dan is emigreren naar Belgie toch makkelijker
Als je alleen maar verhuisd kun je allerlei aan verzekeringen gewoon aanhouden. Kinderbijslag , pensioenopbouw etc gaat toch echt ook apart. Bankpasjes van NL kun je in de winkels in B niet gebruiken ,auto moest ingevoerd worden. Het lijkt gevoelsmatig alleen maar verhuizen ( verhuisauto kon gewoon gebruikt worden ) maar administratief is er wel degelijk verschil ,we lopen dan ook met een verblijfsvergunning op zak. Ik krijg wel steeds meer bewondering voor mensen die naar een meer andere cultuur vertrokken zijn ( of van een heel andere cultuur gekomen zijn ), ivm hoe veel meer die zich aanmoeten passen dan dat ik heb moeten doen.
Waar werk is :-) Mijn man zit in de it als developer/designer (9 jaar) en dan heb je volgens mij -binnen BC- het meeste kans in Vancouver. Voor het mooie zou ik wel wat dichter bij de Okanagan wonen.
Ik ben niet in Creston geweest. Heb wel even opgezocht waar het was en het ziet er erg mooi uit. Wij hebben het rondje Vancouver, Vancouver Island, Seattle, Yosemite, Calgary, Banff, Kelowna, Hope, Chilliwack, Vancouver een keer gedaan.
Ach, wie weet waar we na een paar jaar uitkomen. Eerst maar eens een visum krijgen; zijn al bijna 13 maanden onderweg…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?