Hallo allemaal,
Is er iemand die ervaring heeft met het aanvragen van toestemming om een koophuis te verhuren in verband met emigratie? In mijn huurcontract staat expliciet dat verhuren niet is toegestaan zonder toestemming van de hypotheekverstrekker (dit is de Rabo bank) maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat het goed mogelijk is die toestemming te krijgen. Wat ik graag zou willen weten is wat voor de bank de voorwaarden zijn om die toestemming te verlenen (zodat ik daar bij mijn aanvraag een beetje op kan anticiperen) en daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die erin geslaagd zijn toestemming te krijgen. Ik zal bij vertrek mijn oude baan al opgezegd hebben en waarschijnlijk nog geen nieuwe baan hebben en vraag me af of dat in mijn nadeel zal werken. Wat misschien ook in mijn nadeel zal werken is dat ik geen plannen heb in de te overziene toekomst naar Nederland terug te keren maar mijn huis hier wel graag nog drie jaar wil aanhouden voor ik het verkoop. Aan de andere kant hoop ik dat het voor me zal pleiten dat ik pas wegga zodra ik een huurder heb en dat ik in het land van aankomst geen financiele verplichtingen heb en dus eventueel met mijn inkomen dat ik daar heb (zodra ik een baan heb) mijn hypotheek hier zal kunnen betalen. Wie heeft hier informatie over? Alvast heel erg bedankt.
Michelle