Emigratie Belgie

• janbeer

@Niels

Dank voor je tip maar we hebben echt ons hart verpand aan West-Vlaanderen; overigens is er wellicht ook een goede treinverbinding richting Zeeland en omstreken dus wie weet..

@Elke

Ook jij bedankt! Ik heb gekeken op de site en alhoewel de salarissen niet mee vielen staan er wel veel nuttige zaken in. Overigens heb ik Werving&Selectie bureau RobertHalf ook al benaderd voor wat info en daarvan heb ik ook een zeer nuttige folder ontvangen.

Zelf kijk ik vaak op www.era.be voor huizen. Zij hebben een heel handige inzoomfunctie op land/gebied/gemeente/stad etc waarna je ook nog op het huizenaanbod kan inzoomen.

Overigens willen we pas over een jaar of 3 a 4 echt weg; eerst moet onze zoon z'n middelbare school afmaken. Dan kan hij daarna kiezen of hij mee wil of niet. Maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met info inwinnen en voorbereidingen (cursus Frans etc)

• Eric S'pore

Met je eens jan,

het is erg moeilijk uit te leggen wat nu wel een goede reden voor emigratie is en naar welk land dan te emigreren.

Ik zou denken: je hart bepaalt het verlangen en je koppie bepaalt of het de juiste keuze is.

Maar altijd trachten die roze bril af te zetten en het geheel realistisch te benaderen, je hebt uiteindelijk alleen maar jezelf ermee als de realiteit anders blijkt dan die roze droom…

Eric