Zuid amerika, zou je kunnen proberen, volgens mij is daar best veel te doen in jullie vakgebied. Is ook een lekker klimaat, dus ook goed voor de bloemen.
Antje schreef:
>
> Wij zijn een echtpaar uit de agrarische hoek van de tuinbouw,
> Nederland is niet meer voor ons geschikt. Graag zouden wij in
> een land waar her redelijk warm is nog een toekomst hebben en
> in de tuinbouw liefst bloemen werkzaam zijn.
> Wij zijn altijd zelfstandig geweest en kunnen hard werken.
Probeer eens Cyprus. Goed klimaat, erg lage belastingen, EU-lid; en daarmee geen problemen met import/export en goede voorzieningen v.w.b. gezondheid.
Cyprus heft slechts VIJF procent belasting op pensioenen ( voor als je straks je AOW uit Nederland gaat krijgen). Je houdt dus netto veel meer over.
Ga naar de site van Ernst & Young en klik daar door naar Cyprus landen informatie.
50/55… de wereld ligt voor jullie open
Belangrijkste vraag: waar wil je zelf heen? Ikzelfr ben helemaal weg van Afrika, en mijn vrouw en ik wonen nu 2,5 jaar in de bush hier in ZA. Voor ons de beste beslissing die we ooit genomen hebben!
Maar een ander vind de rust, stilte en olifanten niet zo bijzonder. De een vind Amerika nog steeds het beloofde land, de ander gruwelt bij de oppervlakigheid van Amerikanen.
Wanneer je een dergelijke rigoreuze stap neem om te emigreren dan moet je allebei een goed gevoel hebben met een land. Welk land sprak je het meeste aan tijdens je vakanties?
Wil je vanwege familie-omstandigheden (kinderen-kleinkinderen) dichter bij Nederland blijven dan zijn er natuurlijk een aantal EU landen dichtbij.
En… als je nog je inkomen moet blijven verdienen dan zal er nog iets anders meetellen. In de meeste landen moet je een bepaald bedrag investeren om als emigrant toegelaten te worden.
Succes met je keuzes!
Groetjes uit de bush,
Corné.
www.amukela.com
Canada is een fijn land, met nog genoeg mogelijkheden in de tuinbouw!
Ook daar heb je te maken met de import uit lage lonen landen (Zuid Amerika), dus houdt daar met je gewaskeuze rekening mee.
Ontario is een prachtige provincie, winters lekker koud, en heerlijk warme zomers, en vooral VEEL ZON!
British Columbia is meer gematigd zoals Nederland, daar heb je de prachtige Rocky Mountains, maar in het tuinbouwgebied (Fraser Valley) heb je zoals in Nederland toch veel bewolking en regen.
Veilingen heb je in Toronto (Ontario) en in Vancouver (B.C) verder wordt veel rentsstreeks aan de groothandel geleverd.
Veel succes met jullie plannen!
Jan
Hallo Jan,
Dank je voor je info, het probleem is dat we geen zelfstandige meer willen zijn maar nog wel willen werken.
Amerika heeft onze voorkeur, Canada, Australie lijkt me ook een goed alternatief alleen ben ik daar nooit geweest.
De mentaliteit van werken en niet zeuren spreekt ons erg aan, ik weet niet wat je relatie is met deze landen maar mocht je iets weten of horen van iemand die medewerkers zoekt vooor lange termijn dan hoor ik het graag van je.
vriendelijke groet Antje
De VS valt denk ik af als je als werknemer aan de slag wilt, je zult dan toch echt aan een eigen bedrijf moeten denken. Als werknemer in deze bedrijfstak wil je denk ik ook niet werken, uurlonen van een paar dollar zijn heel normaal. Vergeet niet dat de gemiddelde Amerikaan 1 1/2 baan heeft om rond te kunnen komen. Vandaar dat het eigen ondernemerschap zo geliefd is in de VS, dan kun je tenminste nog geld verdienen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?