Pakketjes

• henriette

dan is emigreren naar Belgie toch makkelijker

• Sophia

Daar kom ik nu ook langzamerhand achter :D:D:D:D:D

• pat

alleen dat je binnen de Schengenlanden niet meer emigreert maar verhuist, toch een heel verschil zou ik zo zeggen…

Pat

• henriette

Als je alleen maar verhuisd kun je allerlei aan verzekeringen gewoon aanhouden. Kinderbijslag , pensioenopbouw etc gaat toch echt ook apart. Bankpasjes van NL kun je in de winkels in B niet gebruiken ,auto moest ingevoerd worden. Het lijkt gevoelsmatig alleen maar verhuizen ( verhuisauto kon gewoon gebruikt worden ) maar administratief is er wel degelijk verschil ,we lopen dan ook met een verblijfsvergunning op zak. Ik krijg wel steeds meer bewondering voor mensen die naar een meer andere cultuur vertrokken zijn ( of van een heel andere cultuur gekomen zijn ), ivm hoe veel meer die zich aanmoeten passen dan dat ik heb moeten doen.

• Sophie vdP

Ja, verwarrend: IK ben er mee bezig (Sophie vdP) en Sophia woont al in Canada. Heb gelijk mijn naam aangepast…

• Sophia

Hoi (bijna) naamgenoot :) Enne als je een huis zoekt in BC, dan hebben we er nog wel één te koop staan :)

• Sophie vdP

Nou… we nemen wel wat geld mee, maar dat is zo op met voorschotten, auto's en nieuwe meubels. Ik hoop dat we een huurwoning kunnen vinden met een hond (ik bedoel: wij hebben een hond en niet dat we een huurhuis zoeken incl hond ;-))

Waar woon je precies en BC en ga je weg uit BC?

• Sophia

Wij wonen middenin Creston (net boven de grens van Idaho) en nee we gaan niet weg, we wonen nu in het dorp/stadje maar we gaan net erbuiten wonen op een stuk grond van 6,5 hectare, dus veel vrijheid en als we willen lekker een beetje boeren :)

Waar wil jij naartoe?

• Sophie vdP

Waar werk is :-) Mijn man zit in de it als developer/designer (9 jaar) en dan heb je volgens mij -binnen BC- het meeste kans in Vancouver. Voor het mooie zou ik wel wat dichter bij de Okanagan wonen.

Ik ben niet in Creston geweest. Heb wel even opgezocht waar het was en het ziet er erg mooi uit. Wij hebben het rondje Vancouver, Vancouver Island, Seattle, Yosemite, Calgary, Banff, Kelowna, Hope, Chilliwack, Vancouver een keer gedaan.

Ach, wie weet waar we na een paar jaar uitkomen. Eerst maar eens een visum krijgen; zijn al bijna 13 maanden onderweg…