:+ klopt helemaal :+
AOW bouw je vanaf je 15e jaar op, elk jaar 2% zodat je met 65 op 100% zit.
Inderdaad nu allemaal maar hopen dat er nog wat is tegen die tijd.
Voor de sociale voorzieningen hoef je niet in Nederland te blijven, maar op een emigranten pagina hoeft dat jullie niet verteld te worden.
Wij wonen dan nog relatief kort in Canada, maar tjonge jonge wat een zaligheid die legbatterij die Nederland is te hebben mogen verlaten.
Begrijp mij niet verkeerd ik val Nederland niet aan, ben tenslotte Nederlandse van geboorte en zo zijn onze kinderen.
Maar er is meer op deze aarde dan het landje dat Nederland heet.
Gewoon voor jezelf zorgen, dan heb je dat sociale vangnet niet nodig
NL is idd erg vol….een klein stukje aarde met 16,4 miljoen inwoners….:-(
je merkt dat alles…maar dan ook alles zijn grens heeft bereikt…er is geen ruimte meer voor verdere groei…zonder dat het ten koste gaat van de zeer schaarse natuur die we nog hebben in NL.
Noem maar op….huizenbouw…zorgsector…onderwijs….eigenlijk alles heeft zo'n beetje grote problemen. Ik zwijg nog maar over de files:-(
Dat het sociale stelsel zo goed is kan ik niet (meer) zeggen….er zijn ons al binnen de EU meerdere landen voorbijgestreefd.
Hans
Toch ben ik erg blij dat ik met mijn autistische zoon in Nederland woon en niet op Aruba. Lang leve het PGB, de rugzak, de GGZ, de interne begeleiding op school, de opvoedwinkel, Bureau Jeugdzorg en al die andere voorzieningen waar je nog nooit van gehoord hebt als je gezond bent. Soms word je er ook gewoon knetter van, hoor. Maar emigreren is vooral heel erg leuk als je heel erg gezond bent en geen zorg nodig hebt.
Wij zijn juist blij dat onze kinderen, een met autistische beperking, in de VS kunnen gaan wonen.Lang leve de school- nurses, kinder artsen, kinder tandartsen…
Daar worden onze kinderen niet weggestopt in scholen voor speciaal onderwijs…geen gebedel om PGB en rugzakje meer…die eeuwige afhankelijkheid van allerlei instanties…om vervolgens aan het lijntje gehouden te worden omdat we geen buitenlander zijn.
Nederland word voor autistische kinderen steeds onleefbaarder.Wat voor toekomst heb je, als je met wajong achter de geraniums gestuurd word??? Omdat wie niet volmaakt is, het kan schudden.
Hoi Expat,
Woon je daar al lang? En loopt het lekker met je kinderen? Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen! Die Wajong en die geraniums, daar maak ik me wel zorgen over, ja… Onderwijs is ook punt van zorg, wij overwegen serieus om op termijn richting den Haag te verhuizen zodat onze zoon tenminste ‘gewoon’ op VWO-niveau naar school kan blijven gaan. (Insert sneer over het ontbreken van VWO-niveau in de VS ;-)
Maar aan 't lijntje gehouden worden omdat ik geen buitenlander ben, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien omdat ik een halve Belg ben?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?