Naar Belgie .. hoe verder ???

• Pat

Sorry Eline, ik ben niet een beetje gefrustreerd, maar heel erg gefrustreerd. Hoe dat komt? Wel lees je eigen berichtjes maar eens terug. Maar blijkbaar ben je zwaar eigenwijs en hardleers. Ook al zou je goede tips krijgen, je weet het toch beter, niet? Heel de wereld is dom, jijzelf hebt de wijsheid in pacht. Geloof me, binnen de week weet je ex waar je bent, het is tenslotte waarschijnlijk ook zijn kind. Kijk maar uit dat hij je niet aanklaagt voor ontvoering, maar dat zal waarschijnlijk ook weer niet waar zijn.

Niemand van ons kent je ex, maar zeggen dat hij te lui is, terwijl je zelf een sociale uitkering hebt, je bent echt grappig….

Pat

• Joke.

Ik weet je leeftijd en je opleiding niet Eline.

Maar je komt nog wat naief over.

Je neemt het kind van je ex mee, iemand die graag je het leven zuur maakt.

Wat is er mooier voor een (verknipte) man dat een kat en muis spelletje spelen met een semi hulpeloze vrouw die zichzelf en haar kind wilt redden?

Juist ………ze vinden en het ze goed laten weten ook.

Het zal een sport voor hem worden om je te vinden en dan is België een peuelschil.

Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar Pat heeft in veel opzichten gelijk.

Ook ik heb in de horeca gewerkt, ook met gescheiden vrouwen en kleine kinderen.

Dat was haast geen doen voor ze, de werkgevers leggen veel druk op ze om buiten de “normale” uren te werken en op je klokje wijzen dat je naar huis moet is een vrijbrief om je ontslag te kunnen geven…….als ze je al aangenomen hebben.

Maar ik begrijp dat je denkt dat je alles in de hand hebt en weet hoe het lopen zal…… ik hoop dat je gelijk hebt.

Wat vind je familie van je “kat in nood sprong” ?

• Elke

De lunchrooms en dergelijke die ik in België ken, zijn ook open op zaterdag. En als jij dus voor hen wilt werken, zul je fulltime moeten gaan, anders kan je de huur niet betalen. Fulltime wil dus ook zeggen dat je op zaterdag moet werken. In het beste geval in een beurtrol. En zaterdag is er bijvoorbeeld in heel mijn wijde omgeving geen enkele opvang die open is.

Verder zijn heel wat lunchrooms ook tijdens de week open tot bijvoorbeeld 20.00 uur. Dan ga jij geen opvang vinden hoor!

Maar het is zoals een aantal mensen hier al zeggen: ik vrees dat je een tikkeltje eigenwijs bent, en eigenlijk kan je het dan maar beter aan den lijve ondervinden.

Bekijk het verdrag van Den Haag eens even rond kinderontvoering, dan weet je wat dat betreft ook waar je staat.

En zoek dan maar een job en een woning in België. Het zal je waarschijnlijk geweldig goed afgaan, en aangezien jij duidelijk veel slimmer bent dan je ex zal je wellicht nooit ontdekt worden.

• Niels

Pat - serieus, geven ze in Suriname geld toe als je er komt wonen?

• GerritRO

Misschien is dat wel wat voor mij, als 60ter.

Ik ben benieuwd.

>>G<<

• Pat

ik heb er ooit eens iets van gelezen maar ik denk dat het alleen was voor de Surinamers die terugkeerden.

Pat

• Niels

Voor gepensioneerden schijnt het relatief makkelijk te zijn. Maar voor mensen die er willen werke, ook terugklerende Surinamers, schijnt het een gigantische bureaucratie te zijn, heb ik ooit gehoord.

• Mama Jay

No sorry hoor, maar mijn baby , heeft mijn achternaam.

Dus kan ik niet aangeklaagd worden voor ontvoering.

En Pat, mijn ex is idd te lui om ons daar te gaan zoeken, want oordat ie weet dat we daar zitten, heeft ie al opgegeven.

En als ik niet in de horeca kan, dan niet, dan zoek ik van hieruit iets anders.

En voor de 10e en laatste keer : Ik ziet niet in de uitkering omdat ik lui ben, wat ik heb altijd gewoon gewerkt, maar omdat ik fulltime voor mijn kind wil zorgen !

• Ernesto

en waarom zouden anderen voor jouw uitkering moeten werken, puur omdat jij zo nodig voor je baby 100% van je tijd wilt zijn? In practisch alle landen werken moeders (en vaders).

• Mama Jay

Jullie moeten lekker je gal spuien op al die buitenlanders die hier 20 kids krijgen en nooit never aan het werk meer gaan !

Niet op een moeder, die altijd al gewerkt heeft en nu gewoon fulltime voor haar kindje wil zorgen !

Stelletje stumpers !!!

En ik heb het bijna al allemaal rond, dus wie had het nou bij het langste eind …