belasting

• jose

Wie kan mij helpen?

Hoe zit het met belasting betalen als iemand uit Nederland naar het buitenland vertrekt, geen inkomen meer heeft, ook geen uitkering. Dus leeft van de spaarcenten. Alles verkocht heeft in Nederland. De spaarcenten blijven wel in Nederland op de bank staan. Moet er dan toch aangifte gedaan worden bij de belasting en belasting betaald worden??

• nok

Belasting dienst voor Buitenland zit nu in Heerlen.

Daar weten ze alles. succes er mee!

• Ruud

de belastingtelefoon voor buitenland is: 055 5413538

• Saska

Gewoon even melden, als ze het zelf al niet uitegevogeld hebben waar je zit/heengaat.

Netjes de boel afwerken…krijg je misschien nog een leuk centje retour.

Zeker als je begin van het jaar vertrekt…dan is n.l. je jaarinkomen maar heel laag.

• Hans

Als je geen inkomen hebt in nederland hoef je ook geen inkomsten belasting te betalen, hoogstens wat belasting over de rente van je spaargeld, afhankelijk van hoeveel dat is.

• Floske

Dit telefoonnummer klopt niet. Een aardige mevrouw vd Heijden neemt op en heeft geen verstand van belastingen, zegt ze.

• Ruud

Sorry,

Heb het even weer opgezocht:

BelastingTelefoon Buitenland

Voor fiscale vragen van niet in Nederland woonachtige personen en niet in Nederland gevestigde bedrijven die in Nederland belastingplichtig zijn.

Telefoonnummer

(055) 538 53 85

Telefoonnummer vanuit buitenland

+31 555 385 385

• Bianca

Goed uitzoeken, hoor! Bij mij was het destijds niet helemaal duidelijk voor de belastingdienst waar ik mee bezig was, en hoppa!! een fikse boete.

• Wim v P

Het is vrij simpel.

Als je in nederland uitschrijft bij de gemeente wordt dit direct doorgegeven aan de belasting.

Je kan wel een nederlandse bankrekening aan houden, maar die moet worden omgezet in een buitenland rekening waarop je geen rente ontvangt.

Het is dus niet zo slim om je geld in nederland te laten staan.

Groeten

Uit zonnig portugal 30 graden CBianca schreef:

• nok

Wel vreemd,de vrienden van me die in het Buitenland wonen zijn allemaal uitgeschreven in Nederland,en belastingplichtig in hun tegenwoordige Thuisland.

Ook hebben ze de Nederlandse Postbank als inkomens ontvanger Pensioen,en AOW uit Nederland .

Dus er klopt iets niet of wat dan ook! ?