Ach ja, smaken verschillen. En het antwoord van die vrouw: daar is ook ruimte voor in NL ;-)
Zeker wel trots op Nederland en blijf ook denk ik mijn hele leven wel een Nederlander. Twee weken geleden nog: een Nederlandse vinding om sensoren makkelijk informatie te kunnen laten overdragen/ doorgeven. Is de toekomst omdat apparaten in je huishouding gaan praten, of je auto met het pompstation. Of de CD, of Erasmus, Grotius, Cruijff, enz. Maar Nederland zit in een flow van veranderen om het veranderen. Alles moet anders en beter, sneller en productiever. Een beeld dat mensen alleen maar vooruit kijken, maar wie ben je, als je niet weet waar je vandaan komt. Voorbeeld: hoeveel Nederlanders kennen het volkslied? Of hoe veel is er verbasterd in de Nederlandse taal? Of wie kent het verhaal van de 7 Provincieën? Hier in Italië kent de gemiddelde boer WEL het volkslied. Nederland is een beetje ontheemd, maar ik zie ook signalen dat men weer teruggaat naar ‘oude’ waarden. Ik kon daar echter niet op wachten. Nederlanders zijn inteligente en hardwerkende mensen met een goede kijk op commercie, maar ook een beetje naiëf en belerend. Maar straks met het WK zit ik met mijn oranje pet op in de kroeg..ha ha…
Jazeker ben ik trots op mijn Nederlander zijn. Uitleggen ga ik het niet, want dan gaan we wellicht discussieren over de validiteit van mijn redenen. Ik heb NL niet verlaten vanuit onvrede of andere nare dingen. In mijn geval vond ik dat canada me meer mogelijkheden bood voor nu en straks voor de kids.
Cees
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?