moet letten.

    Zelf woon ik al 11 jaar in Noorwegen (geen deel van de EU).

    Wij zijn bezig om een boerderij te kopen en waar wij heel erg op moeten letten is “odel”.

    Dat is een erfrecht die voor boerderijen geldt met minstens 30 DA landbouwgrond.

    De boer kan de boerderij verkopen voor een hoog bedrag, maar familie (kinderen, ooms tantes en neven) kunnen het binnen een jaar opeisen en het dan voor odeltaxatie terugkopen.

    Dat bedrag ligt dan een paar 100.000 lager en de opknapkosten die je ondertussen al hebt gedaan, die hoeven ze dan ook niet te betalen.

    Ik weet niet of je dit ook nog in Zweden hebt.

    Verder kunnen heel veel boeren niet meer van hun bedrijf leven en zowel de man als de vrouw moet er een volledige baan naast hebben.

    Hoe is dat in Zweden?

    Ik hoor het wel of je nog verder wilt bomen……

    Groetjes vanuit een zonnig en warm Noorwegen.

    Joke.