Ik wil weg! Maar waarn naar toe?

• Niels

Emigratie betekent mijns inziens ook rondkijken op de plaats van bestemming voor de definitieve vestiging. Kijken of het bevalt, contacten leggen.

• Stefan

Canada! Nee, geen grap, in Vancouver staan echt palmbomen langs het water.

Misschien niet helemaal het tropische land dat je in gedachte hebt, maar verder een prima emigratie land met een helder emigratie beleid waar veel Nederlanders zich erg goed thuis voelen. En aangezien Canada een land is dat opgebouwd is door emigranten, is het ook een land waar je al snel wordt opgenomen in je omgeving.

Kijk eens hoe het ons is vergaan:

http://www.viveen.ca

• Jan

Canada is zeker een geweldig land. Jouw moeder is toch Canadese? Dan is het helemaal goed te doen, moet je makkelijker aan de vereiste papieren kunnen komen.

Je zult zelf toch ook wel ideeen hebben?

Succes,

Jan

• Chrizzzie

Mijn moeder is inderdaad Canadees maar ze is op haar 14de naar de VS verhuisd en op haar 26ste naar Nederland dus ze woont er al een tijdje niet meer. Voor de rest staat Canada niet helemaal bovenaan aan mijn lijstje en kijk ik eerst nog eens verder.

• stippel

Rickard, ben jij nou Marina Pirata aan het verkopen via dit board?

Ik kom volgend jaar wel een visje bij je eten…

• Eric S'pore

Dromen moet je waarmaken?

Wat als je wakker wordt uit die droom en de realiteit blijkt zo compleet anders dan die droom?

Vroeg of laat verveel je je overal denk ik, oftewel, stel jezelf de vraag: WAAROM verveel ik mij alweer in NL?

Palmbomen zijn mooi en ook in NL te koop! ;-)

Eric

• stippel

De andere kant van het verhaal: Palmbomen zijn keiharde krengen waar je je poten aan open haalt als je ze moet snoeien en ze geven nog bijna geen schaduw, ook ;-)

• Chrizzzie

Ja Keith Richards zij me ook al zoiets nadat hij uit een palmboom was gevallen

• brigitte

hey waarom wil je weg uit ierland? is het een leuk land om heen te emigeren???

• Chrizzzie

Ik heb een tijdje stage gelopen in Ierland en ben vorig jaar terug gekomen. Het is mij erg goed bevallen en ik denk dat het vooral ideaal is als je ergens naar toe wilt immigreren waar je snel wilt mengen met de bevolking op een makkelijke manier. Ieren zijn heel vrij in de omvang en maken heel makkelijk contact met vreemden. Dit maakt het zo´n ideaal land om naar te immigreren.

Ierland is nog steeds mijn favoriete land maar ik wil meer van de wereld zien en daarom kies ik er juist voor uit om niet terug te gaan naar Ierland maar dit maal voor een ander land te kiezen.