Ach Theo, een ieder kijkt anders naar emigreren, maar de meesten denk ik zien het als een groot avontuur. Ik neem het je niet kwalijk dat je niet weg wilt uit Nederland, ik merk dat je erg aan je aardse zaken hangt, en dat mag je natuurlijk. Je noemt het zelf, je moet je golf missen, (wat is er nou aan golf te missen dan een biertje?) wat onzin is natuurlijk, want er word niet alleen in Nederland gegolfd. Het is er nog wel een elite sport, maar ja, kak blijft kak.
Ten tweede, dat je zo duidelijk schrijft dat je je zeilboot wel mee kunt nemen, tja……
Andere landen hebben ook een “hackeyclub” hoor, ook een voetbalclub en een tannisclubje.
En om je achter je kinderen te verschuilen vind ik een beetje laf, want je weet dus absoluut niet welk een ervaring je je kinderen meegeeft door wel te emigreren. Maar je vind jezelf erg succesvol in Nederland, en ja, dat lukt je natuurlijk niet direkt en altijd in een ander land.
Je zegt, “vrijheid en geluk moet je in jezelf vinden, is niet van een land afhankelijk”, tja, dat is zo'n lekkere dooddoener, daar kan ik niks mee.
Ik denk dat je deze posting een beetje begonnen bent om de boel op te jutten, en dat is je helaas niet helemaal gelukt, maar wie weet lukt het na mijn inkoppertje wel?
Verder veel geluk gewenst met je verdere leven in Nederland.