emigreren met gezin........

• Xander - Moderator

Hoi Maartje, als je wilt dan heb ik msn! wnoom@hotmail.com misschien kunnen we er eens over babbelen.

• Maartje

WIJ HEBBEN OOK MSN JO.MARIANNE@HOTMAIL.COM

MAAR ALS JE JE MAILADRES EVEN STUURT ZAL IK JE VAST WAT INFO STUREN, WOON JE IN NL ? WIJ NET OVER DE GRENS BELGIE

• trees

Wennie schreef:

>

> Wie is er gemigreert of gaat emigreren met zn gezin en heeft

> voor mij tips.

> mijn man en ik willen uit nederland vertrekken, maar weten

> niet hoe.

Ik las gisteren in Volkskrant Banen dat men in Australië op zoek is naar Nederlands verplegend personeel.

• Richard

Trees, het is makkelijker dan je denkt. Maak een interne en externe analyse. Schrijf voor jezelf vragen op papier, als wat wil ik, waar zit ik tegen op, welke taalkennis heb ik, waar ben ik sterk in, wat wil ik, etc.

Voor mij werkt het altijd om de vraag te stellen waar ik wil zijn over 5 jaar om vervolgens terug te gaan redeneren. Dus wat moet ik doen om over 5 jaar datgene te bereiken wat ik wil?

Het enige dat je voor emigratie nodig hebt is: een beetje geld, positieve instelling, en wil. Misschien ook een beetje geduld. Onderzoek, vraag, lees en leer van anderen, maar ook weer niet te veel. Dat kan je beeld biasen.

Succes

Ciao

• Janneke

Heel juist!

Ervaringen van anderen zijn letterlijk: van andere mensen, met een andere achtergrond, opleiding en beroep en uiteraard ook een andere instelling en hoeven helemaal niks bij te dragen of af te doen aan je eigen plannen of dromen.

Janneke

www.newzealand-infocenter.com

• stippel

Hoi,

Heb zelf 4 jaar op Aruba gewoond, en ben daar redelijk ‘blanco’ naar toe vertrokken (behalve dan met een zekere baan, een goed huwlijk en 2 kleine kinderen). Daar is niks mis mee, het is ons goed bevallen voor tijdelijk.

Kinderen pakken de draad weer snel op, als volwassene moet je echt wel energie steken in het opbouwen van een nieuw sociaal netwerk (als je daar behoefte aan hebt dan toch!).

Meegevallen: onthaasten, aardige mensen, natuurschoon (even de knop omzetten dat natuur altijd groen moet zijn), strand, voorzieningenniveau.

Wat mij tegenviel was het klimaat: na 3 weken weet je het wel met elke dag 33 graden (en ‘s nachts 26 graden) maar da’s heel persoonlijk, mogelijkheden op de arbeidsmarkt, klein eiland en duur om er af te komen.

Bonaire is nog veel meer dan Aruba 'n dorp, dus ga vooral eens kijken. Nog minder werkgelegenheid, nog minder cultuurdingetjes. Als je van drukte houdt ga je dat daar niet vinden!

Ga eens kijken op www.traha.com voor alle regeltjes waar je aan moet voldoen als je op de NA wil werken en wonen.

Succes,

Stippel.

• ROY

Hallo STIPPIE !

Ja,nog steeds …………………………………..:D

Groetjes Roy

• Zeeuw

Hallo Maartje,

Weet je hoe ik aan die informatiegids van de makelaar kan komen?

Groet en alvast bedankt,

Zeeuw

• Angelique

Beste trees,

Mijn ouders, kinderen en ik gaan feb '07 verhuizen naar australie,

naar mijn broer, die woont er al zo'n 10 jaar.

Welk land heeft je voorkeur en wat is jullie kunnen.

Dwz waarvoor zijn je partner en jij voor gediplomeerd, das erg belangrijk.

Misschien kan ik je verder helpen, wat is je concrete hulp vraag?

Ik hoor het wel,

grtjs Angelique