Tja oost-europa…
is altijd eens de moeite om er te kijken.
oost europa heb ik altijd het idee dat het onderontwikkelt is, maar ik ben waarschijnlijk fout.
Raffie
Interessante discussie.
Zoals te lezen, wij zitten ook een beetje te wikken en te wegen om eens een ander land op te zoeken.
Grappig is wel dat Raffie Noorwegen te koud en grijs vindt, wij zijn de continue vochtige hitte van de tropen juist toch een beetje beu. Elke dag meer dan dertig graden is toch wel wat warm.
Wat betreft de spontaniteit om gewoon bij elkaar op de koffie te gaan, ik vrees dat er zeer weinig landen zijn die die “gezellig bakkie” cultuur hebben.
Ik denk ook dat dat vaak het punt is: De (on)mogelijkheid om je thuis te voelen in andere culturen, dan waar je bent opgegroeid.
Raffie heeft het blijkbaar een beetje gehad met de mentaliteit van “morgen is er weer een dag, die dan leeft, die dan zorgt”, maar tegelijkertijd zijn dat de landen waar het tenminste nog geen ratrace is in vele gevallen.
Om met Johan Cruyff te spreken: Elk nadeel heb z'n voordeel.
Ben het wel eens met Joke: daar waar je je thuis voelt in je huis en persoonlijke leefomgeveing, is het het beste toeven.
Wat wij nu doen is een aantal (ongeveer 10) criteria opstellen, waarvan wij vinden dat ze kleur geven aan ons leven. Die criteria waarderen we dan in prioriteit. Dan vervolgens bij elk criterium landen invullen.
Dan kijken welk land of welke landen het hoogste scoren.
En dan samen bekijken of dit nu echt het “beloofde land” wordt… ;-)
Succes!
Eric
ps. Een goede vriend van mij die zelf in Thailand woont, was onlangs op zakenreis in Oekraine en was positief verrast over het welvaartniveau en de toegankelijkheid van de mensen aldaar.
Maar goed, da's een eerste blik….
hai Eric,
ja ik geloof ook niet dat er ergens een droomparadijs is.
Maar we moeten zoeken naar een middelmaat, niet te koud en niet te warm….
Nederland bijvoorbeeld hahahahaha
Tja waarheen is een goede vraag, komen jullie naar Noorwegen en wij naar jullie huis..hahaha
Waar wonen jullie nu ?
En aan welke landen denken jullie zoal.'
groetjes Raffie
Een voormalige kolonie van Groot-Brittannie binnen de EU is wellicht een optie. Malta, Griekenland of Cyprus. Daar heb je enigzins een werkbare cultuur, stabiliteit maar ook het mooie weer een veel opties binnen het toerisme. Scandinavie in de tropen zul je nergens vinden volgens mij. Maar je kunt wel een niche creeeren voor jezelf daar waar Scandinaviers heen reizen voor hun zonvakanties.
Latina landen zijn over het algemeen wel van het spontane en niet van de agenda…..en hoe meer zielen hoe meer vreugd….
feestje en je wilt iemand meenemen ook al kent ie degene die het feestje geeft niet, geen enkel probleem, behalve natuurlijk bij een bruiloft ofzo.
Altijd is er eten genoeg, kan je rustig bij iemand thuis binnenvallen vlak voor etenstijd en is er niet genoeg eten dan wordt er wel wat besteld.
Ik vind het erg ontspannend zo zonder agenda…..maar ja je moet er van houden en tegen kunnen na het zo officiele nederland:-)
Maar ja uiteraard ieder land heeft zijn pro's en contra's. Je moet er het beste van maken.
Een eiland in de carriben, leuk ja maar ook daar heb je altijd mooi weer Eric en geen wisseling van de seizoenen. Gaat toch op een gegeven moment vervelen, zegt men. En je kan niet zo makkelijk weg……effe andere omgeving. Hier in Argentinie heb je alles van zoutvlaktes, gletsjers, subtropisch regenwoud maar ja je moet er wel een takke-eind voor rijden:-)
succes met de keuze.
patries
In Spanje zijn net als voor Duitsers, Scandinavische kolonies waar je beslist met je Noorse taalkennis en werkinzet erg veel kunt bereiken in een mooi klimaat. Noren zijn namelijk net zo chauvinistisch als andere Noord-Europeanen, lees: hun eigen kledingmerken, eetcultuur, DVD's, kranten enzovoorts enzovoorts. Verder zijn ze vaak gefrustreerd met de middellandse zee ondernemers mentaliteit. Dus kansen genoeg! Ik zou zeggen, google erop los.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?