De zon !!!

• jimmy

hallo Patricia,

weet je ook waar ik meer info kan vinden over rentista visum?

en, als het tijdens de herfst 20 graden is hoe koud word het dan wel niet in de winter, kwam eens aan in Rio (weet niet meer welke maand) om 6 uur 's ochtens, en het was toch wel fris, argentinie ligt nog zuiderlijker

( kan me nog herineren: ‘s middags ging ik naar het strand, het was meer dan 25 graden, maar er lagen maar weinig mensen op het strand, later hoorde ik dat het veelste koud is om naar het strand te gaan, ’'s winters 27 graden veelste koud, zomers 27 graden heerlijk, vond dit wel grappig!)

jimmy

• patries

men zegt dat het te warm is voor de tijd van het jaar.

in de winter wordt het in BsAs 10 graden maar het kan ook 15 - 16 graden zijn.

s nachts is het nu ongeveer 8 - 10 graden, frisjes dus en in de winter kan het s nachts 2 graden zijn………de echt koude periode duurt ongeveer 2 - 4 weken,

Maar in de winter met 15 graden in het zonnetje kan je toch al in een t-shirt zitten (uit de wind) omdat je merkt dat je dichter bij de zon bent dan in Nederland.

De huizen zijn minder goed geisoleerd dan in Nederland en velen hebben geen centrale verwarming, maar gaskachels (electriciteit is duur en gas goedkoop). Dus je voelt de kou meer dan in Nederland. Ook de bussen en de treinen zijn niet verwarmd zoals in Nederland.

Succes met je keuze.

Patries

• Pat

ziehier de link voor rentistavisum

http://www.mininterior.gov.ar/migraciones/rentistas_pensionados.doc

Pat

• anoniem

In Argentinie hanteren blijkbaar de ze dezelfde US 2000,– regel als in Brazilie, het hebben van een aantoonbaar pensioen van US 2000,– per maand.

van US 2000,– kun je goed in Brazilie leven, en dat zal voor argentinie ook wel gelden.

Groet,

A.

• Pat

nee hoor, het zijn geen 2000 US$ maar 2000$(peso dus) omgerekend op dit moment zo´n 540 euro per maand, een 670 US$ per maand dus.

Pat

• jimmy

Bedankt allemaal,

en ik wou net vragen of de 2000 in dollar is of peso, maar Pat gaf me het andwoord al, ze zijn dus minder “streng” als in Brazilie, jammer dat het er niet zo lekker warm is als in noord brazilie, ga wat verder surfen voor meer info over agentinie!

groetjes

jimmy

• nok

Hallo jimmy,

Ik lees je verlangen naar de zon.Over Thailand kan ik je vertellen dat het een land is van contrasten,en dan bedoel ik nu het weer.

In het Noorden zijn de winters veel droger en kouder dan het Zuiden.

En in het Zuiden aan de zee is het weer geheel anders.

Het binnenland(waar ik veel kom)is de droge tijd zéér heet,en droog.Dat is zo ongeveer januari tot ruwweg maart/april als de eertse regen komt.

Maar waar wil je wonen?Bij de toeristen(eten,en drinken,Engelse kranten),of bij de Thai?Hier is niets voor een Europeaan,hoewel KFC,ed ook oprukken,en door de Thai graag gegeten wordt(de Cola cultuur dus).

Op de eilanden Koh Samui(bijvoorbeeld),en omgeving komen veel toeristen,en ook Gepensioneerden strijken al meer voor een korte of langere periode neer.Of gaan er voor altijd wonen ,in een huurhuis,of een Koop appartement of Villa.

Je begrijpt wel,dat het daar duurder is,als midden tussen de plattelands bevolking.

En wat wil je? Een auto,en een groot huis,ben je alleen,of zoek(heb) je een Partner?

Wat is je Banktegoed(heeft met Visa te maken,zo ook je maandelijkse inkomsten).

Mijn Tip,ga eerst eens een rondreis(in je uppie) maken,en zoek dan je stekkie uit?!

Maar van € 850,- per maand zou ik in Thailand kunnen rondkomen,dit is zo’n beetje 4× het Inkomen dat een man/vrouw met een goede Job binnenbrengt.En daar eet dan ook een heel gezin,(met Opa,en Oma etc,van mee!

Maar luxe heb je het dan niet,maar wat wil je? Dat weet ik niet.

Veel plezier op je zoektocht naar de zon(kan je in Thailand niet zomaar in gaan liggen), te heet!

• anoniem

Pat,

Ik denk dat ik ook maar naar Argentinie ga.

kun je daar van 2000$ goed leven?

Hier in Brazilie kun je met R$ 2000,– maar net rondkomen er vanuit gaande dat je ook huur betaalt. Ik woon en werk hier en verdien gelukkig meer dan R$ 2000,–

• Pat

Uiteraard is er leven en leven maar ik ken hier genoeg families die moeten rondkomen met 6 personen met minder dan 3000 pesos per maand en dan ook nog een hypotheek hebben. Het hangt er gewoon vanaf waar je gaat wonen en met wat je genoegen neemt. Alleen werk vinden is hier een groot probleem. Ook de lonen liggen nog steeds laag…

Pat

• Anoniem

Pat,

Werk vinden in Brazilie is ook niet bepaald makkelijk.

De gemiddelde Braziliaan heeft de grootst mogelijke moeite een baan te vinden, laat staan een buitenlander.

Mag ik vragen wat jij daar doet?

Groet,

A.