HET afscheid

• Joke.

Ja, het waren wel twee uitersten. :)

En het is ook haast niet te geloven, totdat je de deuren van de container dicht doet, je huis leeg is en je in het vliegtuig stapt.

Dan realiseer je je dat je niet weet wanneer je weer in NL terug zal komen.

Maar dat is ook een heel bevrijdend gevoel.

Eindelijk geheel op eigen benen staan.

Pretoria, mooie stad.

Ik heb daar vaak aan de noord kant bij mensen gelogeerd.

Ik weet alleen niet meer hoe die buurt heette.

Margate en Ramsgate waren heel mooi (onder Durban).

Maar de hele zuid kust zou mooi moeten zijn………ach het hele land was bijzonder. :)

Joke.

• joke

Wij hebben niet echt afscheid genomen van de vrienden of familie, wel verschillende gezellige barbeques, feestjes, sportwedstrijden, koffie leut ochtenden etc gehad de weken voor onze verhuizing. We hebben er zelf niet zo'n punt van gemaakt eigenlijk, we zagen en zien het nog steeds als een verhuizing (al is het dan wat verder dan de gemiddelde) en in deze moderne tijd van email en skype is het niet zo definitief afscheid nemen als men dat vroeger moest doen.

Een vriend was heel emotioneel en moest met ons mee naar het vliegveld om te zien dat wij werkelijk vertrokken, we staan lachend en vol verwachting op de foto die hij genomen heeft terwijl de tranen in zijn ogen blinkten…..

joke

• Prikbord Bezoeker

Niet om het een of ander Joke maar DAAROM ben ik blij dat we, via een emigratiecursus het advies kregen NIET op het vliegveld afscheid te nemen met famillie…wat doe je de kinderen aan???

Bij ons waren alleen een collega en goede vriend+ zijn vrouw aanwezig, en we waren er maar wat blij mee.Emotionele tafrelen leiden nergens toe, er is al genoeg stress!

• Joke.

Vandaar dat ik het de tweede keer ook anders deed. :)

Maar niet elk familielid laat zich het afscheid van “hun” kleinkinderen, die “wij” hun willen onthouden, ontnemen.

Ik heb/had zo een dominerende schoonfamilie en de eerste keer was ik er niet genoeg tegen opgewassen.

De tweede keer heb ik op mijn strepen gestaan. :D

Ik had van tenvoren een tropencusus gevolgd, waarbij ook vertrek en terugkeer ter sprake kwam.

Helaas werden dit soort gedrag van familieleden niet genoemd.

Het zal wel niet al te gangbaar zijn………..hoop ik.

Joke.

• Jantine

AArrrghh…. een emigratiecursus. zo zeg. dat klinkt wel erg zelfverzekerd, ongedwongen en lekker spontaan.

Een tropencursus… kom op zeg. Heb je moeite met je eigen intuïtie en gevoel ofzo?

salu,

Jantine

• Joke.

Tja, vanuit Tilburg is het goed beoordelen. :D

• aukje

nag nag…

• Sophie

Bloody hell, ik zie het al gebeuren… (Schoon)ouders overstuur, waardoor de kinderen helemaal overstuur worden… Nee, dat gaat bij mij dus ook NIET gebeuren…