record emigranten

• paul

NL is koploper mbt mensen die weg willen :

Nederland heeft grootste vertrekoverschot

AMSTERDAM - Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen ons land, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Daarmee heeft Nederland het grootste vertrekoverschot in Europa.

Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekendgemaakt.

Een kwart van de emigranten van wie de bestemming bekend is, vertrok vorig jaar naar België of Duitsland. De lagere huizenprijzen in onze buurlanden spelen bij de beslissing om te emigreren waarschijnlijk een rol, vermoedt het CBS. Andere populaire bestemmingen zijn het Verenigd Koninkrijk en de Nederlandse Antillen en Aruba.

Sinds 2003 vertrekken er meer mensen uit ons land dan dat er nieuwe inwoners vestigen. Aan deze uittocht lijkt vooralsnog geen einde te komen. In het eerste kwartaal van 2006 verlieten 29.000 mensen ons land, 5.000 duizend meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

De omvang van de Nederlandse emigratie is uniek binnen de Europese Unie. Een paar Oost-Europese landen had ook een vertrekoverschot, maar dat was niet zo groot. Binnen de Europese Unie heeft Nederland in 2005 het grootste negatieve migratiesaldo.

• Goh

Gelukkig, het is anders veel te vol hier. Deze ontwikkeling moet nog vele jaren doorgaan.

Goh :D

• Tjeerd

Denk dat Goh zou willen weten wat de belastingopbrengst van de 121K vertrekkers en de 92K binnenkomers is…..

My wild guess….121K zijn netto betalers en de 92K zijn netto ontvangers.

Laugh while you can :)

• Goh

Klopt, maar dat is al sinds 1990 zo, en toen nog extremer.

80.000 gelukzoekers per jaar (ontvangers)

60.000 emigranten (waren toen voornamelijk wel-gestelden, nu zijn het in beide richtingen gelukzoekers :D)

Goh :D

• Tjeerd

nog een paar weken, ben ik ook weg.

Scheelt NL toch zo'n 40K Euro per jaar aan netto belastinginkomsten (afgezien van derving btw en accijnzen).

1 keer raden wie dit manco op gaat vullen…

Nederland is het vleesgeworden voorbeeld van het gezegde “de wal keert het schip”

• Goh

Veel ogenschijnlijk problematische ontwikkelingen, lossen als vanzelf op.

Jij gaat weg, en velen met jou. Prima: zoek je geluk. Naar mijn mening zit dat in jezelf. De zoektocht naar gelukkig leven zou zich m.i dan ook voornamelijk (en zeker als éérste) in jezelf dienen af te spelen.

Mocht je uiteindelijk volledig in balans blijken te zijn/ geworden, en zijn er dan nóg zaken waar je geen vrede mee hebt/ cq in ons land niet kan vinden, organiseren dan pas ga je weg….natuurlijk na alle na - voordelen eerlijk op een rijtje gezet te hebben?

Vertrekken, lees: ‘op reis gaan’ gaat denk ik ten eerste om de ‘reis’ en niet om het doel…je eind bestemming kan dus altijd nog NL zijn.

Naast vertrkkers hebben we komers, Polen, Aziaten, Remigranten (ja die zijn er ook) etc en zullen leemtes, behoeftes gaan invullen en vervullen.

Het vangnet is geen hangmat meer, dus werken is een must voor een ieder in NL.

Ik zou zeggen veel succes, en kijk met plezier op de leuke aspecten van dit landje terug…of vooruit.

Goh

• Tjeerd

Helemaal eens, Goh!

Alleen ben ik bang dat het verhaal van de hangmat en het vangnet nog niet algemeen is doorgedrongen, maar nogmaals….de wal zal het schip keren :)

• Goh

Komt vanzelf !

:D

Toch nog eens geworden….. :? ;-)

• Niels

Wie weet gaat de overheid dit straks proberen tegen te gaan, door op allerlei manieren belastingen op te leggen aan de emigranten voor ze gaan.

Nu wegwezen dus!

• Goh

Jaaaa Snel wegwezen allemaal !!!!

:D:D

Na dit bericht gelezen te hebben gaan pakken svp !