Miskleum

• esther

Niet helemaal wat je bedoelde waarschijnlijk, maar toch even een miskleum:

Ik woonde in Nederland. Pal naast de school van mijn zoontje was een gloednieuw asielzoekerscentrum geopend. In het kleine dorpje ontstond 's ochtends een enorme wandel-stroom van asielzoekers die vanuit hun verblijf langs de school liepen, op weg naar het dorpscentrum of het treinstation.

En in tegenovergestelde richting kwamen fietsende moeders met hun kleutertjes die nog maar net konden fietsen.

De asielzoekers hadden niet helemaal het concept “stoep” door. Ze liepen kris kras over de straat. Dat gaf af en toe een botsinkje.

Toen ik daar eens fietste, met een baby voorop de fiets, een kleine kleuter achterop en een grotere kleuter naast me op de fiets, liep er weer zo'n donkere meneer op de straat. Ik nam aan dat dat weer een asielzoeker was die niets begreep van het Nederlandse verkeer.

Ik zei: “OP…. DE…. STOEP…..” Overdreven articulerend en de stoep aanwijzend.

Toen zei de meneer in keurig Hollands: “Excuses, mevrouw, mijn fout, ik dacht even niet na, prettige dag verder.”

• Fengzi

Alsof je in Nederland alles mag zeggen. Kijk eens hoe jullie met Wilders omgaan. Maar daar ging het hier volgens mij niet om.

N.B.: Ik kan gewoon alles zeggen en zeker als het om Moslims gaat.

• Fengzi

Ik kustte mijn schoonmoeder op haar wang ter begroeting. Dat was bijna 5 jaar geleden en ik wist toen nog niet dat dat erg ongebruikelijk is.

• L.B.

Dit is niet het beeld,het IS gewoon zo,daar staat China om bekend.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=censuur+china&meta=

China en censuur zijn onlosmakelijk van elkaar verbonden.

• Fengzi

Google heeft de waarheid in pacht? Ben je ooit wel eens in China geweest?

• L.B.

Google is een verameling van allelei sites wereldwijd,Google geeft alleen weer.

• L.B.

En het is ver doorgedrongen….,ik heb ergens gelezen dat op het china prikbord men ook niet blij is met politieke meningen (op normale correcte) wijze over de chinese overheid….die worden dan linea recta verwijderd,erg vaag.Maar ik hou er hier over op,dit is tenslotte een emigratie prikbord.

• Bianca

Ik lig nu werkelijk op de grond van het lachen: wat een bak!

• Bianca

gniffel, gniffel,

Zo heb ik zelf ook leuke anekdotes over asielzoekers daar ik jarenlang met/voor hen gewerkt heb.

• Bianca

Ik wil niemand de mond snoeren en ik vind dat iedereen het recht heeft om te zeggen wat men voelt maar het moet wel op een fatsoenlijke en respectvolle manier gaan zonder de ander expliciet te kwetsen.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar niet ten koste van een ander: je kunt alles denken wat je wilt maar niet alles zeggen wat je wilt!!!!

Enne: je NB-opmerking veroorzaakt mij bij een soort reactie die ik zelf niet kan verklaren. Zou je eens duidelijker willen zijn in wat je daarmee bedoelt???