Ik ga niet emigreren

• Kaos

Ach Theo, een ieder kijkt anders naar emigreren, maar de meesten denk ik zien het als een groot avontuur. Ik neem het je niet kwalijk dat je niet weg wilt uit Nederland, ik merk dat je erg aan je aardse zaken hangt, en dat mag je natuurlijk. Je noemt het zelf, je moet je golf missen, (wat is er nou aan golf te missen dan een biertje?) wat onzin is natuurlijk, want er word niet alleen in Nederland gegolfd. Het is er nog wel een elite sport, maar ja, kak blijft kak.

Ten tweede, dat je zo duidelijk schrijft dat je je zeilboot wel mee kunt nemen, tja……

Andere landen hebben ook een “hackeyclub” hoor, ook een voetbalclub en een tannisclubje.

En om je achter je kinderen te verschuilen vind ik een beetje laf, want je weet dus absoluut niet welk een ervaring je je kinderen meegeeft door wel te emigreren. Maar je vind jezelf erg succesvol in Nederland, en ja, dat lukt je natuurlijk niet direkt en altijd in een ander land.

Je zegt, “vrijheid en geluk moet je in jezelf vinden, is niet van een land afhankelijk”, tja, dat is zo'n lekkere dooddoener, daar kan ik niks mee.

Ik denk dat je deze posting een beetje begonnen bent om de boel op te jutten, en dat is je helaas niet helemaal gelukt, maar wie weet lukt het na mijn inkoppertje wel?

Verder veel geluk gewenst met je verdere leven in Nederland.

• theo

?

• Joke.

Hoi Theo.

Fysiotherapeuten is heel lang juist een zeer gevraagd beroep geweest onder de nederlanders.

In ons dorp zijn er een stuk of vier geweest, allemaal met een contract van twee jaar.

Maar aan je schrijven te zien zijn jullie al te veel geworteld in NL.

Het is wat anders als men een jong gezin is, met nog niet zoveel kapitaal, weinig eigendommen, enz.

Dan is het makkelijker om te verkassen.

Hoe dan ook hebben jullie het goed voor elkaar. :)

Groetjes,

Joke.

• Joke.

Kaos.

Ik vind je schrijven kinderachtig en er gaat een zweem van jalousie vanuit.

Joke.

• kaos

Tja Joke, dat kun je nu wel vinden, maar Theo komt op mij over als iemand die het dus voor elkaar heeft in Nederland, en dat even uitgebreid wil vermelden aan een ieder die er maar over wil horen.

zxoals ik al zeg, ik vind het helemaal niet erg dat hij dus niet emigreren wil, dit is niet voor een ieder weggelegd, dat begrijp ik ook wel. Maar om nu een reaktie neer te zetten zoals Theo gedaan heeft, over de klubjes van zijn kinderen, en andere zaken, tja, dat vind ik weer erg kinderachtig klinken, en absoluut niet erg volwassen. Daarom twijfel ik ook aan zijn motivatie betreffende dit topic.

• theo

Dag Joke,

Dat klopt. Wij hebben het goed,maar het grappige is dat dat ons nooit zo is opgevallen. Ergens anders zou het beter zijn, dachten wij steeds. Niet dus.

En wat anderen zegen, zal me worst zijn. Waarschijnlijk jalouzie want men kijkt graag naar de buitenkant van iemand en niet naar de binnenkant.

Van de buitenkant hebben wij het goed, maar hoe komt het dat wij van binnen zo ongelukkig waren in Nederland?

Het voert te ver om dit hier te gaan uitleggen. Alles is nu opgelost. Gelukkig!!!

• Joke.

Dat is het belangrijkste, Theo.

En wat een ander er van vindt/denkt………….. ;)

Tel je zegeningen.

Joke.

• Linda

Ja we hebben ons aangemeld voor de familiedag.

Als ik vragen mag hoelang wonen jullie al in Noorwegen en hoe bevalt het jullie.

Wij lopen al een tijdje met de gedachten om te emigreren onze 1e keus was eigenlijk Nieuw Zeeland maar omdat we dit te ver vinden zitten we nu te denken aan Noorwegen.

We zijn hier nog nooit geweest dus volgend jaar gaan we op vakantie naar Noorwegen om te kijken hoe het land en de mensen zijn. ( wij houden erg van de natuur)

Misschien kan jij hier ons al wat meer over vertellen je mag me ook prive mailen als je dat fijner vindt.

Ik hoop dat je ons iets meer wilt vertellen.

Groetjes

Linda

• Corné

Hoi Theo,

het lijkt of je de juiste beslissing heb gemaakt. En je kunt natuurlijk altijd op vakantie naar genoemde landen!

Ikzelf ben gelukkig in de bush hier (Kruger park omgeving), in Zuid Afrika. Vond het heel leuk om weer eens 2 weken terug in Nederland te zijn, maar toen ik terugkwam wist ik dat mij hart hier ligt, in de prachtige natuur.

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

• Joke.

Linda schreef:

>

> Ja we hebben ons aangemeld voor de familiedag.

> Als ik vragen mag hoelang wonen jullie al in Noorwegen en hoe

> bevalt het jullie.

Met de kerst wordt het 10 jaar dat we niet wonen (niet in een projektgemeente).

Het bevalt ons heel goed.

We hebben een leven dat we in NL nooit hadden kunnen bekostigen, in een omgeving die in NL niet eens te vinden is.

Maar als je het forum van norsk.nl leest, heb je o.a. ook mij zien schrijven over de negatieve kanten.

In het kort komt het er op neer, dat het begin (eerste anderhalf jaar) heel moeilijk was.

Maar de aanhouder wint. :)

> Wij lopen al een tijdje met de gedachten om te emigreren onze

> 1e keus was eigenlijk Nieuw Zeeland maar omdat we dit te ver

> vinden zitten we nu te denken aan Noorwegen.

Ik heb begrepen dat Nieuw-Zeeland, delen van Canada en Noorwegen best voor op elkaar lijken.

(Behalve de mentaliteit van de mensen).

> We zijn hier nog nooit geweest dus volgend jaar gaan we op

> vakantie naar Noorwegen om te kijken hoe het land en de

> mensen zijn. ( wij houden erg van de natuur).

Ik zelf wil graag een beetje contact met de zee en de zoute lucht houden.

Wij wonen dan ook aan een fjord.

De natuur, de stilte, de ruimte verveeld nooit.

Wat dat betreft zal ik nooit ophouden “tourist” te zijn………ik blijf me verwonderen.

De mensen moet je zelf gaan ervaren.

> Misschien kan jij hier ons al wat meer over vertellen je mag

> me ook prive mailen als je dat fijner vindt.

Je moet maar noemen wat je wilt weten.

En zoals gezegd, bij norsk.nl staat ook al een heleboel. :)

>

> Ik hoop dat je ons iets meer wilt vertellen.

>

> Groetjes

>

> Linda

Joke.