Hallo jimmy,
Ik lees je verlangen naar de zon.Over Thailand kan ik je vertellen dat het een land is van contrasten,en dan bedoel ik nu het weer.
In het Noorden zijn de winters veel droger en kouder dan het Zuiden.
En in het Zuiden aan de zee is het weer geheel anders.
Het binnenland(waar ik veel kom)is de droge tijd zéér heet,en droog.Dat is zo ongeveer januari tot ruwweg maart/april als de eertse regen komt.
Maar waar wil je wonen?Bij de toeristen(eten,en drinken,Engelse kranten),of bij de Thai?Hier is niets voor een Europeaan,hoewel KFC,ed ook oprukken,en door de Thai graag gegeten wordt(de Cola cultuur dus).
Op de eilanden Koh Samui(bijvoorbeeld),en omgeving komen veel toeristen,en ook Gepensioneerden strijken al meer voor een korte of langere periode neer.Of gaan er voor altijd wonen ,in een huurhuis,of een Koop appartement of Villa.
Je begrijpt wel,dat het daar duurder is,als midden tussen de plattelands bevolking.
En wat wil je? Een auto,en een groot huis,ben je alleen,of zoek(heb) je een Partner?
Wat is je Banktegoed(heeft met Visa te maken,zo ook je maandelijkse inkomsten).
Mijn Tip,ga eerst eens een rondreis(in je uppie) maken,en zoek dan je stekkie uit?!
Maar van € 850,- per maand zou ik in Thailand kunnen rondkomen,dit is zo’n beetje 4× het Inkomen dat een man/vrouw met een goede Job binnenbrengt.En daar eet dan ook een heel gezin,(met Opa,en Oma etc,van mee!
Maar luxe heb je het dan niet,maar wat wil je? Dat weet ik niet.
Veel plezier op je zoektocht naar de zon(kan je in Thailand niet zomaar in gaan liggen), te heet!