De zon !!!

• jimmy

Hallo allemaal,

Zoals velen heb ik genoeg van Nederland, probleem is dat ik niet erg rijk ben, m?n vraag is dus zijn er die zijn vertrokken met wat geld op de bank (om te verhuizen en neer te zetten) en 850 euro?s per maand, naar een (dus goedkoop) zonnig land zonder al teveel immigratie problemen? Wil weg uit Nederland en liefst nooit meer terug komen, en eigenlijk is de zon niet de enige reden! Eerst had ik gedacht aan brazilie, maar de immigratie is vrij moeilijkmet die 6 maanden!

Welk land??

Gaarne wat serieuze reacties!!

jimmy

• Ton

In Thailand is het leven goedkoop, huizen goedkoop , mooi weer , aardige mensen en een visum kun je iedere 3 maanden verlengen zonder eerst naar Nederland terug te moeten.

• Goh

Ok, maar jimmy zal toch in zijn levensonderhoud moeten voorzien, dus kijk daar ook naar?

• eduard

jimmy waar gaat iedereen naar toe met of zonder geld , juist argentinie. ik ben zowel hier als daar , daar huur ik een huis voor 70 euro per maand en groot 100 kilometer ten westen van BA. als ik jouw vertel dat ik een halfzus heb die leeft van 125 euro per maand.. het is een vrystaat argentinie , weinig regels daar door zeer aantrekkelyk. brazillie ken ik ook goed , het leuke van argentinie is dat je het oude europa herkent, emigranten zyn hoofdzakelyk italiaans en spaans. een goed land. hoi

• jimmy

hoi eduard,

argentinie?, hoe zit het met de visa, ik dacht altijd net zo als brazillie!? als ik ergens heen ga, wil ik niet elke keer terug of het land uit om m'n visa te verlengen, kan je daar jaren blijven zonder het land te moeten voor visa verlengingen? Zelf vind ik brazilie wel keuk (goedkoop en mooi weer!), vooral Olinda (europese), joao pesoa, fortaleza, etc . . , maar je mag niet langer blijven dan 6 maanden per jaar!

kan je me iets meer vertellen over argentinie!

alvast bedankt voor je reactie

• Pat

Beste Eduard(o),

Ik ga hier geen discussie met je aan over jouw land Argentinie, maar ik woon er ook. Voor 70 euro per maand een huis huren? Heeft dat huis een dak, heeft het electriciteit en stromend water?? Ik weet dat hier in de provincie Córdoba geen enkel huisje te huur is voor 225 peso per maand, behalve in de ´Villa Miseria´ maar wie wil daar nu wonen.

Anderszijds ben ik het wel met je eens dat Argentinie een fantastisch land is. Maar of je van dat fantastisch land kan genieten met 125 euro per maand durf ik sterk te betwijfelen, tenzij je natuurlijk een goede rugzak, een goed paar schoenen en heeeeeel veeeeel geduld hebt.

Pat

• jimmy

hallo Ton,

kan je wat meer over Thailand zeggen, woon jij daar? kan je, als je een normaal leven wilt, met 850 euros daar rond komen?

jimmy

• anoniem

Ik woon in Brazilie, en betaal 650 reais huur voor een 3 kamer appartement, en 212 reais condominio. Elektro kost zo'n 100 reais per maand.

• patries

tja naar Argentinie kan je komen met een rentista visum, moet je volgens mij wel aan kunnen tonen dat je 800 euro per maand binnen krijgt. Volgens mij is dat een jaar geldig.

Zeker als je alleen bent kan je voor 800 euro per maand zeker wel rondkomen. Het is nu herfst en nog 20 graden……

Ik woon er sinds juni 2005

groetjes patricia

• Pat

Even omgerekend is dat 355 euro in totaal, dus 5 keer zoveel als eduard aangeeft.

Pat